main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Lord of The Rings - The Return of The King

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Mr_Mundi, Aug 4, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
  2. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Til premieren på EPII anlagde Coras et jedi-skæg. Det var så stort og uredeligt at Mads og jeg lavede sjov med at der sikkert kunne gemme sig en rancor i det uden problemer.

    Og såvidt jeg ved, er den der stadig. 8-}



    [face_laugh]
     
  3. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    [image=http://i.cnn.net/cnn/2003/WORLD/meast/12/14/sprj.irq.main/vert.saddam.coalition.ap.jpg]
     
  4. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Fedt. Billeder fra Præmieren. :D
     
  5. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Jeg sagde jo han sneg sig ind!

     
  6. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg så lige billeder fra Tivoli. Selv ikke en gallapræmiere med kongefamilien kan få Peter Jackson til at vaske hår.
     
  7. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Det lagde jeg også mærke til.

    Meget at han ikke bare havde redt det eller gjort lidt ved det.

    Han må være en rigtig nørd... 8-}

     
  8. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    I det mindste må man håbe at han har taget sko og bukser på. Om ikke andet så på grund af kulden.
     
  9. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Åhh hva', han skal jo gå på et gulvtæppe hele vejen. Og hvis han endelig skulle fryse, så er der nok et bål eller to, hvor han kan varme fusserne. :p
     
  10. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Gawd damn!!!! Det var fedt!!! Super cool event. Er ikke kommet helt ned endnu, så I må vente med hele historien til imorgen. Men for satan det var godt! Filmen, kan jeg uden at blinke, sige er den bedste af de tre, hvis man ser dem som tre forskellige film frem for en lang historie (Som de jo er). Fantastiske effekter og skuespil som jeg aldrig har set magen til! En absolut værdig afslutning af en af de bedste trilogier nogensinde. Alle pengene værd. Glæd jer!



    Nu kan jeg garanteret ikke falde i søvn :( .
     
  11. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    :eek: Hvad pokker laver du hjemme foran computeren kl. 00:30 når Nirvarna skrev, at der var afterparty kl. 00:00?? ?[face_plain]

    Men det var godt at det var et fedt arrangement. Hvordan var udformningen af "biografen". Med hensyn til udsyn, størrelsen på lærredet (derfra hvor du sad - jeg har læst at det var 800m3), akkustik, sædekomfort m.m.?

    Jeg glæder mig til at læse din og/eller Nirvana's uddybende rapportage. :D
     
  12. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det er jo Mandag idag ;) Skulle jo op og i skole. Desuden så må man sige at Dansetten er beregnet til lidt færre mennesker end de 1200 der var. Der var en trængsel uden lige. Så jeg skippede afterpartyen. Alle dem fra filmen var jo også gået hjem, så der var ikke engang en chance for at møde nogen af dem.

    Til gengæld fik alle en paperback af Silmarillion (Sp?) og en dvd om eventen?! Jeg har ikke fået set den endnu, så jeg ved ikke helt hvad det går ud på. Men den kom i en flot indpakning som lidt ligner indpakningen til EE dvd'erne. Det er ret fedt, der kan man tale om et collectors item ;)

    Eventen i Tivoli haven var meget gennemført, der var hobbit landsby og ringånder og folk der var klædt ud som heltene og orkerne. Rigtig flotte kostumer!. Der var også nogen der sloges med rigtige sværd og red rundt på heste. Der så ret drabeligt ud og jeg ville gerne være blevet stået lidt længere og kigget på dem. Uden for koncertsalen var der et 30 mands kor der sang, og fyrværkeri hver 5 minut. Storslået!

    Anyway. Lærredet var kæmpe, enormt flot. Der var et lille problem i starten under 'New Line' logoet men teknikerne var hurtige over det og fik det rettet. Lyden var også rigtig god, ikke af Imperial kvali, men bestemt flot. Til gengæld havde de skruet meget højt op, så man fik nærmest tinitus når Ring Åndernes dyr skreg. Det eneste der manglede var måske en lidt stærkere subwoofer, som i Imperial.

    Sæderne var dog rimeligt crappy, det er jo noget gammelt lort rent ud sagt. Stoleryggen går nemlig ikke højere op end til midt på ryggen, så der er ikke nogen mulighed for at læne sig tilbage eller støtte hovedet på nogen måde. Men da filmen gik i gang glemte jeg det helt, selv jeg godt kan mærke det lidt i ryg og nakke i dag.

