main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Luke vs. Darth Maul

Discussion in 'Archive: BeNeLux' started by Jedi_Knight_Kenobi, Aug 15, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jedi_Knight_Kenobi

    Jedi_Knight_Kenobi Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 4, 2002
    wie zal er denk je winnen vandeze 2 in een lightsaber duel, en dan praat ik over de luke in ROTJ niet in ESB ofzo?
    Ik denk zelf dat Maul luke helemaal in zou maken
     
  2. masterodhran

    masterodhran Jedi Youngling

    Registered:
    Jul 8, 2002
    Nou ik weet het nog zo net niet want wie zal er winnen tussen Darth Maul en Darth Vader? Darth Vader denk ik want Darth Vader heeft gewonnen van Obi-Wan en Darth Maul niet maar ja Obi-Wan was wel wat oud in A new hope maar toch. En Luke versloeg Darth Vader duzz ik denk ookal lijkt het niet zo Luke zal winnen
     
  3. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Ja die zoete slappeling lijkt van iedereen te winnen, dus Masterodhan heeft waarschijnlijk gelijk. Ik bedoel jij wint ook wel van een spin, ook al ziet die spin er
    enger uit.
     
  4. Jedi_Knight_Kenobi

    Jedi_Knight_Kenobi Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 4, 2002
    sorrie hoor maar darth maul zou hem zo ongelooflijk inmaken dat is niet te geloven, Darth Maul verslaat Qui Gon Jinn een jedi master met jaren van opleiding
     
  5. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Eigenlijk is het net zoiets als het vergelijken van een gevecht met een tijger en een leeuw in het wild, ze zijn elkaar nooit tegenkomen, dus zeker weten kan je het nooit.

    Darth Maul versloeg weliswaar Qui-Gon, maar werd verslagen door Obi-Wan die toen nog een rookie was. Luke aan de andere kant kon Darth Vader uiteindelijk verslaan met een minimum aan training. Face it, vergeleken met al die Prequel Jedi's heeft luke echt heel weinig training gehad.
     
  6. Jedi_Knight_Kenobi

    Jedi_Knight_Kenobi Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 4, 2002
    ja ok maar kom op hoe kenobi hem verslaat is een beetje met een mazzeltje, hij kon m niet aan in een rechtstreeks duel maar toen maakte hij die sprong en was maul verrast.
    maar luke met dezelfde trainig als obi -wan zou darth maul helemaal afslachte
     
  7. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Waarom dan? leg eens uit.
     
  8. masterodhran

    masterodhran Jedi Youngling

    Registered:
    Jul 8, 2002
    Jah Darth Maul is helemaal niet zo heel goed je moet wel bedenken hij had een beter lezer zwaard maar dat zegt niet veel natuurlijk maar zo goed is die niet
     
  9. Jedi_Knight_Kenobi

    Jedi_Knight_Kenobi Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 4, 2002
    een betere lightsaber????!die dubbele van hem is veel een veel moeilijker hoor om mee om te gaan met elke zwaai moet je uitkijkuh of je je zelf niet door middenslaat die hij heeft is pas een voordeel na jaren intensief trainen hoor... wat hij heeft gedaan.En Darth Maul is egt wel goed want hij houdt 2 goeie Jedi's heel lang van zich af en die hebben hun hele leven training gekregen dus.
     
  10. alphacentauri

    alphacentauri Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 24, 2002
    10 tegen 1! Darth Maul zal winnen!
     
  11. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Darth Maul heeft toch ook zijn hele leven lang training gekregen? Dan maakt DAT toch niet uit?
     
  12. Darth_Mama

    Darth_Mama Jedi Youngling

    Registered:
    Aug 24, 2002
    Luke zal van Dart Maul winnen, maar niet op een manier met groot verschil. Luke zal net aan winnen, denk ik. Ik bedoel maar, verliezen van Obi-Wan is gewoon slecht, want Darth Maul had al jarenlange de beste training en trainer gehad die je je maar kan voorstellen. (behalve Yoda dan) Luke zal winnen want hij is gewoon beter!!! Mzzl... enne laat wat van je horen wat jij van mijn verhaaltje vind!?!?!?!?!?!
     
  13. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Ja ik laat wel wat horen, god eindelijk weer eens terug van Lowlands en Introweek en de wietdampen en drankluchten beginnen eindelijk eens van mij af te zweven.

