main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Jag saknar tiden innan sagan fullbordades

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Lars_Muul, Jun 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Gör som jag då när du känner att SW-intresset kanske är lite lågt: nörda ner dig i en annan fandom. :)
     
  2. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Hmm.. Jag har lyckats hålla mig nernördad fortfarande. Jag bör kanske ta det lite lugnt så att jag inte bränner ut mitt Star Wars-nörderi.
     
  3. beatriz

    beatriz Jedi Youngling star 5

    Registered:
    May 27, 2005
    Haha då måste jag fundera ut på vad det skulle kunna vara? :p
     
  4. Ixectrona

    Ixectrona Jedi Youngling

    Registered:
    Oct 9, 2007
    Det här är inget som känns igen för mig, för jag var helt enkelt "inte med" på den tiden.

    Jag är sexton år nu, och visserligen inte för ung för att ha varit med inför AotC och RotS, men jag var inte intresserad av Star Wars på den tiden helt enkelt. Jag har svaga, svaga minnen av Episod II, IV och VI (från de senare var det enda jag minns faktiskt bara en replik från 3PO och när Anakin dog) från sommaren 2002, när AotC kom på bio och de andra filmerna gick på TV.

    Det var först tre år senare, i Mars 2005, som jag började få upp ögonen för Star Wars, hur vet jag inte. Då visste jag lite om Skywalkers släktträd, kunde känna igen namnen på huvudkaraktärerna osv, and that was about it. Att Episod III skulle komma på bio två månader senare var bara som ett "jaha" för mig.:oops:

    Men nu är jag snarare rena uppslagsverket, fast jag inriktar mig mest på filmerna, och då främst Anakin och Padmé. (Plus resten av Skywalkerfamiljen) Jag gör bildspel, syr dräkter (eller ja, har just börjat), och sist men inte minst, skriver ett eget, alternativt universum som jag verkligen lever mig in i. Men min poäng är att jag kan inte sakna den där tiden, för jag var inte med där. På gott och ont. Men jag förstår era 'stackare' som saknar den tiden.

    Förresten ser jag bara filmerna (i "maraton") drygt en gång om året. Sen vart det (ironiskt nog) Episod III på Star Wars 30års-jublieum i somras, men annars brukar jag bara se dem dagarna mellan Jul och Nyår. Jag tycker att de är värda för mycket för att ses för mycket på, jag vill ju inte tröttna på dem. Sen finns det ju så mycket utanför filmerna, och man kan verkligen undra om och när Star Wars fanen kommer att vara helt utrotade. (Det skulle ärligt talat inte förvåna mig om det händer först om ett par hundra år)
     
Thread Status:
Not open for further replies.