    Jeg sad ganske godt, 3 sidste række inde under balkonen, men det hindrede ikke mit udsyn på nogen måde af lærredet. Desværre kunne jeg ikke se kongefamilien, men det var jeg også temmeligt ligeglad med. Heldigvis kom hele filmcrew'et ned på scenen og fik blomster til sidst, og en tydeligt bevæget Peter Jackson hold to små taler, før og efter. Viggo var også oppe og sige et par ord, både på dansk og på engelsk. Det var meget fedt at se dem i virkeligheden.

    Selve hoved attraktionen; Filmen, vil jeg ikke sige yderligere om. Det har jeg vist givet udtryk for hvad jeg syntes om i min forrige post.
     
  13. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Lyder rigtig fedt, sjovt med en anmeldelse af selve eventen istedet for filmen for en gangs skyld. Ville ønske jeg selv var der!
     
  14. Nirvana

    Nirvana Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 10, 2000
    Jeg vil lige sige kaos, absolut kaos.

    men.....


    ...Filmen var den bedste af alle tre, og det var virkelig fedt at se filmen sammen med skuespillerne og manden der lavede dem. Jeg har aldrig været til noget før, hvor jeg skulle klappe så meget. Ham der præsentere var virkelig sjov. jeg kunne godt li´ den måde han lavede grin med pressefolket (hvorfor var ham blondinen fra rundtfunk der?). Hvad var det nu han sagde til dem da de skulle gå....nå ja....
    Der er champagne og drinks ud i forhallen. Nå!, i er på arbejde!..... Could have fooled me. Meget morsomt. Han blev også ved med at sige velkommen til dronning før hun var kommet.

    Men jeg sagde at det var kaos, og det var det. Der var *alt* for mange mennesker der. Det tog en halv time at gå 30 meter.
    Og plus, jeg ved ikke om i lagde mærke til at der var ordenligt knald på vinden i går. Og jeg skulle flyve i en lille privat fly. Ikke nok med det, så måtte vi ikke lande i Kasrup pga. sidevind, så vi måtte nøjes med Roskilde. Det betød så at vi kun havde en halv time til at spise på resturant, og vi skulle gå lige efter filmen.
    Nå, men det var ikke det værste. For dem af jer der bor på sjælland.....var der nogen af jer der bemærkede en lille snestorm der dukkede op i tre timer. Den lille snestorm betød at vi først, ikke kunne komme hjem, fordi sneen blev ved med at dække vingerne på flyerne, hurtigere end de kunne for Anti-ice på dem.
    Men sneen forsvandt lige så hurtigt som det kom, og jeg kom endelig hjem kl. 3:00 om morgenen.

    Krede, hvor sad du egentlig?
    For jeg kan sige at jeg sad i nærheden af ham den første der vandt den der 5.000kr præmie. bare en række foran, og lidt til venstre.
    Jeg ville gætte på at du sad på samme midterrække som mig, siden at dem du købte billet af, sad der.

    Edit: Jeg vil lige sige en ting om den der Simarillion bog vi fik.....
    Den er på Dansk, og jeg er meget meget skuffet. Jeg kiggede ikke rigtig på den i går, for jeg var mere optaget af hvad der var på DVD´en. Men jeg havde håbet at dem var på Engelsk, siden at man aldrig helt kan oversætte alt til Dansk. Nå, men jeg må bare købe den på engelsk.


     
  15. Jedi_Wannabee

    Jedi_Wannabee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 2, 2002
    Heys.

    Ja jeg var også derinde igår.

    Jeg var skuffet. Hobbitland må være meget småt. For jeg fandt det aldrig. Vi blev enige om at det måtte være en snekugle man ryster, som lå et sted i Tivoli.
    Vi ankom kl. 13:30 og stilte og op ved indgangen af koncertsalen. Der ventede vi så helt til kl. 17. Det var koldt???????
    JA det tror jeg nok det var. Og da den "Store" slåskamp som skulle foregå, kunne jeg ikke se pga et skide juletræ.
    Vi kunne dog se koret synge. "One Ring To Rule Them All"
    Da så de "normale" gæster kom ind, GIK DE SÅ ******* LANGSOMT!!!!!!!!!!!!!!!!!! SÅ FÅ DOG FART PÅ!!! VI GIDER IKKE SE PÅ JER! (Sorry)Der var kun én dør som var åbent. Det resulterede så i at de folk man kom for at se, havde var i tidsnød ifølge planen, så de skulle skynde sig igennem.

