main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

lyder det her realistisk???

Discussion in 'Archive: Denmark' started by snailwalker_DK, Nov 17, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Vi er enige om at Darth Sidious / Palpatine har haft en mester ikke??


    1.Men jeg gad godt vide hvem der har været hans mester. Tror det er en fra Jedi Rådet, den samme person som slettete noget i arkiverne. Lucas har også på et tidspunkt udtalt at der er en forræder i Jedirådet. Han sagde at de var et menneske, og på lydsporet afslører han at han i episode 3 vil afslører hvem der slettede dataerne. Og nej det er ikke Count Dooku, det er jeg ret sikker på. Det kan være Mace, selvom jeg vil skyde på at han er for ung. Yoda er nok udelukket :)

    Er det helt hen i vejret, eller har jeg muligvis fat i noget. Og hvem tror I der kunne være denne hersens forrædder.

    2.Tænkte også på hvordan Obi og Anakin kommer på at slås. Jeg tror at Padme bliver dræbt, enter manipulerer kejseren Anakin til at tror det var Obi, eller også kommmer Obi til at slå hende ihjel ved et tilfælde. Anakin bliver selvfølgelig rasende sur og angriber Obi. Obi får skubbet ham ned i lavapølen, og så er Anakin blevet ond.
     
  2. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg har altid forestillet mig at Palpys mester var en for længst er død og glemt Sith lord.
     
  3. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    det kan jo godt være, meen der er jo nåde med at folk på "the darkside" kan holde sig i live unaturligt længe. Prøv at tænke på kejserne i episode 6 han er vist 96 år and still going strong :)

    Meen hvem er det så der har sletet oplysningerne??
     
  4. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Mit bud vile være Sifo-Dyas. Men lad os nu se...

    Hmm den her EDIT burde nok være i den rigtige AOTC tråd...
     
  5. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    ja lagde også mærke til det. Det er sikkert Lasse Smith der har oversat den, han oversatte også 1erens bog og da TPM kom på tv2. Han kaldte det for kapselracere :D

    NÃ¥ lad os komme back to topic
     
  6. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    "The Sith have been extinct for a millenium." - Ki-Adi-Mundi

    Vi ved at det ikke passer, men at de må have trænet i skjul gennem tusinde år. Det er ikke muligt hvis man er Jedi, og da slet ikke som medlem af rådet. Jeg holder med Par i denne sag.

    Og Mace er ikke ond! Lucas er ikke dum. Efter "Jar Jar er stereotyp! Sagsøg! Nute Gunray er stereotyp! Sagsøg! Jango er stereotyp. Sagsøg!" er der ingen chance for at han vil lade en sort mand være skyld i al ulykke.

    Jeg tror meget vil hænge på Dooku og denne Sifo-Dyas.


    Og med hensyn til dette mytiske klimatiske slag mellem Obi-Wan og Anakin: Vi har intet filmmæssigt der siger at Obi-Wan er skyld i Anakins ulykke. Jeg tror mest på at Anakin bliver Vader og kommer i dragten uden Obi-Wans hjælp. Palpatine?

    "You should not have come back." - Darth Vader til Obi-Wan.

    Jeg forestiller mig at de slås (Med eller uden dragt) og Anakin/Vader vinder. Men den sidste del af godhed forhindrer ham i at dræbe sin mester og sender ham i eksil i stedet.

    "Obi-Wan once thought as you do." - Darth Vader til Luke.

    Obi-Wan må have prøvet at få Anakin tilbage på et tidspunkt. Muligvis under den kamp jeg nævnte før.

    "She died when I was very young." - Leia til Luke.

    Padmé dør ikke i Episode III. Hun skal dø mellem III og IV for at Leia skal kunne huske hende. De tager måske sammen med Bail til Alderaan for at leve der.
    En af de sidste scener i episode III kunne være de tre gå om bord på et skib. Padmé ser meget syg og træt ud. Obi-Wan og Yoda med Luke siger farvel...

    Obi-Wan: She doesn't look well. I fear she won't last much longer.
    Yoda: Hmmm....

    Derefter går Obi-Wan om bord på sit eget skib til Tatooine for at aflevere Luke til Owen og Beru.




    "I haven't gone by the name of Obi-Wan since all before you were born." - Obi-Wan til Luke.

    Hvis vi stadig forestiller os at Luke og Leia fødes i III må Obi-Wan have skiftet navn til Ben inden da.

    Det bliver en kompliceret film. MÃ¥ske bliver rulleteksten noget i denne stil:

    "Things are going bad. Anakin has turned to the Dark Side and is now know as Darth Vader. He is wearing a suit because he's injured in some way. Personally I think he should wear flannel.

    Obi-Wan is calling himself Ben for no reason. See what drinking does to you, kids? Padmé has given birth to twins and they are hiding in seperate places. The boy at that desert place thing. and the girl is on the planet that will be blown up in the next film.

    All the Jedi are dead except Yoda and Ben. ALL THE JEDI I SAID!! Don't come here with your EU crap. Also Palpatine has declared himself Emperor and it's all very, very bad....."





    "Oh. And Palpatine is Sidious."





    "Remember If you don't have all the Star Wars toys you won't get any friends."
     
  7. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    wauw det havde jeg ikke lige tænkt på.

    Og sjov slutning du havde :D
     
  8. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    LOL LC!

