JC sweden goes to London for Ep II?

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Zaphod Beeblebrox, Dec 14, 2000.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lars_Muul Chosen One

star 6
    Undrar om inte England- och Sverigepremiärerna kommer ligga för tätt inpå varandra för att det egentligen ska kännas riktigt lönt....
  2. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Personligen tycker jag att det skulle vara kul bara att resa tillsammans, särskilt om vi kan samordna det med franska fanforce.

Grattis till post 100!!!
  3. emilsson Force Ghost

star 6
    Jag håller med Obi Anne. Om det blir en träff med europeiska fans gör det inte så mycket ifall svenska premiären ligger nära den engelska.
  4. Lars_Muul Chosen One

star 6
    Jo, det är klart. Och så gör det inte RIKTIGT lika mycket ifall man missar den allra första Sverige-visningen! :)
  5. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Nu verkar det ju som att det kan bli ett möte i London, så då tyckte jag det var dags att återuppliva den här tråden. Det är 14 som har anmält sig här, men av dem så har jag inte sett till en del sen i mars. Tänkte skicka ut PM i veckan för att höra om de fortfarande är intresserade.

Listan är iallafall:

Zaphod Beeblebrox
    Obi Anne
    emilsson
    Maladour-Fei
    Bubba Fett
    Teemto Pagalies
    JediLynx
    SingleTwin
    SheetmusicLover
    Bail Organa
    Lars_Muul
    Queengodess
    Sith_Lord_Linkoping
    Wolverine
  6. Zaphod Beeblebrox Jedi Master

star 4
    Det har skett en märklig aktualisering av denna threaden i och med ryktet (jag har inte hittat något som bekräftar det än) att premiären i London är samma dag som den i USA.

Detta innebär ju att resan flyttas till Maj och att det definitivt finns anledning att åka dit.

Vad säger ni?
  7. emilsson Force Ghost

star 6
    Säg inte så!!! Då finns det ingen chans att jag kan vara med. Det är den där nordiska hedendomskursen som spökar.

:_|
  8. Borth Jedi Knight

star 1
    HVIS der bliver en "world wide release" er turen til London så aflyst? :)
  9. Zaphod Beeblebrox Jedi Master

star 4
    Det är sant, men hur stor är sannolikheten för en WWR?
  10. JediLynx Jedi Grand Master

star 5
    Oh my f-ing god!!!

För alla lata muppar som inte orkar klicka, här är det, direkt från TFN:

SPY REPORT: Worldwide. Release. May 2002.
    Tue, Nov 06, 01 03:17:13 PM EDT

Spies from across the galaxy are confirming that there is a strong possibility that Episode II will be released in nearly every country simultaneously this coming May. Early indications were that they were hopeful for on single Star Wars weekend, but the latest developments will give AOTC to everyone at least by the end of the month. No matter where you are, or where you live, Lucasfilm and Fox are working diligently to get this movie to you. As many fans will remember, Episode I was released at times months apart causing confusion among fans scattered around different release dates.
    This has not been confirmed officially, but with the number of people saying it is happening we're confident that it is indeed part of the plan at this moment. Keep in mind that plans do change, but we're hopeful that this one will stay the course.

UPDATE
    TheJediKnight tells us that a few minutes ago, on the German TV show "taff" on the channel "Pro 7" that Star Wars Episode II will be released WORLDWIDE on May, 17th! So we get worldwide the same release date!

Oh my f-ing god, som sagt.
  11. Zaphod Beeblebrox Jedi Master

star 4
    Som jag sagt i en annan thread:

Oiiiiiiiiiiiiiiii! :) :) :)
  12. emilsson Force Ghost

star 6
    Om dettta stämmer......ja då vet jag att det blir stora glädjeskutt i Falun.
  13. Zaphod Beeblebrox Jedi Master

star 4
    Det blir det i Götet också...
  14. JediLynx Jedi Grand Master

star 5
    Vilken jättefest det skulle bli!!!

Förresten, så fort det här har blivit officiell är det jag som sticker ut och firar...
  15. emilsson Force Ghost

star 6
    Jag med! Oj oj vad jag ska sjunga på main title då :D.
  16. JediLynx Jedi Grand Master

star 5
    Om det blir officiellt så har vi verkligen något att gå ut och fira i Stockholm... Oh yeah!!!
  17. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Jag blir inte sa jatteglad, jag har min tentaperiod 16-26 maj, sa jag kan inte aka hem eller till Lodnon da. :( A andra sidan ar man ju overlycklig.
  18. menilma Jedi Master

star 4
    ahahaha! för min del är detta jättebra, jag tvivlar starkt på att mina föräldrar skulle ha släppt i väg mig på en resa till london tillsammans med ett gäng okända galningar ;)
  19. Wolverine Jedi Grand Master

star 5
    Skulle man inte kunna skuta på det hela till sommarlovet?
    Vi lär ju inte ha en suck att få premiärbiljetter. Man kan ju inte ringa eller beställa via internet.
    Man måste åka dit i såna fall, och jag kan ju säga att det är mer än jag klarar av..
  20. emilsson Force Ghost

star 6
    Huruvida vi kan få premiärbiljetter är mycket beroende på antalet medlemmar som kan tänka sig att köa.
  21. JediLynx Jedi Grand Master

star 5
    Blir det världsomfattande premiär kommer jag förmodligen se den i Sverige. Det var ju det som var meningen, att slippa vänta så länge och dessutom träffa en massa galna fans. Det kan jag ju göra i Sverige nu, speciellt om vi kan ordna en jättefest tillsammans med sw.nu... :)
  22. Wolverine Jedi Grand Master

star 5
    Det är en mycket bra ide.

Jag ska nog till London nån gång under sommaren ändå så det kanske kan bli en resa ändå?
  23. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Vad sags om att vi foreslar att vi ordnar ett mote med FF i London iallafall, jag menar AOTC lar nog ga pa bio hela sommaren.
  24. Wolverine Jedi Grand Master

star 5
    Det får man ju hoppas...
  25. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Med tanke pa att TPM gick i Sverige i nagra manader sa lar varl AOTC gora det i England.
Thread Status:
Not open for further replies.