Lightsaber maken. Hoe?

Discussion in 'Belgium' started by Rancisis, Apr 17, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rancisis Jedi Knight

star 1
    Ik ben van plan, als ik er de tijd voor vind, zelf een lightsaber te maken (eigen ontwerp).
    Ik wil hem wel niet kopen of een prop namaken.
    Weet er iemand hoe ik er best aan begin, of weet je goede tips???
    Zou ze goed kunnen gebruiken ;)...
  2. Wattootie Jedi Knight

star 1
    Daar denk ik dus al jaren aan maar ik denk niet dat ik ze ooit zo zal kunnen bedenken dat ze werkt op de manier dat ik wil.
    Ik zal eerder eens het kostuum van Jango Fett nabouwen.
  3. IRADONIAN Jedi Knight

Ik heb ooit toen ik via TeeKay-421.be enkele links volgde, een paar websites gevonden waar de webmaster uitlegde hoe te werk te gaan en zelfs enkele plans liet zien. Je kunt waarschijnlijk het best beginnen met een dik aluminium staafje. Ik weet alleen niet of het zo gemakkelijk te bewerken is als je de machinerie niet hebt... Ik heb er ook eens aan gedacht toen ik in het weekend bij een smid werkte, maar het is er spijtig genoeg niet van gekomen. Nu ben ik al een tijd aan het plannen om de Journal Disk van Kyle Katarn na te bouwen. Ik heb thuis een MD-tje liggen dat niet meer werkt...
    Als het lukt Rancisis, laat je dan eens iets weten?
    Ik wil ook wel proberen, maar ik laat liever een ander eerst wat sukkelen. ;)
  4. Rancisis Jedi Knight

star 1
    Damn, veel hulp heb ik ook niet aan jullie :p
    Hoe ziet die Kyle dinges er eigenlijk uit?
    En heb je eventueel iets simpeler dan een lightsaber om mee te beginnen sukkelen?
    Om te oefenen of zo ;)
  5. TeeKayStarFox Jedi Padawan

http://www.wordsmithdigital.com/saber/
  6. IRADONIAN Jedi Knight

Die journal disk van Kyle Katarn kunt ge bekijken op mijne website, als ge op de link klikt en ge kiest in de zijbalk Storyline, komt er een prent waar die disk opsta (een soortgelijke disk speelt een belangrijke rol)
    Als ge het dan nog ni vindt, wil ik desnoods wel een prentje doorsturen... ma da zal wel ni nodig zijn zekers... ;)
  7. JEDI_CORRELLIAN Jedi Youngling

star 1
  8. TeeKayStarFox Jedi Padawan

9. IRADONIAN Jedi Knight

10. AryanaOrion Jedi Padawan

11. TeeKayClone Jedi Padawan

Ik wou eigenlijk een topic openen voor mijn vraag,maar misschien dat iemand me hier ook wel kan helpen.
    Ik zou graag zelf een Clonetrooper outfit maken,zonder helm wel te verstaan,want die koop ik binnenkort wel via internet of op een beurs.
    Het kostuum is heel vergelijkbaar met dat van de stormtroopers,behalve dan de details.
    Kan iemand me zeggen hoe ik de verschillen delen van het kostuum zelf kan maken,en welke materialen ik daar voor nodig heb?
    Het moeilijkste zijn volgens mij de witte geplooide stukken die het armor vormen.
    Ik heb geen enkel idee hoe ik die moet maken.
    Enige hulp zou ik zeer apprecieren;)
    Dank bij voorbaat!-TeeKayClone-
  12. NieloMan Jedi Padawan

Ik heb er een gemaakt met een aluminium buis,Het is maar een simpel model hoor!ik heb er een stuk uitgezaagd en daarachter stak ik zo'n zwarte buis met ribbeltjes.ik heb er ook zwarte hokjes op geverfd.Hier is een Afbeelding
  13. Rancisis Jedi Knight

star 1
    Die zwarte ribbetjes vind ik wel goed gedaan.
    Is dat met zo'n buizen voor elekticiteitsdraden of zo? (Preflex?!?)
  14. DarthSeisohen Jedi Padawan

Ik denk dat de beste manier om een lichtsabel te maken is om in plaats van een laser een TL-lamp te gebruiken. Gewoon iets vinden om zo een lamp in te schroeven en zorgen dat ze werkt!!!
  15. Apophis Jedi Master

star 4
    Dat wordt dan wel gevaarlijk speelgoed! :p
  16. vlps Jedi Knight

star 2
    ondertussen zijn we alledrie (Rancisis, Iradonian en Krisvds(VLPS) op BeJedi, en onze eigen lightsaber tutorial enzo :)

waar is de tijd... ;)
Thread Status:
Not open for further replies.