Sweden Jag har sett...

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Zaphod Beeblebrox, Sep 9, 2004.

1. Jedi-W Jedi Master

star 4
    Grymt! Han hade bra publikstöd kan jag säg, folk sjöng Imperimarchen när jag passerade honom. :)
  2. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    I boxer-reklamen innan filmerna på femman är prinsessan Leia en av de karaktärer som letar efter fjärrkontrollen.
  3. Lexi Host of Quick-Games

Game Host
    star 4
    I eftertexterna på filmen Upp föreställer en av fotografierna en bild på en biograf som visar Star Wars.
  4. Debran Jedi Knight

star 1
    Yoda och Palpatine, de sista överlevande mästarna från var sida.
    Detta(inte för känsliga läsare) var kanske oundvikligt...

5. Lexi Host of Quick-Games

Game Host
    star 4
  6. Debran Jedi Knight

star 1
    ... massor av godis.

Nere till vänster: Mobiltelefon med "lenticular" och godisstjärnor.
    Till höger om denna: Fyra chokladägg med överaskning.
    Till höger om denna: Tuggummirulle med "lenticular".
    Nästa rad till vänster: Jellybeans med 50 klistermärken.
    Till höger om denna: Ljussvärdsklubba med ljus och äpplesmak.
    Till höger om denna: Teleskop-ljussvärdklubba.
    Nästa rad till vänster: Klubba med Tatuering.
    Till höger om denna: Jellybeansägg med överaskning.
    Sista raden: Klubba med halsbricka (namnbricka).

Verkar som om Clone Wars växer i sverige. :D
  7. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    En av de större snabbmatskedjorna börjar köra SW-leksaker i sina barn-meal på fredag.
  8. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Satte just på ett avsnitt av Scrubs på sexan. En hel drös av personer håller på att få JD att binda sig och när någon säger "Don't screw this up" dyker plötsligt Billy Dee Williams upp i hög hatt, käpp och smoking och säger just det. Turk säger då "listen to Lando", varvid Billy Dee svarar "Billy Dee" argt tillbaka.
  9. Lexi Host of Quick-Games

Game Host
    star 4
    Nu går det att köpa tauntaun-sovsäcken på riktigt! Komplett med ljussabel i dragkedjan och fodrat med inälvor. :D

Tauntaun sleeping bag
  10. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
  11. Jedi-W Jedi Master

star 4
  12. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Söt bild.

Idag har jag sett diverse filmer med SW-skådespelare. Hade en läkargrej idag och när jag kom hem så orkade jag bara se på film, så det blev Local Hero, med Dennis Lawson i, sen så visade ju fyran ESB och just nu småtittar jag på Stolthet och Fördom, med Keira Knightley.
  13. Lexi Host of Quick-Games

Game Host
    star 4
    Min lillebror tipsade mig om denna artikel från Aftonbladet. Jag har själv inte sett på Robinson så jag vet inte om detta var något han nånsin nämnde i TV.

OBS, om ni inte av nån anledning vill veta vem som vann Robinson så ska ni nog avstå från att klicka på länken.
  14. Debran Jedi Knight

star 1
    Jo han har en stor samling Star Wars lego. Var dit för något år sedan. Helt klart ett sevärt stop för den som befinner sig i Skellefteå. Man får både möjlighet att bygga datorstyrda robotar och vanligt lego för den som inte bara vill titta på utställningen.
  15. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Jag zappade förbi "American Funniest Videos" på femman häromdagen. Där var det en liten kille i (Rubies) Episod 3 - Clone Trooper -dräkt utan hjälm. Den amerikanske presentatören hade koll och berättade att det var en "Clone trooper". I den svenska texten stod det "Clown". [face_frustrated]
  16. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    En fråga i Vem vet mest var idag: Vem är kapten på rymdskeppet Tusenårsfalken?
  17. Lexi Host of Quick-Games

Game Host
    star 4
    En artikel om en ny animerad Star Wars-serie i Aftonbladet. Det är faktiskt första gången jag hör talas om att de ska göra en sitcom.

EDIT: Den som söker ska finna. Det finns tydligen ett announcement på StarWars.com som jag totalt missat.
  18. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
  19. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Jag råkade trycka fel kanal och hamnade på trean, och såg en Prinsessan Leia skymta förbi. Det visade sig vara det här avsnittet av Blåsningen, jag vet inte om det är så roligt men det är Renee som dyker upp som Leia i slutet och avslöjar själva blåsningen. (det är ingen bra Leia-dräkt, flätade hårbullar och ett jättefult skärp).
  20. Lexi Host of Quick-Games

Game Host
    star 4
    Det finns en enormt stor affisch pa Yoda pa Times Square. Jag tror det var en TV-kanal som gjorde reklam for att de ska visa alla filmerna i samband med trettio ars-jubileet av ESB.
  21. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Svt spelar väldigt fina musik och har bra effekter när de presenterar stjärnorna i Brasilien och Chile.
  22. Jigglypuff Jedi Padawan

Lego har gjort en vit Boba Fett som min son nu har. =)
  23. Jedi-W Jedi Master

star 4
    Det finns många SW-test/frågetävlingar på Vetgirig.nu. Använd sökrutan uppe till höger och skriv: Star Wars
  24. Jade_trs Force Ghost

star 2
    På Annie Leibovitz utställningen som varit på fotografiska i Stockholm fanns två foton med starwars anknytning.
    Ett på R2D2 och ett på en battledroid.
  25. Lexi Host of Quick-Games

Game Host
    star 4
    Jag höll även utkik efter den bilden som var med i Vanity Fair. Den som föreställde GL med skådisar från alla filmerna. Men inte då :(