main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden Jag har sett...

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Zaphod Beeblebrox, Sep 9, 2004.

  1. BOBA_FETT1

    BOBA_FETT1 Jedi Youngling

    Registered:
    May 17, 2005
    R2D2 på Discovery Channel (reklam för dom).
     
  2. Phredreeke87

    Phredreeke87 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 23, 2002
    från http://benheck.com/Games/FutureGames2003.htm

    If Sony wants to "Out Cool" GBA, then it needs an analog control stick. If Sony omits the analog stick on the PSP, people will cry out "WHY?????" just like they did when Greedo fired first.

    skickade den här till DO redan tidig eftermiddag idag, men jag tänkte att jag kunde dela med den till alla här.
     
  3. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    ...vägen till Finse!

    Jag har alltså varit mindre än 3 mil från Hoth!
     
  4. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Surfade runt på Aftonbladet och hittade en artikel där norska prinsessan Märtha Louise berättar att hennes nyfödda dotter fått namn efter Prinsessan Leia.
     
  5. Gruvfrun

    Gruvfrun Jedi Youngling

    Registered:
    Jun 15, 2005
    Discovery Channel kör stenhårt med SW-saker kring programmen, de kommer också att köra ett specialprogram som heter verklighetens Star Wars på söndag den 3 juli.
     
  6. JediSara

    JediSara Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Aug 1, 2004
    I dag i Aftonbladet står det om en man som är hälften människa, hälften maskin. Det får mig att tänka på Vader. :p
     
  7. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag har börjat läsa Minette Walters roman Misstanken i vilken en karaktär tänker på sin styvson som Jabba the Hutt.
     
  8. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Det brukar vara ganska många spottings i Minette Walters böcker. Trevlig författare, det!
     
  9. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Läste precis ut del två i The Death Gate Cycle, och den hade ett par SW-spottings, bland annat vill en trollkarl döpa ett skepp till Millenium Falcon... det är inte så ofta man hittar fantasy-böcker med SW-referenser. ;)
     
  10. beatriz

    beatriz Jedi Youngling star 5

    Registered:
    May 27, 2005
    jag vill gå till skogen....
     
  11. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    War of the Worlds, och det är den BÄSTA filmen på väääldigt länge...
     
  12. Pontus_Windu

    Pontus_Windu Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 21, 2005
    I dagens GT (västsvenska Expressen) så vad det en insändare på tyck om tv som skrev SW som namn och en som på samma ställe skrev CW som namn.
     
  13. JediSara

    JediSara Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Aug 1, 2004
    Jag är i Stockholm just nu och har träffat på tunnelbanetåget Anakin.
     
  14. TIE_FIGHTER1

    TIE_FIGHTER1 Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 19, 2005
    Carl-Einar Häckner på Liseberg igår i föreställningen "Livets Spel", i ett levande flipperspel, som Darth Vader, med kinesiska magiska ringar formade till en hjälm han satte på huvudet och repliken "The force is strong with me..." ;)

    Vi hade skoj på Liseberg, jag och BOBA_FETT1 igår för övrigt men tyckte det var synd att vi inte kunde vara med när FFS hade sin träff i början av juli.
     
  15. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag har två EU-spottings.

    Den första är att det just nu är en utställning av jade uppe vid Falu gruva, och stenen (världens största jadeblock) som de visar upp kallas för Kejsarens sten. Kombination av jade och kejsare får mig genast att tänka på en viss jobbig EU-karaktär.

    Den andra är att när Örebro spelade mot något annat lag i måndags så hette Örebros målskytt Tahiri.
     
  16. beatriz

    beatriz Jedi Youngling star 5

    Registered:
    May 27, 2005
    ska nån se urkult?
     
  17. JediSara

    JediSara Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Aug 1, 2004
    Reklamen på Tv4:

    Snubbe1: Du... Vad betyder mp3?
    Snubbe2: U.. men det vet ju alla.
    Snubbe1: Jaja.. Nu vet jag. Det är den där roboten i Stjärnornas Krig. "I am Mp3."
     
  18. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag såg Liftarens Guide Till Galaxen-filmen idag. I den finns det en ganska tydlig Star Wars-referens, till ett visst skärverktyg. [face_laugh]
     
  19. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Marvin ser dessutom ut som en förkrympt stormtrooper (bortsett från huvudet) om man har lite fantasi...

    Idag har jag sett "Gonk" och "Kee".

    Gonk är en salladsblandare på jobbet som ser ut som "Gonk" och blandar potatis- o Räk-sallad

    Kee var en nummerskylt på en vit volvo som jag åkte förbi på hemvägen.
     
  20. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Hehe.. Jag snackade lite på scifi-mässan i Malmö '04 med Warwick Davis (han i dräkten och bl.a. Wicket och Wald i Star Wars) om bilderna och videon som hade kommit ut med honom i dräkten. Han påstod då att dräkten i filmen bara var en riktigt tidig prototyp och att den färdiga dräkten inte liknade en stormtrooper alls. [face_laugh]

    Edit: råkade skriva fel mässa först :p
     
  21. Malos

    Malos Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 23, 2005
    På någon radiokanal (Tror det var Radio Match) så var det någon bilreklam med lite Vader-andetag och en fejkad Vader replik:)
     
  22. JediSara

    JediSara Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Aug 1, 2004
    I dag åt jag middag på en restaurang som hette Jade Garden.
     
  23. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    http://www.multiplehat.com/whitearmor/501/lowclearancemockup.jpg

    Bra tröja för långa stormtroopers :)
     
  24. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    I de två senaste avsnitten av O.C. (på TV3 Norge) har Seth och Ryan spelat ROTS tv-spelet och i förra avsnittet var dessutom GL med i en liten roll som sig själv.
     
  25. JediSara

    JediSara Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Aug 1, 2004
    I dag när jag väntade på bussen såg jag en bil med registreringsnr. NJO (New Jedi Order)

    Och i dag på Postkod Miljonären (fånigt namn) fick Markus (?) frågan om vad Hannibal Lecter säger i en ... film (jag är så dålig på att förklara). Svarsalternativ A var May the Force be with You. Marcus (?) sa att "det citatet var från.....(liten tvekan) nån film." :rolleyes: