main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

LXG - The League of Extraordinary Gentlemen (Spoilers)

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Mr_Mundi, Sep 27, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg har også fået set denne film nu.

    Den var ikke så dårlig, som jeg havde frygtet, men den var dog heller ikke så god, som jeg havde håbet. [face_plain]

    Selve plottet var godt nok, historien blev bare middelmådig. :(

    Jeg havde læst, at der angiveligt skulle være flere indforståede bemærkninger og injokes fra de forskellige karakterer. Desværre kender jeg ikke deres baggrundshistorier godt nok, til at kunne genkende disse. Jeg regner med, at det vil løfte filmen lidt, hvis man kan genkende disse bemærkninger og injokes.

    Jeg synes desuden, at ligheden i designet på Alan Q's bil og Nemo's ubåd var ret upassende. Alt for meget udsmykning med sølv/blankt metal. For slet ikke, at tale om, hvad sådan en bil laver der på den tid. :(

    Det undrer mig også, at de har så dybe havne i England i 1899. Specielt taget i betragtning af, at havnen er bygget af træpiller. ?[face_plain]
     
  2. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Her er nogle forklaringer på div injokes:

    Captain Nemo: Alle ved det er kaptajnen fra "en verdensomsejling under havet"

    Allan Qutarmain: Kendt Indiana Jones forløber. der har bla været en film med ham der hedder noget ala "den gylde by" og vistnok også "kong salamons miner"

    Vampyren: Ja... det forklare hun jo næsten selv.

    Cap nemos chaffør: Call me Ishmael" Det er captainen fra Moby Dick.

    James Mon...something, altså "M": Det er Shelock Homles ærkefjende.

    Filmen er meget anderledes end filmen, bla er sawyer og den udødelige slet ikke med i tegneserien, og hele plottet er heller ikek det samme.
     
  3. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Allan Quaterman (SP) ER altså hovedpersonen i "Kong salamons miner" (altså romanen) som er blevet filmatiseret utalige gange, bla også Parodien "Allan Q og den gyldne by" :p

    Og Ismael er ikke kaptajnen, men hovedpersonen (Fortælleren) i Moby Dick ;)

    Ellers går det da meget godt :D
     
  4. Darth Dane

    Darth Dane Jedi Master star 4

    Registered:
    May 10, 2000

    Bilen er også Nemo's derfor ligheden!

    Nemo er jo foran sin samtid. jeg mente også nok at Ishmael var fra Moby Dick.


    Jeg var mellem fornøjet, den var kun marginalt bedre end Tombraider 2, som, imho, suttede gedigen røv.

    Plottet var for tyndt, og venedig scenen for hollywood agtig.





    DD - Danish Dentleman

     
  5. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Kaptajnen i Moby Dick hedder Ahab. Ikke?
     
  6. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Beat you this time Coras :D
     
  7. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Du sagde aldrig hvem der er kaptajn. ;)
     
  8. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
  9. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Par > Da jeg sagde, at jeg ikke var bekendt med karakterernes baggrundshistorier godt nok, så mente jeg ikke, at jeg ikke ved, hvilke historier de kommer fra.

    Som jeg forstod det, så skulle det være noget af det de siger, som er indforståede bemærkninger og injokes. Og det er denne viden jeg ikke har, da jeg ikke har læst bøger med disse karakterer.

    Det vil sige, at jeg har dog læst "Toms Eventyr" af Mark Twain samt nogle Sherlock Holmes bøger. Men derudover så har jeg kun set film med dem. Men film er sjældent godt nok, da de ikke altid holder sig til bogen, og desuden, så giver de langt fra et lige så detaljeret indblik i karakteren som bøgerne gør.
     
  10. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    M = Mr Moriarty
     
  11. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Hvem er foresten jeres yndlings gentleman/woman? Jeg kan klart bedst lide Cap. Nemo, fedt costume og sej kølig personlighed.
    Kan godt li ham i den scene hvor der er en der vover at betvilve om Nautilus kan nå til Venedi på kun 3 dage [face_laugh]
    "Warp speed mr sulu!"

    Tom Sawyer er latterlig, han er som sagt ikke med i tegneserien og er kun sat ind i filmen for at behage de kvindlige biografgængere.
     
  12. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg har ikke umiddelbart nogen ynglingsperson. Og dog, så tror jeg, at jeg foretrækker Rodney Skinner eller Edward Hyde.

    Jeg bryder mig dog ikke om, at Nemo skulle være orientalsk. Jeg indrømmer, at min viden på dette område måske kommer til kort, da jeg ikke har læst Jules Vernes roman. Men jeg havde blot en forestilling om, at han skulle være amerikansk. Dette bunder dog muligvis i Disneys 20.000 Leagues Under the Sea, som jeg har set adskillige gange.

    Med hensyn til Tom Sawyer, så er jeg helt enig. Han har intet, at gøre i den historie. Og var der ikke noget med, at han var agent for den amerikanske efterretning, eller var det bare noget han sagde? Anyway latterligt, ud med ham!
     
  13. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg synes der antydes at Nemo er inder i En Verdensomsejling Under Havet.
     
  14. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Helt klart Dr. Jekyll! (ikke pga Mr Hyde)
    Jeg syntes han virkede rigtig godt. Og hans små samtaler med sin anden halvdel var ogsaa godt.

    Generelt syntes jeg bare filmen var undeholdning, ikke andet. Den nåede heller aldrig at blive rigtig spændende.

    Hvornår kommer 2'eren?
     
  15. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Hhmm....
    Ser lige jeg har spillet for meget Galaxies. Der kan nam nemlig ikke skrive "Ã¥", kun "aa" [face_blush]
     
  16. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Hvis det kan interessere nogen, så skulle filmen komme på DVD R1 d. 16 december.

    Den kommer både i en widescreen-version og en fullscreen-version med følgende data:

    * 2.35:1 Anamorphic Widescreen Transfer
    * English Dolby Digital 5.1 Track
    * French Dolby Digital 2.0 Track
    * Audio Commentary with Actors Trevor Albert, Jason Flemyng and Tony Curran
    * Audio Commentary with Visual Effects Crew
    * Twelve Deleted Scenes
    * Making-Of Featurette
    * Theatrical Trailers
    * English & Spanish Subtitles


    [image=http://medlem.jubii.dk/mistermundi/hpbimg/LXG%20-%20DVD%20-%20WideScreen.jpg] [image=http://medlem.jubii.dk/mistermundi/hpbimg/LXG%20-%20DVD%20-%20FullScreen.jpg]
     
Thread Status:
Not open for further replies.