main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Kostumer

Discussion in 'Archive: Denmark' started by SaberSkill, Sep 19, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    uha uha en fiberglass hjelm løber næsten op i $1000 for tiden på ebay. En rigtig quiltet læderdragt koster nok det samme hvis ikke mere da den skal skræddersys. Kappe og de andre tøj ting kan nok erhverves for $4-500. Armor, chestbox, bælte og lyssværd skal nok også sætte prisen gevaldigt i vejret omkring $800 hvis man er heldig. Har set en chestbox gå for omkring $400 på ebay - jeg fik dog min for sølle $180 :p

    Så en 12-15.000 kr. er ikke et dårligt bud.
    Tror jeg har givet omkring halvdelen, da min hjelm er ABS plastic og dragten er ikke rigtig læder. Bæltet er heller ikke 100% korrekt, men ligner ret godt.
     
  2. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    quiltet læderdragt

    Var der nogen der sagde "dual use"?

     
  3. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    krede> hæhæ min kjole blev jo også ultrabillig fordi den er syet af fornellagner der var på tilbud i kvickly til 15 stykket
     
  4. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Var der nogen der sagde "dual use"?

    Jeg er sikker på at den også gør sig godt i en SM-club [face_laugh]

    Mine bukser er af nylon, men det rigtige mønster, overdelen er en sort turtle-neck hvor der kun er påsyet falsk læder på armene og maven, dvs. der hvor resten af kostumet ikke dækker. Det er varmt nok i forvejen inde i under alt det sorte tøj, så det er ok.

    Nille du er også så heldig at have en person der kan sy for dig, min kappe var ultra-dyr, kunne sikkert godt have fået det lavet billigere hvis jeg havde kendt en der kunne sy :(


     
  5. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Du bliver aftenens hit på "Club Hel".

    [face_laugh]

     
  6. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Well, hvis jeg kan komme i nærheden af Monica Bellucci..

    [image=http://www.reno.blogger.com.br/matrix_revolution_persophone_red_.jpg] [face_love]
     
  7. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Hvor sagde du at du havde købt den? [face_mischief]

    8-}

     
  8. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Nogle gange oplever man, at de fankostumer man køber faktisk er i bedre kvalitet, end dem der var med i filmen (i materialer).
     
  9. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Till mina kostymer använder jag mest mönster och tyg från Stoff&Stil, och det är ju danskt! Blommorna som finns på picknick-klänningen som Padmé har i AOTC är jag den som har hittat de som är mest lika, just i stoff&stil-katalogen.

    Jag räknar med att min picknick-klänning kommer att sluta på ungefär 1500-2000 SEK.
     
  10. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det er rigtigt TK! Jeg så at der var en Vader ANH hjelm på ebay, fyren som pralede af at malingen skallede af på den ene kind ligesom i filmen... Hmmm jeg vil da hellere have en der ikke gør.

    Når man ser billeder af f.eks stormtrooper hjelme fra filmene i bøger, så er de heller ikke særligt pæne i forhold til de fan-producerede.
     
  11. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Kraver til real life kostumer er også meget høje, de skal kunne holde til at blive brugt og set på.

    Hvor i filmene kan man snyde så vandet driver fordi der er den tvungne vinkel og fordi at genstanden er langt væk fra tilskueren.

    Jeg har sågar hørt at nogle af baggrunds rumvæsenerne i Mos Espa i EP1 var almindelige folk med et par dimser her og der. Det kan nemlig ikke ses på film bagefter.

    Der kom kostume folkene på en større opgave til EP2 da den er digitalt optaget. Så er alt i baggrunden nemlig også skarpt og så kan man ikke snyde som før.

     
  12. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det kan jeg godt forestille mig, de slap endda afsted med at bruge farvede q-tips som tilskuere i Podrace scenen.
     
  13. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Den med de farvede q-tips som tilskuere i Podrace scenen har jeg også læst. Men for nyligt læste jeg, at de farvede q-tips kun var en reference til cgi-folkene, så de vidste hvor de skulle placere publikum.
     
  14. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    okay, det ville også give mere mening, det andet har jeg altid syntes lød lidt dumt.
     
Thread Status:
Not open for further replies.