    Maarre, hoe weet jij nou dat Maul de beste trainer had, ik bedoel ik heb ECHT NIKS gezien van die training. Misschien is Darth Maul van zichzelf wel goed. Trouwens Obi-Wan heeft ook training van de beste (yoda dus) gehad, voordat Qui-Gon zijn meester werd...
     
  14. Darth_Mama

    Darth_Mama Jedi Youngling

    Registered:
    Aug 24, 2002
    In The Phantom Menace waren Qui-Qon,Padme,R2D2 en Jar Jar aan het zoeken naar een nieuwe hyperdrive op Tatooine. Toen ze die hyperdrive eindelijk hadden, werd Qui-Qon aangevallen door Maul. Vlak voor die aanval zei Darth Sidious dat hij de beste en de langste training had gegeven aan Maul en dat hij gewoonweg niet KON verliezen.
    Dat von Obi-Wan klopt, maar Sidious is beter dan Yoda, vind ik.
     
  15. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Nou dat vindt ik dus niet!!!
    Het enige dat Sidious aan Maul geleerd heeft zijn vechttechnieken en duistere krachten. Yoda leert zijn leerlingen vechttechnieken, wijsheid, verlichting, humor en weet ik veel wat allemaal nog meer. Sidious training is zwaar incompleet, en misschien is dat ook de reden dat Maul verslagen werd aan het einde van TPM. Dan heb ik toch liever Yoda als leraar...
     
  16. Sith Bane

    Sith Bane Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Dec 14, 1999
    Ik zou zeggen dat Luke dit net aan wint.
     
  17. Darth_Omega

    Darth_Omega Force Ghost star 6

    Registered:
    May 19, 2002
    Ik denk dat maul wint, zijn saber techniek is 10x keer beter dan Luke...
     
  18. Rogue_Yoda

    Rogue_Yoda Jedi Youngling

    Registered:
    Mar 14, 2003
    Ik denk dat Maul Luke totaal zal inmaken....Maul is sneller, agressiever en heeft een wapen waar Luke geen verweer tegen heeft....het lijkt bij luke alsof eerst een keer warm moet draaien (Bespin) voordat ie de boel door heeft (Death Star 2)...Vader was de eerste keer totaal superieur, maar had later geen schijn van kans.....daar komt bij dat Maul in een duel wel Force powers zal gebruiken terwijl Luke me meer een basic fighter lijkt.....
    Gaan redeneren die wint van die , dus wint die later ook van die, dat houdt denk ik geen stand....Ik weet zeker dat Qui-Gon ook wel had kunnen winnen van Maul, maar door de unieke situatie die onstond aldaar, was Jinn gewoon effe uit balans en verspilde zijn kracht wat hem uiteindelijk tegen Maul ook opbracht....zelfde geld voor Luke...
     
  19. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Wat een zinloos topicje trouwens...Maul lag in zijn grafkist voordat Luke ook maar een zaadcel was...
     
  20. Ganner_The_Hero

    Ganner_The_Hero Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 14, 2003
    :) Luke uit de films zou na 3 sec dood zijn. Luke uit The New Jedi Order zou die aarshol een poepie laten ruiken. Vooral als Luke weer eens 2 lichtzwaarden zou hanteren zoals in dark tide I.
     
  21. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Laten we Expanded Universe er aub even buitenhouden...
     
  22. Ganner_The_Hero

    Ganner_The_Hero Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 14, 2003
    kee. mijn nederige excuses. :) ben gewoon een EU freak
     
  23. Koen-the-King

    Koen-the-King Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 22, 2003
    Volgens mij zal Maul winnen, hij is immers sterker dan Luke.
    Denk eraan, Luke had de hulp nodig van Vader om niet te sterven door Palpatine! Maul was opgeleid tot haast een Sith Meester! Als je het boek 'Darth Maul : de Schaduwjager' heb gelezen, kun je zien hoe sterk en briljant hij is in de Duistere Kant van de Kracht.

    Luke moest zelfs nog toen hij zijn Jedi Academi moest beginnen nog heel veel zelf leren d.m.v. zoeken naar Jedi Holocrons. Hij deed volgens mij maar een dotje met die Jedi puppillen. Kyp Durron is er slachtoffer van geworden, hij is in aanraking gekomen met de duistere kant door de Tempel van Exar Kun te betreden.

    Dus er is in mijngedachte 1 conclusie:
    Maul will prevail!

    Greetzzz
    Koen the King
     
  24. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Ik vind de stelling zinloos
     
Thread Status:
Not open for further replies.