main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Kuka on suosikki Star Wars kirjailijanne?

Discussion in 'Archive: Finland' started by Cloned_Sidious, Nov 26, 2004.

?

Kuka on suosikki Star Wars kirjailijanne?

Poll closed Mar 5, 2005.
  1. George Lucas (Uusi Toivo)

    2 vote(s)
    15.4%
  2. Donald F. Glut (Imperiumin Vastaisku)

    0 vote(s)
    0.0%
  3. James Kahn (Jedin Paluu)

    0 vote(s)
    0.0%
  4. Alan D. Foster (Mustan Lordin Paluu & Myrskyn Merkit)

    0 vote(s)
    0.0%
  5. Timothy Zahn (Thrawn -Trilogia)

    5 vote(s)
    38.5%
  6. Kevin J. Anderson (Jediakatemia -Trilogia & Tuhonmiekka)

    4 vote(s)
    30.8%
  7. Barbara Hambly (Jedien Lapset & Hämärän Planeetta)

    1 vote(s)
    7.7%
  8. Michael Reaves (Darth Maul - Varjojen Metsästäjä)

    0 vote(s)
    0.0%
  9. R. A. Salvatore (Episodi 2 Kloonien Hyökkäys)

    0 vote(s)
    0.0%
  10. James Luceno (Petoksen Seitti)

    1 vote(s)
    7.7%
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
  2. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Jos mietitte, miksi kukaan viitsii tehdä tämmöistä "liirum laarumia", niin minulla on siihen muutamia selityksiä.
    1. Olen vielä melko uusi täällä (eli täysi keltanokka), ja mieli tekee kokeilla kaikkea uutta ja jännää, ja "polleja" en ole vielä testannut.
    2. Täällä ei pitkään aikaan ole nähtävästi ollut kunnon äänestyksiä (eikä ole tämän myötäkään), ja vaihtelu voisi virkistää? (Jos ei muita, niin ainakin minua)

    Eli jos pidätte tätä typeränä, niin älkää vaivautuko äänestämään.
     
  3. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Zahn rokkaa.

    Joskin Zahnilta on viisi kirjaa (Thrawn -trilogia ja Hand of Thrawn -duologia) ja kaksi kipaletta warssinovelleja.
     
  4. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Zahn on kova, mutta ei pärjää A. Allstonille (joka muuten puuttuu ehdokkaista. grr).

    Zahnin viimeisin tekele on kyllä edelleen lukematta, koska sitä ei vissiin vieläkään saa pokkarina.
     
  5. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Olen pahoillani, tiedän että lähes kaikki nuo ovat kirjoittaneet useampia kirjoja, mutta kun tilaa on niin vähän, niin en pistänyt kuin suomennetut ja parhaiten tuntemani kirjat.
    Ja tuntemiani kirjailijoita on suunnilleen kolmisen kymmentä, ja vaihtoehto maksimi oli kymmenen, joten piti karsia määrässä. Ja taas valikoin ne, jotka ovat suomennettuja kirjoja kirjoittaneet.

    Olisiko mahdollista, että joku kävisi jututtamassa päättäjiä, että noita vaihtoehtoja saisi lisää äänestyksiin?

    EDIT: Olisi ollut hauska nähdä olisiko Vonda McIntyre saanut säälipisteitä kirjoittamastaan Kristallitähdestä, olen nimittäin kuullut siitä vain pelkkää huonoa...
     
  6. Marmida

    Marmida Jedi Knight star 3

    Registered:
    Nov 22, 2004
    Listasta puuttuu kokonaan Watson (Jedioppilaat ja -tehtävät) Siksi äänestinkin Hamblya, koska siinä on taidokas kynätäti. McIntyrekin kirjoitti hyvän kirjan. jonka luin aika haipakkaa.
    Mida (aka M.K. pilvarissa)
     
  7. Coordinator

    Coordinator Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 16, 2004
    Pollissa olisi kyllä saanut olla Jude Watson myös. Judea itse en olisi kyllä äänestänyt..

    Äänestin nyt Zahnia, vaikka en pitänytkään valinnastani. Olis ollut helpompaa äänestää huonointa kirjailiaa.
     
  8. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Niinkuin olen jo aikaisemmin todennut, tilaa ei ole kuin kymmenelle eri kirjailijalle, ja nekin pistin lähinnä arvostuksen mukaisesti siten, että esimerkiksi Jude Watson, jonka kirjojen vieressä olen nähnyt lähinnä kuutosen numeroita, ei millään yletä suomennettujen kirjojen arvostetuinpaan top kymppiin.
    Muita suomennettuja kirjoja kirjoittaneita ovat mm. Greg Bear (Kulkuriplaneetta), Vonda McIntyre (Kristallitähti), Terry Brooks (Episodi 1 Pimeä Uhka), ja Dave Wolverton (Jedioppilas 1: Nouseva Voima).
     
  9. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Min' en taas pitänyt B.Hamblyn teoksista lainkaan.
    Tim Zahnia siis kannatamme tällä sektorilla :)
     
  10. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Zahn on hyvä, sitä ei käy kenenkään kiistäminen.
    Olisiko joillakin vielä veikkauksia voittajasta?
     
  11. Coordinator

    Coordinator Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 16, 2004
    Liian aikaista arvioida, mutta liputtaisin tällä hetkellä kuitenkinKevin J. Andersonia (Jediakatemia -Trilogia & Tuhonmiekka).
     
  12. Taivasvaeltaja

    Taivasvaeltaja Jedi Master star 2

    Registered:
    Dec 29, 2003
    Uuden toivon romaani on Alan Dean Fosterin haamukirjoittama.

