main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Liseberg 2005

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Neko, Jan 2, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    Jag kommer att vara med fredag och lördag, söndagen jobbar jag.

    Och den bokning av miss materiel jag har gjort för lördag förmiddag kvarstår ;).
     
  2. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag satsar hårt på lördagen, skall inte åka ned till Danmark förrän på måndagen så då hinner jag packa på söndagen utan problem.

    Jag känner starkt för att komma i min dräkt, fler som tänker göra det?
     
  3. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag skall kunna vara med alla dagarna som det verkar just nu...
     
  4. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Vet inte hur mycket jag kan vara med. Borde kunna på fredagen och antingen lördagen eller söndagen. Skulle ju gärna försvara Minigolfstiteln med Ironfist ;)
     
  5. Helena--Skywalker

    Helena--Skywalker Jedi Youngling

    Registered:
    Jun 16, 2003
    Jag har väl näst intill lovat att komma upp, så det är väl lika bra att jag gör det. ;)
    I så fall blir det bara på lördagen, Liseberg vill jag icke missa.
     
  6. Darth-Thera

    Darth-Thera Jedi Youngling

    Registered:
    May 26, 2005
    jag skulle gärna varit med, men jag kan inte någon a dagarna
     
  7. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Vet inte hur det blir med min närvaro.
    Om det blir något så blir det antagligen att jag åker upp på lördagen och deltar i Liseberg.
    Vill ju inte missa chansen att åka Balder och ifall man vågar även Kanonen.

    Återkommer med svar angående hur det blir.
     
  8. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag kom på en sak... Jag tror inte att jag kan komma, när jag tänker efter, eftersom jag nog inte har råd. :(Möjligtvis kan jag vara med på lördagen över dagen, om det går några bra tåg.
     
  9. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Kan vi inte lägga lisebergstjosanet i Augusti i fortsättning? Då kanske jag kunde vara med någon gång
     
  10. _SithSpawn_

    _SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 14, 2000
    Finns det någon mer detaljerad planering än?
    Jag kanske hinner vara med lite i slutet på söndagen om mötet fortsätter tillräckligt länge.
     
  11. Neko

    Neko Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 30, 2001
    Första post uppdaterad!

    Behöver veta hur många som har möjlighet vara med på
    söndagens fika så jag vet hur mkt jag behöver införskaffa!

     
  12. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    *borttaget*
     
  13. Effe

    Effe Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 8, 2002
    Är det inte lättare att ha samlingen 11:38 vid liseberg som vi alltid har haft??? För många är det en omväg att åka via centralstationen ju!

    Edit:
    Och Det är la bättre att käka på lördagen? Efter en hel dag på liseberg behöver man mat ju och ska vi gå på en 21 visning av EP III måste vi ju börja förbereda oss på att lämna liseberg 19-19:30.

    Så mitt förslag är EP III på Fredagen efter Lejonet och Björnen.

    Och Komihåg posta om ni kommer och vilka dagar ni kommer så Neko kan ha med det i första posten så alla enkelt kan se vilka som kommer.
     
  14. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    Det som jag och Neko pratat om vad gällde samling och tid på lördagen var detta:
    Jag har bokat en spårvagn som jag hade tänkt att köra runt på stan och samla upp folk för att sedan lämna av alla FFS:are utanför Liseberg. Jag hade till helgen tänkt be alla som ska till mötet pm:a mig om vilken spårvagnshållplats de önskar stiga på vid och efter det lägga upp en körplan och tider. Naturligtvis går det inte att täcka in hela Göteborg på detta sätt, men på ca 30-40 minuter kan man iaf få med flera större knutpunkter som folk kan ta sig till, ex Bellevue, Wieselgrensplatsen, Centralen, Marklandsgatan mfl, allt beroende på var folk vill ansluta någonstans.

    Jag har fått ett pm från Neko nu och det var visst ett missförstånd om spårvagnen skulle gå från centralen eller köra runt på stan för att hämta upp deltagare. Så nu har ni till lördag 25:e juni på er att pm:a mig om vilken hållplats ni vill gå på vid. Jag ska försöka lägga turen så vagnen passerar Centralen sist innan den går vidare till Liseberg för de som inte vill ha någon längre spårvagnsresa, men med kaoset i Brunnsparken kan jag inte lova någonting.

    Edit: Som svar på Effes post nedan ska jag tillägga att resan kommer att vara gratis.
     
  15. Effe

    Effe Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 8, 2002
    Hmm det där med spårvagn låter riktigt intressant. Men finns det intresse för det? och isåfall vad kostar det? Jag är intresserad av det iallafall och isåfall svingeln.
     
  16. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Spårvagn är ju toppen! Jag skulle helst vilja kliva på vid Östa Sjukhuset men kan även tänka mig Svingeln.
     
  17. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag är intresserad med.
    Bellevue är närmast men centralen eller Svingeln funkar för mig med.
     
  18. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    Har du flyttat Vargman, annars är det ju Kortedala Torg som är närmast för dig? Fast jag tror inte att det är så många som vill åka från Kortedala/Bergsjön att det motiverar en tur upp till Aprilgatan/Komettorget. ;)

    Kan tillägga att spårvagnen jag kommer att köra är godkänd för att gå över hela spårvagnsnätet, utom sträckan Gamlestadstorget - Angered.
     
  19. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Jo, men jag räknade av de lite större knutpunkterna där folk kan samlas. Allt folk skall samlas vid Kortedala Torg är lite för liten chans...:)
     
  20. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    Grejen med att köra runt med spårvagn är ju annars att man inte behöver samlas på något särskilt ställe, samlingen sker på vagnen och sen släpps alla av samtidigt utanför Liseberg.

    Alla och alla förresten, det måste väl vara fler än tre stycken som vill åka gratis spårvagn till Liseberg. Kom igen nu och anmäl er! ;)
     
  21. Gruvfrun

    Gruvfrun Jedi Youngling

    Registered:
    Jun 15, 2005
    Jag skulle älska att åka med i den spårvagnen, typiskt att jag inte kan komma till Göteborg!

    Neko och RF får iallafall massor av cybermuffins av mig som tack för allt arbete!
     
  22. Neko

    Neko Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 30, 2001
    *putta upp*

    Det närmar sig!
    Anmälningar till restaurang o söndagen önskas!

     
  23. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Som jag skrev tidigare blir det endast lördagen (2/7) om jag kommer upp.

    Isf kommer tåget upp runt 11 tiden och går hemmåt 19:40.

    Men inget är bestämt ännu men ska försöka bestämma mig innan helgen och ifall inte det blir av så senast måndag den 27:e.



     
  24. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    Neko, när behöver du senast ha anmälningarna till restaurangen? Jag vet fortfarande inte hur jag ska göra på kvällen. Jobbigt när man vill gå på två olika saker som kolliderar tidsmässigt...

    Let's do the time warp again!
     
  25. tsifnori

    tsifnori Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jun 2, 2002
    Jag är med alla dagar och Lady Vader lär väl
    vara med fre-lör som vanligt.

    Att åka med en gammal fin vagn är helt OK för min
    del. Vi bor ju nere på Opalgatan nu, men Marklands-
    gatan kan vi allt ta oss till.

    Sätt upp oss på restaurangen.
     
Thread Status:
Not open for further replies.