main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

lyder

Discussion in 'Archive: Norway' started by ADarkside, Apr 27, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ADarkside

    ADarkside Jedi Youngling

    Registered:
    Apr 23, 2003
    Hvordan lager man Ligthsaber lyden??????
     
  2. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    de bruker vist en elektronisk oppkopling av noe slag... en liten elektrisk stav som holdes intil en spole. frekvensen gir en slags brummelyd... det var slik de gjorde det før i alle fall.
     
  3. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Har lest det et eller annet sted, skal si i fra hvis jeg finner tilbake til kilden...

    Hvis ikke tror jeg kanskje Glennt vet det. Tror han har peiling på lyd...'
    Men, han er jo fra Moss!!! *tøysa*
     
  4. glennth

    glennth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Sep 30, 2002
    HenrikSolberg:
    Vet ikke helt hvordan du har fått det for deg at jeg er god på lyder, for det er mer visuelle effekter som er min deal (Der kan jeg nesten alt :D )... Og det har ingenting med at jeg kommer fra Moss å gjøre :p

    Men etter et kjapt søk på starwars.com fant jeg denne siden fra "Ask the Lucasfilm Jedi Council"

    http://www.starwars.com/community/askjc/ben/askjc20000522.html

    Denne sier, i et kort sammendrag, at lyden av en lightsaber er en blanding av en motor på en filmfremviser og lyden av en ødelagt mikrofonkabel som plukket opp den durende lyden bak TVen til Ben Burtt (Lyddesigneren for de uinvidde).

    Så hvis du er ute etter å lage en lignende lyd på egenhånd, er det tydeligvis fult mulig hvis du finner det rette utstyret :)

    Edit:
    Når jeg tenker meg om lå denne informasjonen lagret langt bak i hjernebarken min, men husket det når jeg så det skrevet :)
     
Thread Status:
Not open for further replies.