main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

LotR The Return of the King

Discussion in 'Archive: BeNeLux' started by Elfsheen, Sep 25, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Nog iemand met een waardeloze mening over TTT.... ;)
     
  2. Obi_Frans

    Obi_Frans Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 31, 2003
    Ik heb nergens iets onheldhaftigs gezien, eigenlijk, sowieso komt dat destiny verhaal pas goed aan bod in deel 3, zoals je wel weet, aangezien je het boek hebt gelezen-

    - hij is een "mietje" als het komt op ze destiny aanvaarden, Boek Aragorn wacht tot de timing juist is om zichzelf te openbaren aan Sauron - film versie moet werkelijk opgezocht worden door Elrond

    Faramir heet die gast, en die karakterverandering draagt alleen bij aan de onaangename, drukkende sfeer die in de film veel beter naar voren komt dan in het boek-

    - voordat Faramir in het boek weet dat Frodo de ring heeft, zweert ie op ze ras dat ie het niet van hem af zal pakken, zodra die erachter komt dat het de ring is vind ie het interessant - maar hij gaat liever dood dan ze oath breken, dat is voor mij een veel sterker scenario dan de film(ik ben het er wel mee eens dat het in de filmversie raar over zou komen om ineens iemand tegen te komen die geen drang voor de ring heeft, dus zoveel boeit het me niet echt)

    In het boek is hij ook al helemaal ****** up van die ring, dus wat dat betreft kan je beter het boek aanvallen-

    ****** up - no doubt, maar zoals in die de film over komt zeker niet(komt waarschijnlijk omdat ie in het boek een stuk ouder is dan in de film)

    Dat "leger" was de bevolking die hij evacueerde van het minder sterke Edoras naar Helms Deep om nog een beetje een kans te maken tegen Sarumans legers. Overigens vind ik het idee van een op uitroeiing staande bevolking in een sterk fort, maar zonder uitwegen, een stuk dramatischer dan een leger dat uitrijdt. Overigens zie je het echte leger van Theoden ook wel, als je een beetje oplet....

    -point taken, maar die "baby/vrouw" scenes in het midden van Helms Deep hadden van mij niet gehoeven

    Net alsof ze in het boek snel waren ofzo?-

    -ik bedoel niet hun physieke appearance(ik had duidelijker moeten zijn), ik bedoel hun "intellect"

    ???????? right...... -

    -niet dan ? hij was de joke van de film, of die nou van ze paard viel of corny oneliners leverde

    Mysterious Arwen is ineens Arwen - Warrior Princess !! geworden

    - dat had meer te doen met de film van FOTR waar ze haar "battle" met the ringwraiths heeft

    Net zoals in het boek. Heb je het boek eigenlijk wel gelezen???-

    - Gollum in het boek struggled wel met zichzelf, maar de 1 of 2 keren dat ie Echt dichtbij "Smeagol" komt is er wel een conflict met Sam en komt Gollum terug, het plan van "Shelob" zat ook altijd al in ze hoofd(het zou gezegd kunnen worden dat dit in de film ook zo is, maarja...)


    STILL A SPOILER ALERT

    Ja, net als in het boek, Saruman is verslagen, maar zoals je vast ook niet weet spelen de ruiters van rohan een beslissende rol in de slag om Minas Tirith-

    euhm, het boek eindigt met Pippin die de palantir steelt en rechtstreeks in contact komt met the WitchKing, Gandalf vlucht met hem naar Gondor, aan de andere kant vertelt het boek ons dat Frodo "dood" is en Sam de quest op zich neemt alleen om erachter te komen dat ie Frodo levend heeft achter gelaten(PJ heeft dit het begin van ROTK gemaakt maar het zou een grotere impact gehad hebben dit aan het eind van TTT te laten)


    -Onzin-

    -niet Downhill, dat was wel extreem maar TTT zit zeker niet op het level van FOTR

    In dat geval voldoen de meeste trilogys dus niet aan de norm -

    -Star Wars ? Indiana Jones ? the Godfather ? Back to the Future ?
     
  3. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Okee dan je begint al een beetje toe te geven, heel goed....

    Ik snap alleen niet waarom je dus met het neersabelen van TTT ook stukken van het door jou zo bejubelde FOTR meeneemt...? Neem dat stuk over Arwen bijvoorbeeld.

    Ik vind trouwens dat je ze alle drie de films als 1 verhaal moet beschouwen, en niet los van elkaar.

    Maar ooit zal je inzien dat ik gelijk heb, vermoedelijk na ROTK ;) ...
     
  4. TCG-Player

    TCG-Player Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jan 12, 2003
    nou in TTT miste ik veel

    Sarumon en palanthir ((de 4 arrive at Orthanc)) shelob ((frodo bijna dood :D ))

    komen misschien wel in EE of in ROTK, maar toch wel jammer

    oh en van FOTR, vond ik jammer dat ze tom bombadil er niet tussengooide, krijgt die man 3 hoofdstukken in boek, en geen ene **** in the movie. En the council of Elrond mocht ook wel langer :)

    en dat deze topic LOTR: ROTK heet slaat ook nergens op, want het gaat hoe de vorige films anders konden ;)
     
  5. Obi_Frans

    Obi_Frans Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 31, 2003
    Maar ooit zal je inzien dat ik gelijk heb, vermoedelijk na ROTK ...

    ik hoop het

     
  6. Tatooine_Fireman

    Tatooine_Fireman Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 16, 2003
    Ik heb de boeken pas na de films gelezen, en ROTK heb ik nog steeds niet gelezen, dus erg veel verstand heb ik er niet van.

