Sweden Jag har sett...

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Zaphod Beeblebrox, Sep 9, 2004.

1. Phredreeke87 Jedi Knight

star 3
    Vet inte om det räknas, men idag åkte jag hem i taxi nr. 327
  2. CaptainWolff Jedi Knight

star 1
    Kanske är en dum fråga som kommer att få mig helt idiotförklarad, men vad är det så speciellt men talet 327?
  3. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    TPM: "I need parts for a J-type three-two-seven Nubian."
    ANH: "Clear Bay three-two-seven. We are opening the magnetic field."
    ESB: "Permission granted to land on platform three-two-seven"
    Den sistnämnda repliken finns också i filmen Sky Captain ... jag antar att det är en hyllning till Star Wars.

Star Wars-spotting: Min gamla mattelärare Paul Vaderlind nämndes i Metro idag. :D
  4. Enji Force Ghost

star 6
    Glöm inte "Echo 3 to (2!) Echo 7"... ;)
  5. Vader_Darth Jedi Master

star 3
    "... Han old buddy do you copy ?"

Du menar den första repliken i ESB ;)
  6. Rogue_Fan Jedi Master

star 4
    Jag körde spårvagn nr 327 häromdagen. Hade fullt sjå att inte sitta och låtsas att det var en Nubian och fick passa mig för att inte blåsa igenom Brunnsparken (max 15 kmh) i "lightspeed"... ;)
  7. JediSara Jedi Grand Master

star 5
    SÃ¥g en bil med registreringsnr. TPM i dag.
  8. Vargman77 Jedi Master

star 4
    RF: Jag utgår från att det hade vart extra svårt om det var "Röd 5" som varit linnjen du kört :)
  9. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    I dagens Metro finns en pratbubble-bild på Björk med kanelbulle-frisyr och repliken "Prinsessan Leia? Nej, jag ville bara träffa Darth Vader".
  10. Rogue_Fan Jedi Master

star 4
    Tyvärr, det var "Brun 7" jag körde... ;)
  11. Vargman77 Jedi Master

star 4
    Såg ett avsnitt av "Touching Evil" på TV häromdagen när huvudkaraktären säger "Trust yourt instinct" och gör en liten vinkling med handen varpå personen han talar med säger något i stil med "Sorry Sir Alec Guinness ... "
  12. Lexi Host of Quick-Games

Game Host
    star 4
    Idag såg jag en blå skylt som det stod Harvest på.

Eftersom den var så långsökt så tar jag med en spotting till: Lärarprogrammet på mitt universitet har en bild av Yoda på sina t-shirtar. Dessutom finns det en bild av Yoda på förslagslådan i min institutition också. Yoda är populär :).
  13. Vargman77 Jedi Master

star 4
    anser att kopplingen till Ble Harvest är klockren. Varför skulle det vara långsökt?
  14. Lexi Host of Quick-Games

Game Host
    star 4
    Därför att den kändes långsökt när jag skulle förklara den för min kompis. Hon undrade varför jag log åt en helt vanlig skylt.

Och för att inte frångå trådens syfte: Igår såg jag en registreringsskylt med siffrorna 327.
  15. Vargman77 Jedi Master

star 4
    Din kompis kanske är lika intresserad av Star Wars som vi är här på forumet?
  16. Aleia Jedi Knight

star 3
    Kommer inte ihåg om jag redan hade skrivit detta här.. Men när jag åkte till chile... så visade dom massa mätaregrejsemojs på en skärm, hur mkt avstånd det var kvar och temperaturen osv...
    Och från Santiago,Chile till Buenos Aires, Argentina stannade mätaren på 1138 när vi kom fram men jag kommer inte ihåg vad det var.. men det var nåt avstånd :D Blev så lycklig!
  17. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Filmkrönikan igår F-märkte framstående svenska skådespelerskor. De inledde med Pernilla August, och nämnde naturligtvis en viss mammaroll som hon aldrig kommer att bli bortglömd som. Om ni vill se så kan man ladda ner hela programmet från svt.se.
  18. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Avsnittet av Vänner med Jennifer Aniston i guldbikini gick på TV i kväll..
  19. Vargman77 Jedi Master

star 4
    Var i Malmö igår o träffade min son. På vägen till bussen sedan såg jag ett klistermärke föreställande Vader på en stupränna :)
  20. TIE_FIGHTER1 Jedi Knight

star 1
    Darth Vader och Obi-Wan i boken Kamikazekaniner del 1. Mycket bra bok förresten, där huvudpersonerna i en serie gulliga teckningar insisterar på att ta sig själva av daga på de mest fantasifulla vis. Inspirerande, deprimerande i höstmörkret mao. Har även del 2 titulerad "... -nu ännu mer död". Svart, "ickerolig" humor.
  21. DARTHLARS Force Ghost

star 4
  22. Vargman77 Jedi Master

star 4
    I dagens metro fanns 2 SW-referenser.
    En reklam för "Story Wars"
    samt att det i en artikel står om en robot som hittat en skatt. Roboten heter R2D2.

DL har hjälpt mig att få upp bilder på dessa referenser på sin hemsida:
    http://www.dsv.su.se/~joh-hans/vargman/
  23. Jedi-W Jedi Master

star 4
    På www.intresseklubben.nu står följande idag (3/10 2005):

"Wedge Antillies (spelad av Denis Lawson) är den enda mindre rollfiguren som överlever de tre slagen på Yavin, Hoth, and Endor i Stjärnornas Krig-trilogin."

Notera att dessa citat byts ut varje dag!
    (Notera också "and Endor" mitt i den svenska texten!)

24. Zaphod Beeblebrox Jedi Master

star 4
    Jag har sett Darth Vader 2 ggr i filmer av Stanley Kubrick!

Dave Prowse är med i A Clockwork Orange
    och
    James Earl Jones är med i Dr Strangelove
  25. Jaide Jedi Master

star 4
    I min lillasyster skolkatalog finns det en som heter Lucas i förnamn och Maul i efternamn. [face_mischief]