main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Ligth-saber-constrøcting

Discussion in 'Archive: Norway' started by dod, May 22, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Tuslet innom det svenske forumet, der det var en tråd om hjemmelaging av lyssabler. Tenkte det hadde hvert stilig til Ep. III å ha en lyssabel.

    Er det flere som er interesert, noen gode ideer?

    Vurderer for tiden to ting; Satse på "good-looks" eller figthing-muligheter. Det hadde hvert rått med to røde 12v 150 cm lysstoffrør, men hvis du skal figthe, blir det litt dumt...
     
  2. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    Okei jeg trur du bare skal glømme de lysstoffrøra, de får du ikke no liv i likavæl. Også er det jævla pinli når det plutselig smeller midt under filmen fordi en eller annen sopp har tråkka på lysstoffrøra dine. Fekting er ikke no særlig stas med lysstoffrør, det har jeg nemlig prøvd. Sats heller på tre, det er best ville jeg påstå. Plast brekker. Glass knuses. Metal bøyes hvis det ikke er veldig bra da, men da er det litt tungt og det er ikke alltid like lett å oppdrive som en bit tre. Tre kan brekke, men det er litt mer solid en plast og det finns i skævven, du kan også sage til piasavva kosten til naboen. Det å rappe et par innebandykøller i plast fra en skole er ikke så vanskelig heller. Kanskje det er lurt å mekke den sånn at du kan bytte ut "bladet". Det er kjekt hvis det knekker, eller hvis du vil ha rød den ene dagen og grønn den neste, hvis du har tenkt til å gå rundt med detta greiene hver dag da. Den greia du holder i er vel det vanskeligste. Kan jo alltids spikke littegrann, men da skal du væra litt god til det. Å lage det av noe gamle greier i garsjen eller på kjøkkenet (eller soverommet, skal ikke nevne hva) er kanskje det enkleste. Bruk sterkt sterkt lim, skruer, eller sveise det på alt etter som hvor avansert design du er ute etter og hva slags redskaper du har tigjengelig.

    En i LEGO er ikke å foretrekke siden det kan bli pinlig å plukke LEGO biter fra gulvet i kinoen en gang i to-tre tiden en dag i mai 2005. Og husk at papp ikke tåler vann.
     
  3. Zal_Kaschir

    Zal_Kaschir Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 15, 2001
    holder faktisk på å lage en selv... har hatt en liten pause på over et halvt år, men den er nesten halvferdig. støvsugerrør er valdig praktisk, passe tykkelse og blank osv.

    du kan prøve denne siden for tips: http://bigyellowbox.tripod.com
    tror den fortsatt eksisterer...
     
  4. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Jeg har en done deal på det området.

    -kombi av tre, sykkelslange, pvc og støvsugerrør. Funker greit. Knekker i kaldt vær, gjør vondt når du blir truffet, men bare så vondt at det er gøy.
     
Thread Status:
Not open for further replies.