main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden Jag har sett...

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Zaphod Beeblebrox, Sep 9, 2004.

  1. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    i Postvagnen (Svenska JärnvägsKlubbens forum) är det en skribent som tycker att ett franskt tåg liknar Darth Vader.

    Länk till bild och inlägg
     
  2. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Man måste nog vara rejält nördig för att tycka att det där tåget liknar Darth Vader. Jag såg likheten på en gång. ;)

    Förresten var Ewan McGregor med i ett avsnitt av Cityakuten (eller om det var någon annan sjukhusserie, jag brukar inte följa dem) på danska TV 3 idag. Han spelade en elak typ med pistol som höll ett gäng människor som fångar inne i en affär.
     
  3. JediSara

    JediSara Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Aug 1, 2004
    Dr. Pratt i Cityakuten kallade kirurgintensiven (eller vad det nu var) för Dödsstjärnan.
     
  4. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ojojojoj, det avsnittet med rånaren i affären såg jag för sisådär 10 år sen, när jag följde ER, men inte tänkte jag på att det var Ewan.

    Två spottings idag:

    På vetenskapens värld introducerade de en intervju med Christer Fuglesang (Sveriges astronaut) med SW-fanfaren, sen satte jag på Anna och Kungen för att jag behövde en långfilm att sitta och nåla till. Trailern för Anna och Kungen var en av huvudtrailerna framför TPM.
     
  5. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    *morrar på OA som avslöjar vilka skådisar som skall vara med i ROTS.... *

    Skall man behöva undvika alla trådar från o med nu då...
     
  6. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Nämen, självaste faaan Johanna! Vad har vi för spoilerpolicy på FFS egentligen!?
     
  7. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag ber om ursäkt, men vill faktiskt påpeka att innan jag postade så kollade jag att vad jag skrev redan fanns postat här i forumet.
     
  8. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Det är väl ingen ursäkt. Den enda tråd jag har sett den i är förresten en sådan som spoilerfria inte besöker.
     
  9. Trulsa

    Trulsa Jedi Youngling

    Registered:
    Feb 20, 2005
    Mina nya råttor är döpta till Chewie och Wicket :)

    [image=http://www.zoonen.com/res/user/175766/galleri/378081/nyarattorna3_orig_SE.jpg]

     
  10. Pontus_Windu

    Pontus_Windu Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 21, 2005
    Jag her sett en bil reggad LFL rätt många gånger.
     
  11. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag har gått upp ur sängen kl 11.38 de senaste dagarna...
    Är det bra eller dåligt? ;)
     
  12. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag såg Family Guy igår. Där fanns det två spottings. :D

    Lille Stewey hade en mardröm där han skjöt med sin strålpistol mot Jultomten, men tomten blockerade skotten med händerna och drog till sig strålpistolen mha Kraften. (Han/Vader i Cloud City)

    Pappan i familjen säger också "If you strike me down, I will become more powerful than you could possibly imagine".

    Edit: Ny spotting idag. Pappan i familjen har fått för sig att han har tre barn istället för två. När han ser dem framför sig så ser han sonen, dottern, och .. eh.. hmm.. eh... Boba Fett !
     
  13. JediSara

    JediSara Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Aug 1, 2004
    I Will & Grace (på Tv4) får Jack reda på att den som är hans pappa egentligen inte är han pappa. Och han säger: "Jag hoppas bara att han inte har en stor svart hjälm på huvudet".. och nå mer som jag inte minns. Varpå Will sätter händerna framför munnen som en mask och säger: "Luke... You're a homo..."
     
  14. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    I senaste Illusterad vetenskap finns en artikel om framtidsvisioner och bredvid en kort text om robotar finns det en bild på något som är misstänkt likt C-3POs hand, arm, och en del av hans midja.
     
  15. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    PÃ¥ dagens Intresseklubben noterar: http://www.intresseklubben.nu/ finns ett stycke SW-trivia med:

    "I alla Stjärnornas Krig-filmerna har någon skådespelare sagt meningen "I have a bad feeling about this"."


    Notera att sidan byter innehåll varje dag så ser du det här imorgon så står ovanstående inte kvar längre!
     
  16. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Idag udskrev jeg et gavekort i "min" forretning. Vi får gavekort leveret nummereret med fortløbende numre, og det jeg udskrev idag var nr 1138. Igen kunne jeg ikke lade være med at trække på smilebåndet til en af mine kollegaers store undren. Denne gang gav jeg hende så forklaringen......... [face_worried]
     
  17. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    Imorgon får jag äntligen köra omlopp 1138! :D

    [image=http://www.bktv.se/~a1708c/forum/jc/1138.jpg]
     
  18. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Haha.. Precis rätt dag också! :D
     
  19. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    DL, det tänkte jag inte på. Bara att hoppas att jag får köra vagn 327 på det omloppet också. :)

    Ny spotting: En lightsaber är med i i dagens Neko the kitty.
     
  20. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Omslaget på dagens Metro. ROTS så det skriker om det.
     
  21. BOBA_FETT1

    BOBA_FETT1 Jedi Youngling

    Registered:
    May 17, 2005
    TV4+ just nu - Pulp Fiction, Mace Windu (Samuel L. Jackson), här som yrkesmördare.
     
  22. JediSara

    JediSara Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Aug 1, 2004
    I en Kalle Anka Pocket jag köpte för ett tag sedan fanns en serie som hette Star Fars. Den handlade om att Musse, Långben och Kalle skulle gå på bio och se den nya Star Fars filmen. Oppfinnar-Jocke är där med en av sina uppfinningar som gör att Musse och gänget sugs in i filmen.

    Musse blir Hans Polo
    och Kalle blir Luke Fysåvacker.

    Eller så var det tvärtom.
     
  23. DOK

    DOK Jedi Youngling star 2

    Registered:
    May 23, 2002
    "Hans Polo" [face_laugh]

    Hos Conan O'Brian körde man igår "Surfa på Star Wars-vågen", vilket i princip gick ut på att driva med senaste filmen. Stundtals ganska kul. :)
     
  24. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    På mina barns skola/dagis (samma byggnad) så sitter det en liten dekal på rutorna: "SW LARM"

     
  25. TIE_FIGHTER1

    TIE_FIGHTER1 Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 19, 2005
    Conan O´Brian på 3:an presenterar stolt: "Rejected Star Wars Characters": Jewbacca, R2 Mr. T2, Speedo, Jabba the Foxworthy, Lamb Vindaloo, Abi Viyoda och sist men inte minst Darth Brooks (roligast med en countryspelande Vader [face_cowboy]

    (Vad säger man? Det är mycket Star Wars nu)