main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

JC/FF-nyheter (nu: Nyhetsbrev)

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Enji, Oct 5, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    En sån här tråd fanns här på FFS för länge sen, och jag tycker att det börjar kännas onödigt att starta nya trådar för varje gång det händer nåt på JC/FF som jag tycker folk här bör känna till... så, jag startar en ny. :)

    Här kommer jag alltså att posta lite om saker som beslutas eller diskuteras i FF Comms, CR-forumet, och även JC Comms om det rör oss. Jag kommer även posta lite om saker jag gör här som CR. Allt för att hålla er uppdaterade.

    Kolla gärna in här när jag uppdaterar, det kan vara saker som rör just DIG!
     
  2. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag kan meddela att BellaSabrina, CR för New Jersey, tänker sig att hålla en trivia-tävling med frågor om Star Wars. Om någon här är intresserad av att vara med så kan ni kolla in den här tråden om det hela:

    Star Wars Trivia Challenge
     
  3. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag har nu lagt in den här tråden i sticky-tråden högst upp på sidan, och även uppdaterat den tråden. (Lagt till en sak i FAQ:en och ändrat så att DarthJurist nu står som GSA och inte Mara_Jade_Fan, som avgick för ett tag sedan.)
     
  4. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Det har diskuterats en del om hur FanForce ska hålla sig till alkohol, och detta är policyn som den ser ut nu.



    Policy:
    Det är förbjudet att "framhäva" alkohol, både på forumen och officiella möten.
    Med "framhäva" avses här att glorifiera eller uppmuntra till fylleri, eller uppmuntra till alkoholdrickande.

    PÃ¥ forumen:
    Det är tillåtet att tala om alkohol, sålänge man inte "framhäver" det.

    FanForce-evenemang:
    Alla officiella FanForce-evenemang ska vara öppna för folk av alla åldrar. Därför bör officiella FF-arrangemang inte hållas på ställen där minderåriga inte har tillträde (som tex en bar eller liknande). Det är tillåtet att ha alkohol på dessa evenemang, men icke alkoholdrickande medlemmar ska inte behöva känna sig obekväma eller på något sätt känna sig tvingade att dricka alkohol. Minderåriga får inte dricka alkohol på officiella evenemang.

    [hr]
    Kort sagt, vi ska hålla oss till den "familjevänliga" policyn som råder på TFN/JC/FF.
     
  5. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Man får alltså inte skriva "DRICK SPRIT, DET ÄR NYTTIGT!!!!"...?
     
  6. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Betyder reglerna att det inte kan bli någon officiell FFS-kräftskiva nästa år?
     
  7. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    varför skulle det inte kunna bli det?
     
  8. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Det är mest den här formuleringen jag tänker på:

    "... icke alkoholdrickande medlemmar ska inte behöva känna sig obekväma eller på något sätt känna sig tvingade att dricka alkohol."

    På en kräftskiva så dricker man, tycker jag, mycket pga att det är tradition.
     
  9. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    "På en kräftskiva så dricker man, tycker jag, mycket pga att det är tradition"

    Det behöver man väl inte göra? Jag drack ingenting (inget alkoholhaltigt iaf ;)) på förra årets kräftskiva, och det var väl någon mer som inte gjorde det? Det är väl upp till var och en att avgöra? Eller är vi som inte dricker ovälkomna? :confused:


     
  10. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Vad RF sa. emilsson drack ingenting pa arets kraftskiva, sa jag ser inget problem med dem salange det aldrig urartar till att bli att vi TVINGAR folk att dricka.

    Forresten kan meddelas att franska tangentbord troligen ar gjorda i helvetet. Alla knappar sitter fel!
     
  11. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Snart är det Halloween i det stora landet i väst, och även numera här i Sverige till stor del... så, då ska väl FanForce ha en HALLOWEENBANNER! [face_pumpkin]

    Det är precis utlyst en bannertävling som är öppen för alla FanForce-medlemmar (utom aktiva RSA's) Vill någon vara med och göra en Halloweenbanner, eller kanske bara ha lite synpunkter på andras, kika in tråden nedan.

    Announcing the Halloween Banner Contest
     
  12. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    FanForce har slagit upp portarna för sin butik hos CafePress! Där kan man köpa dösnygga prylar av olika slag med vår fina FanForce-logga på, som Marcolas designade för ett tag sen.

    In och shoppa! :D

    FanForce Online Cantina
     
  13. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Det finns nu fler grejor att köpa i FanForce-butiken, bland annat denna ursöta teddybjörn... [face_love]

    [image=http://prodtn.cafepress.com/1/14537121_F_tn.jpg]
     
  14. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    FFS hemsida har genomgått uppdateringar och lite förändringar, och finns nu att beskåda på http://kickme.to/ffsweden/ . Det finns även en trevlig liten länk i headern här på forumet. :)
     
  15. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    En del av er har kanske sett att man nu kan se vem som postade sist i trådar och vilken tid det skedde, såsom många andra forum har. Jag vet att många gillar den här funktionen skarpt, men om man inte alls gillar den kan det vara bra att veta att den går att stänga av här.
     
  16. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    klockrent. kul att de fick dit den innan man flyttade ;)
     
  17. Jade_trs

    Jade_trs Jedi Master star 2

    Registered:
    Jul 7, 2002
    Nu är det bara den där tiden som man ska kunna ändra också!
     
  18. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Jag förstår inte varför man inte skulle gilla den funktionen. Den är ju asbra!
    Hehe, jag trodde detta var en ny tråd, så jag fick en chock när jag ett inlägg av MIG. Ganska roligt inlägg också ;)



    Jag är så rolig att jag kreverar
    /LM
     
  19. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Lite nyheter på postfronten...

    Ni har säkert sett att det ser lite annorlunda ut nu när man ska posta ett svar på forumet. Hos VIPs och högre ser det ännu mer annorlunda ut, nämligen såhär. Massa små knappar som gör det enklare att fixa markup codes alltså. Det finns även en funktion att snabbt titta på de fem senaste posterna. Enligt zerosleep ska allt det här testas nu för buggar, och när det är klart kommer dessa funktioner att implementeras för samtliga på forumet. :)
     
  20. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Härligt! :D

    Det ser jag verkligen fram emot.
     
  21. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Finns det någon tidsplan för när dessa trevliga funktioner kan tänkas dyka upp?
     
  22. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Nej, inte såvitt jag vet. Från senaste Mod Squad Update:

    Mer än så vet vi inte, såvida inte zerosleep har sagt nåt i modforumet som jag inte vet om.
     
  23. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
  24. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Ja nu verkar de vara här i alla fall. :D
     
  25. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Mmmm så fint att vi får lite fler valmöjligheter.
     
Thread Status:
Not open for further replies.