    Der kom faktisk en stjerne mellem de "normale" folk. Jørn Bentzon som var statist på alle 3 film. Han var meget venlig fordi han kunne genkende nogle af os. Så fik nogle af min gruppe hans autograf. Da så den første rigtige stjerne kom, Alan Lee ((Koncepttegner) var han da også flink til at give autografer til nogle af os. Jeg fik en af ham på min gandalf poster
    Så kom Barry Osbourne (co. director) og han var også flink til at skrive en autograf. .
    Men så kom Andy Serkis. Han var også lige ved at skrive en autograf, da en bodyguard sagde til ham at de skulle skynde sig ind.
    Så kom Kongehuset. Fuldt opbakket af mange mange bodyguards. Vi stod så og råbte Mary Mary Mary Mary. Så smilte hun, men de skulle også ind hurtigt. Da så dem vi ventede MEST på kom, Peter og Viggo, havde ingen af dem tid til at skrive. De vinkede kort til os og forsvandt ind. Så vi havde stået der i 6 timer for at se nogle folk skynde sig igennem, pga. de "f.... normale folk"
    Ydermere fik jeg at vide da vi var på vej hjem, at en af mine venner stod foran D´angleterre. Han har F..... fået hele holdet´s autograf. Og han talte længe med Viggo, samt fået taget et billede med dem.
    Så føler man sig lidt snydt!!
    Jeg mener stadig i dag, at Tivoli A/S aldrig skulle have haft den Galla´en.
    Men jeg kom for at se Peter Jackson og Viggo, og dem så jeg også.
    Men stadig skuffet.

    Jedi_Wannabee
    Daniel
     
  16. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Det er garanteret Krede og Nirvana som har sinket hele rosset :p
     
  17. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Uden tvivl!

    Det lyder ellers som om det har været rigtig fedt! Hvor ville jeg dog gerne ha været der!

    Men, glæder mig vildt meget til i morgen!

    Blev det til noget med at mødes eller hvad??
     
  18. Nirvana

    Nirvana Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 10, 2000
    Det var ikke vores skyld :(

    Jeg sad i hvertfald fast i en kø, i hvad der føltes som en evighed. Og de fakler! De forbandede fakler gav os næsten røg forkiftning. Ok, måske ikke, men det var røv irriterende at skulle stå, og få røg blæst i hovedet. Det var også lidt irriterende at lugte af bål mens man så filmen.
    Grunden til at der var så mange folk der sad fast udenfor koncertsalen, var fordi der var bare ikke nok plads til 1300 mennesker derinde. Vi stød som en dåse sardiner derinde mens vi ventede på at blive lukket ind igen.
    Og det var ikke pga. os at stjærnene skulle skynde sig. Vi sad og ventede på dem inde i koncertsalen i en evighed.
     
  19. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Hvor nørdet skal man være for at bede om en statists autograf?
     
  20. Nirvana

    Nirvana Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 10, 2000
    Jeg tror det skal laves om til, hvor nørdet er man når man kan genkende en statist.
     
  21. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Det har du helt ret i.
     
  22. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Jeg er frisk hvis det kan lade sig gøre.

    Mellem 1 og 2? Og hvor skal det være?

     
  23. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Hæ hæ, jeg stod kun i kø da jeg skulle hjem og ud fra Dansetten. Turen ned af den røde løber gik uden hast og der var masser af plads. Jeg kom også i god tid og var en af de første 30 der blev lukket ind. Måske derfor. Hobbitlandsbyen var da let at finde. Det var en pænt stor plads med masse af unger der var klædt ud i hobbit tøj. Rigtig fint. Det kan være at man ikke kunne se den derfra hvor det 'uindbudte' :p publikum stod.

    Ja Peter Kær var sjov, han lavede dog en del fejl.... Peter Williams....ooops Peter JACKSON. Det var lidt pinligt... men ellers klarede han det fint nok.
     
  24. Nirvana

    Nirvana Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 10, 2000
    Ja, det gjorde han. Det med at han lavede dumme fejl heletiden var det der var sjovt.
    Og også da vi skulle mental øve os til dronningens ankomst.
    Hvem var han egentlig? Er han en kendt person? Komiker eller hvad?
     
  25. Jedi_Wannabee

    Jedi_Wannabee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 2, 2002
    Wow.. SÅ må jeg jo være en Ringenes Herre nørd??
    Siden jeg kunne genkende en statist fra filmen??? :D
    Jørn Bentzon er sq sej nok. En dansker, som taler bedre dansk end Viggo, og som har været statist i alt, undtagen Hobbit.

    Men stadig skuffet.. :p
     
Thread Status:
Not open for further replies.