main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Life Size Darth Maul statue

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Selina_Enriquez, May 13, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Selina_Enriquez

    Selina_Enriquez Jedi Youngling

    Registered:
    May 8, 2005
    Hey,

    Jeg vil bare spørge ekperterne her.

    Jeg er en lykkelig ejer af en life size Darth Maul statue som jeg har købt dengagt lige efter E1 til 4000 kr.

    Er der nogen af jer her der ved hvor meget de er værd nu om dage?

    http://img.photobucket.com/albums/v438/SelinaEnriquez/maul.jpg
     
  2. Obi-Thomaz

    Obi-Thomaz Jedi Youngling

    Registered:
    Jan 20, 2005
    I hvert fald en del mere end du købte den for, vil jeg tro...
     
  3. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Vil du da sælge den?

    Som med andet Star Wars merchandise med nogle år på bagen, så er det lige så meget værd, som en potentiel køber er villig til at give.

    Ved den sidste danske convention på Fisketorvet i København (2002) blev en ny Darth Maul (stadig i original forseglet kasse) solgt for 5000 kr. Sælgeren havde tilsyneladende ikke kunnet komme af med den til andre, så det er muligt at de 5000 kr. er en lavere pris, end han oprindeligt ønskede for den.

    En søgning på Ebay viser, at der i den sidste månedstid er blevet solgt 5 til en pris fra $500 til ca. $800.

    Hvis det er meningen, at du vil sælge den, så kunne et forslag være, at tage med til den convention, der skal være i Tivoli d. 18., hvis du altså har mulighed for det. Du bør dig først kontakte den danske del af StarWars.nu (Dansk Star Wars Forening - DSF) for at forhøre dig om muligheder for at møde op og sælge den der.

    Det vil altid være en fordel, hvis du har den originale kasse til den, da samlere ofte sætter stor pris på den slags.

    Hvis DSF ikke har noget imod at du kommer og sælger den, så vil det vil det selvfølgelig altid have de bedste salgsmuligheder, hvis du tager figuren med.

    Alternativt, så kan du tage en masse billeder af den og vise folk dem. Og hvis der så skulle være en interesseret køber, kan vedkommende efterfølgende komme og hente den hjemme hos dig selv. Det sparer en del transport, og det er ikke sikkert, at en potentiel køber har mulighed for at tage den med fra Tivoli med det samme alligevel.

    Som tidligere nævnt er Ebay også en mulighed. Når du bor i europa, så er der ofte en særdeles god salgsmulighed til andre europæere, da de så ikke skal betale den ekstra høje transport fra USA samt at de kan undgå told. Faktisk er der ofte en væsentlig højere pris på specielle Star Wars-effekter solgt fra europa end samme Star Wars-effekt solgt fra USA.


    Med alt dette sagt, så tror jeg ikke at den er mere end 5000 kr. værd hvis solgt til en anden dansker.
    Men hvis den er solgt på Ebay, så kunne den godt være noget mere værd. Hvor meget er dog svært at spå om.

    Hvis det slet ikke er din intention at sælge den, så vil jeg sige, at du bare skal fortsætte med at være glad for den og ikke tænke så meget på den økonomiske værdi.

    Og hvis dette er af forsikringshensyn, så bør du påregne hvor meget en ny fra USA til koste dig i alt inkl. fragt, told og moms.


    Åh, ja. Og selv om du "bare vil spørge", så håber jeg da at du bliver. Der er da kommet en del nye postere her i den seneste tid og jo flere jo bedre. :)
    Vi er desværre ikke så mange normalt.:(


    Edit: Forresten, jeg håber da, at den er komplet med klinger til lyssværdet og ellers iøvrigt i god (ikke ødelagt) stand, ellers er den pludselig ikke så meget værd.
     
  4. Selina_Enriquez

    Selina_Enriquez Jedi Youngling

    Registered:
    May 8, 2005
    Ja, den er 100% komplet og intakt - både med lysssværd klinger, osv.

    Men jeg var bare interesseret i ah høre hvor meget den er værd. Jeg tror ikke jeg vil sælge Maul - han har det ret godt hjemme hos mig :-]

    (Jeg er gammen medlem af DSF, så jeg ved at de også har en Maul. Og en Jar-Jer - men hvem gider at have Jar Jar :p)

    Tak for oplysninger!

    Hilsen,
    Selina
     
  5. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg kan godt huske, at der var en life size Jar Jar og en life size Darth Maul ved conventionen i Tåstrup i 1999. Jeg mener dog, at det lykkedes dem, at få solgt Darth Maul ved auktionen sidst på dagen. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl, og det kan da også være, at de har fået en ny efterfølgende.
    - Not that it matters.


    Tak for oplysninger!

    For mit vedkommende - Det var så lidt.:)
     
Thread Status:
Not open for further replies.