main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Kostumer

Discussion in 'Archive: Denmark' started by SaberSkill, Sep 19, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SaberSkill

    SaberSkill Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 5, 2003
    Hvor køber man kostumer, hjelme, maske osv. henne? eBay? er de til at stole på?
     
  2. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det er meget forskelligt... ebay er et auktionshus. De fleste der sælger på ebay, er reelle nok, men der er selvfølgelig også nogle skiderikker/snydere imellem. Så man kan kun kigge på deres feedback profil og vurdere om de virker ærlige nok. Jeg ville personligt ikke handle med nogen der har en positiv feedback % på under 90.

    Ellers sker der også en masse costume-salg i det skjulte, da det er forbudt at lave kostumer og sælge dem, da designet er copyrighted af Lucas-film. At købe uden for ebay er en endnu større risiko at løbe, da man ikke har nogen som helst garanti at ens ting overhovedet kommer. Man kan heller ikke se udtalelser fra andre købere, så det skal man passe MEGET på med. Jeg kender dog et par sælgere i USA som jeg stoler på og som leverer flotte produkter, endda billigere end det der bliver solgt på ebay.

    Du skal være indstillet på at det er dyrt, meget dyrt at købe prof-udseende Star Wars kostumer. Min Darth Vader dragt har kostet godt over de 7000 kr. Så jeg købte delene over en periode på 7-8 måneder. En Stormtrooper dragt i (saml-selv form) går for en $550-700 på ebay. Dertil kommer sko, blaster, underdragt og andet tilbehør.

    De få licenserede Star Wars ting der er på markedet, er tit af ret lav kvalitet. Det er kun Don Post maskerne der er pæne, men de er ca. 15-20 % mindre end de originale masker, undtagen Classic Action serien, som desværre er ret sjældne nu. Master Replicas ting der er top notch, især sidstnævnte laver nogle fremragende ting - det kan Mundi fortælle dig om.
     
  3. SaberSkill

    SaberSkill Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 5, 2003
    Okay tak for oplysningerne... tænkte på om der måske var nogen der havde noget til salg herinde på boardet!?
     
  4. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Tjoh, jeg har da overvejet at sælge min Don Post stormtrooper hjelm. Den er i ganske fin stand, der er endda sat nyt glas i øjnene. Jeg kan prøve at sætte et billede op senere idag, så kan du se om det er noget for dig.
    Prisen skal nok være en 400 kr. gav selv 600 med fragt.
     
  5. SaberSkill

    SaberSkill Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 5, 2003
    Cool... holder øje med billedet så! :D
    Forresten kan du skaffe mig nogle produkter fra dem du kender i USA?
     
  6. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ett tips för stormtroopers är Crazy Replicas Frakten blir inte heller lika dyr när det kommer från Sverige.
     
  7. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    OA her? Et sjældent syn.
     
  8. SaberSkill

    SaberSkill Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 5, 2003
    Synes nu kun jeg kan se DVD-film på den side!?
     
  9. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg vil helst ikke lege mellemmand, jeg vil heller ikke have noget i klemme hvis de ikke giver dig så god en behandling som jeg har fået. Men du kan da få nogle email-adresser til dem jeg har handlet med, hvis du vil. Bare gå lidt stille med det, det er jo ulovligt det de gør.
     
  10. SaberSkill

    SaberSkill Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 5, 2003
    selvfølgelig! Er bare ikke sikker på om jeg tør stole på private personer som sælger.. man ved jo ikke om man overhovedet får det man ønsker... derfor jeg elsker at betale på efterkrav! ;)
     
  11. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Hey SaberSkill, og et velkommen skal lyde :)

    Prøv, at udskifte .com med .net i linket fra OA, så virker det. ;)

    Men hvis OA må, så må vi vel også! ?[face_plain]
     
  12. SaberSkill

    SaberSkill Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 5, 2003
    Takker^ cool.. tjekker lige siden..!
     
  13. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Damn, sikke en forvirrende hjemmeside. Men så vidt jeg kan se så er det kun licencerede ting de sælger?
     
  14. SaberSkill

    SaberSkill Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 5, 2003
    enig.. plus jeg får ondt i hovedet af alt det svenske! 8-} J/k
     
  15. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    :D så skal du passe på Enji og Cobble, vores to svenske hus-nisser, de opholder sig normalt i Café tråden.


    EDIT: Fjernet link, de har vist ikke helt rent mel i posen.
     
  16. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    OK, jeg havde ikke lige selv fået kigget nærmere på sitet, men gik den, så gik den, ik'?! [face_mischief]
     
  17. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Tror faktisk at du har ret Mundi, nu da jeg kigger nærmere på deres ting, så er der ret mange ting som ser hjemmelavede ud!
    Og de priser!?!?! Damn det er dyrt! at de tager 795 for en officiel Indy hat er rent til grin. Den koster $30 på ebay. Jeg vil ikke anbefale dem.
     
  18. SaberSkill

    SaberSkill Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 5, 2003
    Damn er de ikke dyere end eBay? der er hjelme osv. til 61$ ligger vidst omkring de 400-500kr! det gjorde mit SWG i hvert fald!

    er der ikke nogle danske sider der sælger?
     
  19. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg synes også, at de virker meget dyre, og forresten, er der så overhovedet nogen officielle stormtrooperdragter?

    Men Master Replicas Han Solo Blaster kostede kun 1995 SEK og $250 og det er meget billigt. PÃ¥ Ebay ryger den for $500-600.

    Edit: der er Movie Merchandise
     
  20. SaberSkill

    SaberSkill Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 5, 2003
    Synes ikke rigtig jeg kan finde nogle kostumer eller noget!? altså på Movie Merchandise!
     
  21. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Movie Merchandise har ingen kostumer, kun masker og hjelme, selv om jeg ikke lige synes, at jeg kan finde de hjelme, jeg mente, at de havde. ?[face_plain]

    Jeg tror slet ikke, at der er nogen i Danmark, som sælger Star Wars-kostumer, men jeg har postet en masse links til, hvordan man selv laver kostumer i Gode Star Wars Websites.
     
  22. SaberSkill

    SaberSkill Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 5, 2003
    cool.. tjekker lige siderne! vil så gerne eje en Vader hjelm!!! :_|
     
  23. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Don Posts standart Darth Vader hjelm ligner R*v og nøgler. Den kan jeg bestemt ikke anbefale. Og deres Classic Action eller Deluxe udgave er umulige at finde.

    standart=[image=http://www.nightmarefactory.com/vader.gif]

    Classic Action=
    [image=http://www.oohyeahzone.com/collection/shelf-livroom-13(dpvader).jpg]

    og så er der kun at ty til de hjemmelavede versioner på ebay som også er ret hamper i prisen. Jeg betalte $400 en buy-it-now deal fra en fyr i Australien.

     
  24. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Med hensyn til SW-hjelme fra Australien, så findes der noget, som hedder Vega Transports. [face_mischief]
     
  25. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    ;) deres Darth Vader hjelm er mildt sagt ikke særlig fed, men det er det eneste sted jeg har set en rebel fleet soldier hjelm - sejt!!!
     
Thread Status:
Not open for further replies.