main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden Jag har sett...

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Zaphod Beeblebrox, Sep 9, 2004.

  1. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Underbart.

    ROTS gick även på tv4 HD vilket jag gillade. synd bara på all reklam
     
  2. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag vill ha den här sovsäcken

    [image=http://www.thinkgeek.com/images/products/front/tauntaun-sleepingbag.jpg]
     
  3. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Eh.. ja.. ehm.. Jag vet inte vad jag ska tycka om det där.[face_sick]

    Edit: Jag läste på websidan att den lilla ljussabeln är grejen som man drar upp dragkedjan med .. [face_laugh]
     
  4. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    TV400 visar alla Star Wars-filmer i påsk och därför har tv4.se lagt upp ett Star Wars-quiz. Det är inte särskilt svårt. De har dock fått med ett litet fel i fråga 11. Frågan måste innehålla "i Attack of the Clones" för att det ska stämma.
     
  5. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Hehehe, jag hade kraften med mig. Jag tyckte faktiskt att en del frågor var kluriga, det räckte inte med att bara ha sett filmerna några gånger...
     
  6. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag var faktiskt lite osäker på en av de där frågorna men fick ändå full pott.
    Det jag skulle posta här var dock inte det utan att på Bandit Rock i Gbg går de nu en reklam för något jag ej vet vad men det är massa filmrepliker och så i den. Bl.a. "Use the force" (tror jag de var)...
     
  7. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag satt och såg lite nyheter på BBC, och det handlade om auktionen av Michael Jacksons grejer här i veckan. Några av föremålen är en Boba Fett och fullsize Vader. Här kan man se nyhetsklippet.
     
  8. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
  9. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Om man skulle göra något olagligt i Storbritannien kan det kännas bra att i Strathclyde finns det iallafall 8 poliser som hävdar att de är jedi
     
  10. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    [face_laugh]

    Fast det roligaste med artikeln var stycket om UK Church of the Jedi. Den skulle jag gärna vilja besöka.
     
  11. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Sen måste jag säga att jag började nog fundera mer på Kashyyyk än Teheran när jag såg bilderna på ett förband i Irans arme.

    [image=http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/00907/iran1_907076l.jpg]
     
  12. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Hehe, Malena Ernman nämner på sin hemsida att en av hennes hobbies är att samla på dockor, och att hon aldrig kan stå emot en Vader-docka. Det är alltså action-figurer hon menar, inte några porslins- eller barbie-dockor.
     
  13. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    "How I Met Your Mother" (på TV3 18.30, vardagar) har lite Star Wars-spottings då och då. Ted har första Star Wars som sin absoluta favoritfilm som han ser om ibland, och Barney har en Episode 3 Clone Trooper-docka i sitt vardagsrum.

    I går kväll så hävdade Marshall att ljussabeln kommer att bli uppfunnen och komma ut på marknaden om bara några år. Sedan fick man se en blick från en Thanksgiving-middag fem år in i framtiden när han skar upp kalkonen med en ljussabel. :D
     
  14. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag såg på Äntligen hemma där tittarfrågan handlade om vad den kemiska betckningen på vatten är. Ett av alternativen var R2D2.
     
  15. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Dagens Dilbert hade en SW-referens

     
  16. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
  17. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Det där rätt snyggt måste jag säga.

    men detta klipp får man alla deltagare och jag tyker att kvaliten på kostymerna samt dansen är rätt ok
    SW-weekend

     
  18. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ja, det måste väl vara kvalitet på kostymerna, med tanke på att det ändå är officiellt LFL/Disney-samarbete.
     
  19. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
  20. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Japp, det är proffs som gjort kostymerna och profesionella dansare/skådisar som bär dem.

    Men det finns nog med talang och vilja i Nordic Garrison också. Ett exempel: http://www.youtube.com/watch?v=82q_tL6agbk :D

    Förresten så såg jag Return of the Jedi på fyran igår ... och det var SE-versionen från '97, med riktiga färger och utan någon onödig Hayden Christensen.
     
  21. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Tja, vissa av oss föredrar ju Hayden. ;)


    Är det någon mer än jag som tänker på annat än spikmattor när man hör reklamen, och numera kritiken, mot shakti-mattan?
     
  22. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag har lyckats hålla mig undan allt vad spikmattor heter, så jag har missat den reklamen. Vad handlar den om?
     
  23. Debran

    Debran Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 17, 2005
  24. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Igår natt sprang jag förbi en Stormtrooper under Midnattsloppet i Göteborg. Passerade honom i Haga (för er som kan er Göteborgs-geografi).
     
  25. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Det var Andreas, TK-518. Han är en av dem som varit med längst och troopat på olika evenemang, ända sedan 2003. Han brukar annars oftast gå utklädd till Boba Fett numera.

    Läs mer här: http://www.nallesresa.se/cldoc/teddynews/854.htm