    Mutta vaikka Myrskyn merkit olikin paikoin - varsinkin Anakinia kuvatessaan - erinomainen, on Lucenon Petoksen seitti ainoa, jonka olen toistaiseksi jaksanut lukea kokonaan eli kyllä menee Jamesille ääni.
     
  13. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Uuden toivon romaani on Alan Dean Fosterin haamukirjoittama.

    Onko? Itse en ole koskaan tuollaista kuullut. Kirjahyllystäni löytyvässä opuksessa kyllä lukee että George Lucas. Ja niin muuten lukee Pilvikaupungin kirjalistauksessakin.
     
  14. Coordinator

    Coordinator Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 16, 2004
    *AIHEESTA POIKKEAVAA MATERIAALIA*

    Mustan Lordin Paluu -kirja vaikuttaa mielenkiintoiselta.. Jollain tietoa mistä tämän opuksen saisin käsiini? Eli mistä tämän voi (mahdollisesti) ostaa?

    *Palataampa aiheeseen*

    "Uuden toivon romaani on Alan Dean Fosterin haamukirjoittama." Onko näin? Mistä tämä tieto on saatu? Ihan uutta minulle.
     
  15. Taivasvaeltaja

    Taivasvaeltaja Jedi Master star 2

    Registered:
    Dec 29, 2003
    Minäkään en enää muista yhtään, mistä sen luin, mutta ei se nyt mitään SuperShadow´nkaan juttuja ollut.

    Lucas kyllä lukee kannessa ja joka paikassa muutenkin, mutta tarkemmin ajatellen, uskotteko, että George olisi todella kirjoittanut 400-sivuisen romaanin - edes nuorena miehenä?
     
  16. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Minäkin olen omalta osaltani tuota Mustan Lordin Paluuta (englanniksi Splinter of the Mind's Eye) yrittänyt etsiskellä. WSOY:n sivuilta siitä ei löydy mitään tietoja, koska kirjan tähän asti viimeisin painos ilmestyi joskus 1978, joten uutena sen ostaminen on mielestäni lähes mahdotonta. Tiedän kyllä kirjastoja josta se vielä löytyy, ja kerran näin sen jollakin internetissä olevalla sivulla, kun joku kaupitteli sitä hajonneen takakannen kera, joten en viitsinyt ostaa. Jos jollakin on mitään aavistusta mistä sellaisen saisi HYVÄ kuntoisena, kertokaa ihmeessä, koska minulle se on lähes pakko hankinta! (Ostan jokaisen suomenkielelle julkaistun Star Wars kirjan, ja melkein kaikki alkaa pian löytyä hyllystä)

    EDIT: Kyllä minä Lucasin taitoihin uskon, onhan hän niin poikkeuksellinen mies, että sattui filmaamaan ohimennen sellaisen pätkän, josta mekin täällä tänään turistaan. Eikä minun hyllyni Uudesta Toivosta löytynyt kuin "vaivaiset" 232 sivua.
    Mutta kyllä minä tuohon "haamukirjoitukseenkin" voin uskoa, jos joku esittää tarpeeksi vakuuttavia todisteita.
     
  17. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    A New Hope on haamukirjoitettu.

    Mustan Lordin Paluuta kannattaa katsella divareista ja satunnaisesti sitä näkee myynnissä myös huuto.netissä.

    Omaan hyllyyn tuosta on päätynyt ihan hyvä kuntoinen kappale, josta kiitos kuuluu Baltic_herringille. :)
     
  18. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Hyvä on, uskon sitten haamukirjoitukseen.

    Millä tavoin Baltic_herring sinua auttoi? Oliko apu sellaista että sitä voisi soveltaa minuunkin?
    Raha ei ole ongelma.
     
  19. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Sain ko. kirjan melkeinpä suoraan lahjoituksena.
     
  20. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Voi voi... Kaikki kirjakaupat joita näen ovat tyhjää täynnä. Olen jopa antanut WSOY:n sivuille palautetta useampaan otteeseen, että siitä tehtäisiin uusi painos.
     
  21. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    En oikein jaksa uskoa uusintapainokseen.

    Joskin tuosta tuli mieleen että täytyy muistaa heittää sinne palautetta Ep3 romaanin nimestä.
    Äärimmäisen syvältä jos elokuva ja kirja tulevat erinimillä Suomeen.
     
  22. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Sanoppa muuta.
    Voisi kyllä joku todellinen Star Wars fani joskus mennä töihin WSOY:lle, niin elämä muuttuisi lukijoiden kannalta paljon paremmaksi.
     
  23. TaradosQeng

    TaradosQeng Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 12, 2004
    Virheklikkauksella äänestin Zahnia, oikeasti tarkoitus oli votettaa Alan D. Fosteria.

    Zahn kirjoittaa kyllä hyvin, mutta jostakin syystä Thrawn-trilogia ei minuun iskenyt koskaan erityisen lujaa. Uudesta EU:sta olen eniten sietänyt Myrskyn Merkit -tekelettä, joten ajattelin nyt antaa Fosterille ääneni.
     
  24. Coordinator

    Coordinator Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 16, 2004
    Kiitos informaatiosta. Mustan lordin paluu -tekele tulee pian olemaan minun.

    (Jos raskin rahojani tuhlata moiseen.. Pitää meinaan ostaa tänään Halo 2)
     
  25. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Virheklikkaukset ovat minullekin tuttuja, kun esimerkiksi kerran äänestin Episodi 2:n suosikkihahmoa, ja vahingossa tuli painettua Yodan sijasta Anakin Skywalker.



    Huuto.netistäkö sinä sen kirjan aiot hankkia, vai saitko tuosta informaatiosta jotain sellaista, joka minulta meni ohi silmien?
     
Thread Status:
Not open for further replies.