    Maar, inderdaad, aan het eind van TTT lijkt het alsof we niets verder zijn gekomen. Het had me wel indrukwekkender geleken als Shelob er in had gezeten, en Frodo "dood" was aan het eind van de film, wat weer verklaard zou worden in ROTK.

    Gollem was zeker cool gemaakt, maar in het boek vond ik hem cooler. Ik vond hem de eerste keer dat ik de film zag eigenlijk een beetje irritant. Door het boek heb ik wat meer waardering voor hem gekregen. In de film wisselt hij inderdaad steeds van goed naar slecht, en ik zelf vond dat eigenlijk een beetje vreemd.

    Frodo en de ring, een beetje vreemd. In de eerste scene zegt hij alleen maar dat de ring zwaarder wordt. Dan in de moerassen, is hij plotseling helemaal gek van de ring ( loopt met zijn ogen half dicht, streelt de ring enzo ) De volgende scenes zit hij op Sam op de huid, maar daarna is hij weer good old Frodo. In Osgiliath verandered hij plotseling weer in een of andere halve zombie. Ik vond dat niet echt een goede transition.

    Het hele Arwen gebeuren vond ik ook vaag. Wat heeft ze nou gekozen? Ik weet het nog steeds niet. Wel een "gripping" scene.
    Ook loopt dat heel vaag door de film heen, als een droom/visioen/weet ik veel, dat hadden ze veel beter aan kunnen pakken.

    Helms Deep was wel cool, maar IMO ook niet de "allerbeste, meest spectaculaire veldslag".
    De Ents vond ik cool. Ze waren gewoon mooi gemaakt en grappig ( de EE heeft wat meer Ent scenes )

    De effecten in de film vond ik maar wat matig eigenlijk. Er zijn veel shots uit FOTR opnieuw gebruikt, en sommige shots zijn gewoon veeeel te cliche ( Gandalf met zijn steigerende paard op een heuvel met daarachter het zonlicht, Aragorn die de boogschutters bevel geeft te schieten ).

    Das eigenlijk mijn mening over TTT, (sorry Pepijn ;) )ik vond FOTR toch echt leuker.
    Heb wel zin in ROTK natuurlijk!! ;)
     
  7. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Excuses aanvaard, brandweerman
     
  8. Tatooine_Fireman

    Tatooine_Fireman Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 16, 2003
  9. morgoth_17

    morgoth_17 Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 19, 2003
    ik heb TTT eigenlijk nog maar 1 keer gezien, en ik wacht nu op de EE.

    ik vond TTT een erg leuke film maar dat hele gedoe met arwen sloeg echt nergens op! alleen maar gedaan om meer vrouwen in de films te brengen. ook viel faramir me tegen; hij had juist het tegenovergestelde van zijn broer moeten zijn, maar nee hoor hij is gewoon slecht, net als boromir!(gaap) dat ze shelob dur uit hebben gelaten maakt me niet veel uit. dat hadden ze volgens mij gedaan omdat anders ROTK te kort zou worden
     
  10. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    RotK te kort ?
    De film duurt 3 uur en 30 min ...
     
  11. TCG-Player

    TCG-Player Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jan 12, 2003
    van een gassie had ik gehoord dat hij had gelezen dat RotK 4.30 uur gaat duren ?
     
  12. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    Neen, dat is iets te lang ...
     
  13. morgoth_17

    morgoth_17 Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 19, 2003
    ik had het over het boek. als ze alleen de stukken zouden doen die in het boek van de ROTK voorkomen dan zou de film betrekklijk kort zijn.
     
  14. morgoth_17

    morgoth_17 Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 19, 2003
    en ze laten het laatste gevecht uit het boek ook al uit de film.....
     
  15. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    Het boek is wel iets langer dan de film, me dunkt ...
     
  16. TCG-Player

    TCG-Player Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jan 12, 2003
    zal wel weer saai zijn :p
     
  17. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    Voor dertienjarige jongetjes die niet kunnen lezen wel ja ...
     
  18. Death_Omega

    Death_Omega Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 27, 2002
    Rustig aan :)
     
  19. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    Ik ben rustig ...
     
  20. TCG-Player

    TCG-Player Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jan 12, 2003
    ps. ik heb die 3 boeke toen ik 10 was gelezen ;) maar ik bedoelde de film tegenover het boek... iz ie best saai
     
  21. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    Aangezien het boek langer duurt dan de film, zal het boek eerder saai zijn, me dunkt ...
     
  22. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    "en ze laten het laatste gevecht uit de film..."

    Gelukkig wel! Dat laatste gevecht met saruman was een aanfluiting en een anticlimax...
     
  23. morgoth_17

    morgoth_17 Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 19, 2003
    ik vind van niet, het klopt logisch met het verhaal en het is cool om de hobbits in actie te zien! : )

    heeft iemand trouwens al de trailer van the return of the king gezien? die is dus echt wel cool!
     
  24. TCG-Player

    TCG-Player Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jan 12, 2003
    ik heb ze allebei gezien :D
     
  25. Caboose

    Caboose Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 7, 2003
    Lekker ook naar de LotR marathon. yeey is alleen wel een klein beetje onder schooltijd maarja. Ik ben dan ongeveer om 3.30 uur thuis en dan moet ik de volgende ochtend weer op school zijn (en mijn huiswerk moet ook klaar zijn??) om 9.10 uur
     
Thread Status:
Not open for further replies.