main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden Jag har sett...

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Zaphod Beeblebrox, Sep 9, 2004.

  1. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    För någon månad sedan upptäcktes tydligen en ny fladdermus som ska likna Yoda. Och gissa vad den fick för namn? Yoda bat :)

    Daily Mail
     
  2. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Och han såg så glad och förväntansfull ut...

    My Extra Life
     
  3. Debran

    Debran Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 17, 2005
    ... Jedi Junkies.

    Om någon har missat vad detta är för något så rekomenderas en trip till deras hemsida.
    Jedi Junkies.

    Måste säga att den inte riktigt levde upp till mina förväntningar. Men alla deltagare framställdes
    som vanliga människor med en hobby som tar mer eller mindre tid.

    Ett måste att se för entusiaster, både för att bringa perspektiv och se kärleken inom samfundet.

    Star Trek fansen har sedan många år samlats under gemensamheten i sina smeknamn, "Trekie" och "Trekker", något som
    vi Star Wars fans inte lyckats riktigt med ännu. Vem vet, kanske blir "Jedi Junkie" för oss vad "Trekie" är för dem.

    Efter att ha sett denna film kan jag dock stolt påstå att jag är en... "Jedi Junkie".
     
  4. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag zappade förbi Vetenskapens Värld i kväll. De visade lite från utställningen NASA - A Human Adventure på Tekniska Muséet i Stockholm. Den är tydligen arrangerad av samma folk som arrangerade Star Wars - The Exhibition i Örnsköldsvik för ett par år sedan. Jag hade tidigare läst i tidningen att Daniel Wetterskog (tidigare på Ö-viks Museum och Konsthall) jobbar på Tekniska Muséet. På TV intervjuade de Don Bies (Lucasfilm Archive Curator, R2 Unit ...) och portugisen José Vadhhannuheter som hade jobbat med logistiken på SWTE. En del av objekten i utställningen är modeller och replikor som Don Bies har arbetat med.

    Don Bies ska hålla ett föredrag på Tekniska Muséets "Nördcafé" på onsdag kl 18.
     
  5. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det hade varit kul att lyssna på, överlag är jag ganska ofta avundsjuk på att jag inte kan gå på tekniska museets nördcafé. Jag ska i alla fall försöka ta mig till NASA-utställningen någon gång under året.

    För att hålla mig till tråden så löste jag ett korsord igår, där skulle man bland annat fylla i prinsessa för Han Solo på fyra bokstäver.
     
  6. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Don Bies var trevlig. Han visade mest bilder från hur han och hans företag hade tillverkat de olika modellerna som syns på utställningen. Det var ohyggligt mycket arbete i många av dem. Sen berättade han om olika tekniker som han använt när han byggt modeller till olika filmer.

    Han berättade också att fartygen i Pirates of the Carribean var baserade på riktiga fartyg. De hade en riktig fartygskonstruktör som konsult, som hade underkänt deras första ritning för The Flying Dutchman för att det var för instabilt... Det var baserat på Vasa.:rolleyes:
    Så de behövde konstruera om det lite.

    Edit: Videon från föredraget är finns här.
     
  7. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    PC World har en väldigt SW-inspirerad reklamkampanj just nu där R2 och 3PO går runt i deras affärer. Min favorit är affischen där 3PO stoppat in huvudet i en tvättmaskin. Här kan man se reklamfilmen som visas i brittisk tv.
     
    Jedi Knight Fett likes this.
  8. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Satt och pratade om teknikundervisning i skolan då plötsligt en av biologerna börjar prata om biomekanik och avslöjar att tydligen har man tagit fram krocksäkra bilar genom att bland annat låta gräshoppar se SW och undersöka hur de reagerar. På beskrivning lät det som om de helt enkelt såg hur de reagerade när det kom rymdskepp på tv-rutan.
     
  9. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
  10. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Riktigt gullig!
     
  11. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    [image=http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/dynamic/01393/1502WULFF_1393905n.jpg]
    I knew it......

    Förresten såg jag någon som liknade Enji på Arlanda idag.
     
  12. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Triumf kommer lansera en SW-glass till sommaren. Det var en som var in på jobbet och ville att vi skulle ha en glassbox med triumfglassar och så fick sommarens broschyr med utbud. SW-glassen hade ett helt uppslag, men det är lite roligt att läsa att SW kommer att ha stort medialt genomslag bland annat genom spel och 3D, när man vet att 3D kommer först nästa år.

    Smaken blir saltlakrits [face_sick] och det som gör det till en SW glass är väl att det är Vader på pappret.
     
  13. Debran

    Debran Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 17, 2005
  14. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Lakrits gillar jag. Men ... kan de inte göra glass på riktig mjölk utan en massa härdat vegetabiliskt fett och emulgeringsmedel?
     
  15. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    åh, lakrits-glass! och ett sw-papper på det, det blir ju bara bättre!
     
  16. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag håller med, det blir inte bättre än så. Som ett stort fan av saltlakrits så ser jag verkligen fram emot den glassen. Mums!
     
  17. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
  18. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Min mamma tipsade mig om att hon hade sett en så bra show på tv med Debbie Reynolds dotter, "för det var väl hon som spelade prinsessan Leia".

    Det är Carrie Fishers show Wishful drinking, som har hyllats på alla möjliga sätt. Den finns på SVT play fram till den 6 juni, och jag rekommenderar den verkligen.
     
  19. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Joel Edgerton ska vara med i Baz Luhrmanns filmatisering av The Great Gatsby, men ingenstans nämns att han var med i AOTC och ROTS (unge Uncle Owen). SVD
     
  20. Jade_trs

    Jade_trs Jedi Master star 2

    Registered:
    Jul 7, 2002
    http://www.youtube.com/v/_BMgegut3UM
     
  21. Debran

    Debran Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 17, 2005
  22. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
  23. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Lucas förlorar i strid om rättigheter till stormtrooper-rustningar. BBC
     
  24. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Hade tänkt att köpa en Xbox med Kinect, fick syn på det här! =D=
     
  25. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Har man inte sett filmen Fanboys än men både är sugen på att göra det och dessutom har TV11 i sitt utbud så ges det nu en chans till det. Filmen sänds måndag 15 augusti mellan klockan 21-22.55