    Hvis der endlig ska være en foræder i Jedi Rådet tror jeg mere på det sq være Ki-Adi-Mundi og det begrunder jeg kun ved at han forsvarre Count Dooku i Ep2.

    He is a polical idealist, not a murdere"

    Desuden så er Mace alt for populær til at være en foræder, det ville svare lidt til at Yoda var foræderen...

    Mon ikke bare Palpy har fået en eller anden 27 årig nørd der stadig bor hjemme i sin mors kælder til at hacke sig ind på akiverne og slette Kamino?

    Hvorfor også slette Kamino fra akiverne egntlig? Hvis en person som Dex kender stedet aligevel ville det så ikke virke MERE mistænksomt hvis planeten ikke var på kortet? Ikke en særlig effetiv måde at holde noget hemmeligt på IMHO ;)
     
  9. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    hmm der er mange små plothuller når man først får kigget lidt på sw filmene. Meen ok ska vi ik lige se ep 3 før vi er alt for kritiske :)
     
  10. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Måske er filerne ikke blevet slettet. Obi-Wan er muligvis god til hardware (Han fixer lige et Hyperdrive med en skruetrækker.) men hans software færdigheder er ikke de bedste. "Tryk her. Og her. Hvad? Måske... Hov. Hvad er nu det? 'Enlarge your penis using these simple methods.' For helvede... Jeg siger bare til Jocasta at filen mangler."
     
  11. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    LOL LC!! [face_laugh]

    Why diddent I think of that?
     
  12. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    LOL, sæføli det må være grunden. Meen hvordan ka det så være at Yoda heller ik kan finde den :D
     
  13. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Yoda er 900 år gammel. Han er ikke så hurtig som han plejer at være. "Planeten er væk, men tyngdefeltet er der. Vi har objekter i kredsløb om dette punkt. Lige præcis Dette Punkt. Men der er jo ikke noget der. Jeg tror jeg spørger nogle af børnene."
     
  14. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    LOL du er skarp her til aften :D
     
  15. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg har tænkt meget over tingene. :p
     
  16. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Hey det er da en god tråd det her, hvorfor har jeg ikke lagt mærke til den noget før?

    Jeg har altid forestillet mig at Darth Sidious/Palpatine havde oplært sigselv, jeg kan ikke rigtig forestille mig at selveste Kejseren havde en mester.

    Jeg forestiller mig at han kunne have fundet et oldgammelt Sith bibliotek, og udråbt sigselv som Sith Lord i al hemmelighed.

    Palpatine lever et dobbeltliv som senator, så det må have været svært at både kæmpe for sin karriere i politik og samtidig læse til Dark Lord - han må have gået på aftenskole eller sådan noget - Sith for begyndere.

    Det er måske derfor han ser så træt ud i ROTJ, han får ikke sovet meget.
     
  17. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    jamen jeg læste et sted at sith mestrene i 1000 år havde trænet en enkelt elev, og dermed holdt fast i "traditionen", ergo må Sidious / Palp havde haft en mester...
     
  18. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja, det har jeg osse læst.

    Men husk at alt der ikke bliver nævnt i filmene, eller kommer direkte fra George Lucas mund må kategoriseres under EU - Expanded Universe.

    Så med mindre George nævner Palpys mester i episode 3, så bliver mysteriet aldrig rigtigt opklaret... ;)
     
  19. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    nej nej sæføli følger lucas jo ikke EU, han vil da selv bestemme (uheldig forkortelse :) )

    Meen jeg tror at ep 3 bliver en forklarende film, så der får vi det måske at vide...
     
  20. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    **** hvor er jeg pløre fuld og jeg ska tideligt op i morgen... hvorfor skriver jeg overhovedet det her? Please ignore me...

    :)
     
  21. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jeg fik lige et uheldigt indre billede da jeg læste denne tråd. For jedi prøver jo at finde deres padawans så unge som muligt.
    Tror I så Sidious har gjort det samme? Jeg sidder og forestiller mig universets ondeste mand i en stor mørk kåbe, siddende med et behornet skrigende spædbarn i armene og prøve at give ham flaske.

    "Good. Use your agressive feelings, boy! Let the hate flow through you"

    Tror i der snart kommer en Dark Horse comic over det emne? 8-}
     
  22. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Så unge behøver de vel heller ikke at være, de ska væl bare ha nogenlunde samme alder som de unger Yoda underviser i AOTC.
    Men jeg er sikker på Palpatine ville være en dårlig far som TK-254 antyder.
     
  23. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    HA ha ha ha, det er et ret forstyrrende billede...

    Men helt seriøst så "hverver" jedierne jo deres padawans så unge som overhovedet muligt, så de ikke har fået et rigtigt forhold til deres forældre endnu.

    Det lader til at et stærk forhold, gør én mere følelsesladet og fra dette springer også følelser som had, jalousi, misundelse, frygt osv.

    Men disse følelser er netop noget som en Sith Lord ikke skal undertrykke, derfor tror jeg at man kan træne en Sith som er ældre, måske med større held endda.

    Jedier er faktisk nogle kolde skiderikker når man tænker over det.
     
  24. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Øv, Krede der ødelagde du lige min vision.

    ;)
     
  25. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Undskyld :)

    Det er stadig en sjov idé...

    Jeg havde en mistanke om at Darth Maul havde fået lidt for stram pottetræning af Sidious, og derfor var lidt knotten.
     
Thread Status:
Not open for further replies.