main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Jedistarfighter del

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Vargman77, Jun 30, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Vad är den runda delen på starfightern (den som han kopplar loss sig från)?
    Om han parkerar den på fel ställe kan det bli en j....a omväg när han tar upp jakten!
     
  2. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Det är hypermotorn typ... och ja, det kan bli en ruggig omväg om man ställer den på fel ställe... framför allt kan det bli jobbigt om någon snor eller förstör den...
     
  3. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Undrar om ringen har något eget framdrivningssystem så att man kan be den flytta sig till lämplig plats? Framförallt, förhindra att den dras ned mot planet.
     
  4. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    den lägger väl sig helt enkelt i omloppsbana medan man befinner sig på en planet. Man behöver ju aldrig landa me den.
     
  5. Kuang-Eleven

    Kuang-Eleven Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 7, 2002
    Då måste den ha ett drivsystem, det är inte helt enkelt att "bara" lägga sig i omloppsbana :)
     
  6. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    med tanke på att hela grejen e ett drivsystem så e de nog ganska säkert att säga att den klarar av de...
     
  7. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Då har vi bestämt att den klarar av att flytta på sig även när den är bortkopplad från skeppet.

    Nästa fråga, kan man (när man är på väg upp från planeten) beordra den att "komma och möta" för att spara lite tid om man nu råkar vara på andra sidan planeten?

    Annan fråga, finns den här prylen till fler fartyg? Kan ju till exempel vara kul för TIE-fighters med ett sådant tillbehör.
     
  8. Kuang-Eleven

    Kuang-Eleven Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 7, 2002
    Jag e inte säker, men jag jagade info på tiefighters länge, och hittade inte någonting om att dom skulle kunna använda något sånt. Den mesta infon säger att om en tiefighter av någon anledning skulle bli kvarlämnad, så får den hoppas på att det dyker upp nån annan.. för den kan inte uppnå ljushastighet... men.. jag kan ha fel.. posta gärna en länk om info om jag har fel.. jagade som sagt det där länge..

    Huruvida den lilla doughnuten kan flytta på sig.. tja.. flytta på sig kan den, men för att nå skeppet på andra sidan planeten krävs ett navigationssystem.. har den det?
     
Thread Status:
Not open for further replies.