Sweden Jag har sett...

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Zaphod Beeblebrox, Sep 9, 2004.

1. Jedigrandmaster Jedi Master

star 3
  2. Lexi Host of Quick-Games

Game Host
    star 4
    Ett roligt klipp som jag hittade på YouTube.
  3. Lexi Host of Quick-Games

Game Host
    star 4
    ... en ny Star Wars-tidning ute i affärerna. Jag vet inte så mycket om den här tidningen, mer än att den innehöll Republikens slavar, första kap: Mysteriet på Kiros och att Egmont verkar planera att ge ut 7 nummer per år.
  4. Charlii Jedi Knight

star 3
    Det är uppenbarligen en översättning av den amerikanska Clone Wars-serietidningen. Vet inget om den svenska versionen, men jag ska kolla in det. Normalt brukar svenska tidningar vilja vara tjockare än de amerikanska och samla två nummer i ett. Vill dom göra det får dom nog vissa problem, eftersom tredje numret kom ut igår... Såvida dom inte blandar upp med pocket-serierna, som visserligen skulle se ganska simpla ut som fullstor serietidning men som nog skulle funka.
  5. Debran Jedi Knight

star 1
    Denna tidning är inte en regelrätt serie tidning. Utan kommer förmodligen likan mer typ kalle anka m.fl. Alltså, tidningen innehåller även lite pyssel och en affisch. Lite fakta utanför serien och första numret kom även med en karta klistermärken.

Har inte läst serien i orginal språk. Men den svenska versionen flött ganska bra. Lite konstiga direktöversättningar (det måste varit det) men annars ganska okej. Nästa nummer skulle komma ut först den 5 februari. Premiär priset låg på 25 kr för 36 sidor men kommer gissnigsvis hamna på närmare 40-45 kr senare.

Tidningen är helt klart riktad och marknadsförd mot en åldersgrupp på runt 7-10 år. Så vi lite äldre har inte så mycket att hämta.
  6. Charlii Jedi Knight

star 3
    Intressant, med tanke på att det amerikanska originalet inte alls känns riktat till en yngre målgrupp. Senaste numret innehöll t.ex. en ung flicka som väljer att ta livet av sig hellre än att fortsätta leva som slav...
  7. Jedi-W Jedi Master

star 4
    Årets bästa pulka!

Läs gärna kommentarerna under artikeln... :)
  8. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Ã…hh, jag vill ha en!
  9. Celebrion Jedi Knight

star 3
    Jag också! :D Man skulle lätt bli kungen i slottsbacken!
  10. Lexi Host of Quick-Games

Game Host
    star 4
    Jag skulle vilja ha den bara för att kunna säga "I'm captain of the Millennium Falcon". :D
  11. wishnud Force Ghost

star 4
    Waaa. Jag vill också!! :)
  12. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Går i repris på TV6, Tisdag 27/1 klockan 20:30 om man missade det tidigare. Tycker det är ett utomorentligt bra och roligt avsnitt om än inget mästerverk. :)
  13. Vargman77 Jedi Master

star 4
    De var en del starwars-hänvinsningar under
    "Just Shoot me" (på tv3 imorse) oh George Lucas var med i programmet med...
  14. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Mästarnas Mästare på SVT har som utslagningstävling att två personer ska reagera när ett "svärd" faller från en ställning, den som fångar det vinner. Svärden är i själva verket blå plastljussablar.
  15. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Ännu en spotting. Gjorde en snabbquiz på bbc:s hemsida där det gällde att känna igen kändisar när de var yngre. En av kändisarna var drottning Victoria, och jag kan avslöja att rätt alternativ är det som porträtt som beskrevs som "the princess Leia-hairdo".
  16. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Och här kommer Expressens betyg av årets melodifestival från BWO. BWO - You're not alone. En visuell rymdfärd från en annan galax detta är. Tyngdlös astropop som under skenet från Yodas ljussabel utspelar sig. En digitaliserad refräng med ekon från Alpha-ville och Foreigner låten har. Internationell sci fi-potential finalen besitter. Och kvällens proffsigaste nummer det är. Men kraften med BWO är? Tvivlar jag gör.
  17. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Nemi i dagens DN: "Igår tänkte jag på hur bra jag har det sm inte jobbar i Cloud City och skrapar robotar åt Lando Calrissian.".
  18. Lexi Host of Quick-Games

Game Host
    star 4
    Någon som såg Let's Dance igår? Det var film-tema och Laila Bagge med danspartner dansade en paso doble till Star Wars-temat. Laila skulle föreställa Leia i en klänning som liknade guldbikinin och hennes partner skulle tydligen vara Anakin.

Se här.
  19. Jedi-W Jedi Master

star 4
    He he, dom var klart bäst i tävlingen men hennes dräkt krävde rejäla mått fantasi för att bli Leias slave-bikini.
  20. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Fast kjolen var riktigt häftig. Sen blir det ju lite jobbigt att se Leia och Anakin dansa så där med varandra...
  21. Jedigrandmaster Jedi Master

star 3
    Lite incesttema i fredagens familjeunderhållning ;)

Den där versionen av Star Wars-temat de hade på Let's Dance påminde förresten om en ganske horribel mobilsignal jag hade en gång.

Och alla envisades men att felcitera "I am your father"-repliken...
  22. Jedi-W Jedi Master

star 4
    Något som jag egentligen ser varje dag men som trots det ger mig starka SW-vibbar varje gång: vår kartongkomprimator på jobbet...påminner mig naturligtvis om Dödsstjärnans trash compactor!

När jag trycker på knappen tänker jag "The door is macnetically sealed!"

23. Lexi Host of Quick-Games

Game Host
    star 4
    När jag lyssnade på P3 populär i tisdags pratade de om fan fictions. En tjej mailade in och berättade att hon skrivit en fan fic om Star Wars på över 200 sidor när datorn kraschade och allt försvann.

Dessutom hoppas jag att ingen missat att RotS visas på TV4 nu på lördag. :)
  24. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Jag tänkte just påminna om RotS på fyran, men då var det redan gjort.
  25. Vargman77 Jedi Master

star 4
    http://www.svenskbladet.se/halsa/index.php?alias=en_av_fem_stormtroopers_har_psykiska_besvar.html

Jag hoppas att ni alla tycker synd om dessa stackare... :p