main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Mässa i Göteborg 12-13:e Mars

Discussion in 'Archive: Sweden' started by DARTHLARS, Dec 27, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Har lagt upp mässan på FF nyheterna nu, utan att ha sönder någonting. Var min första post sedan hela systemet gjordes om totalt.
     
  2. Effe

    Effe Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 8, 2002
    Bordet e nu bokat, tog för säkerhets skull 14 platser och ska lämna slutgiltigt besked på lördag till bamboo. Som det är nu är vi 11 st som garanterat komemr och 2 som ännu inte vett.

    Anmälda till forummiddagen
    1. Darth Lars
    2. Darth Shadash
    3. Effe
    4. Helena Skywalker
    5. Jedigrandmaster
    6. Neko
    7. Son of Skywalker
    8. Halmstad 3
    9. Lord Kimmo
    10.M4ST3R
    11. Nekos Syster

    Rogue Fan (?)
    Sithspawn (?)

    Plats: Bamboo skeppsbron
    Tid: 19:00 Lördag
     
  3. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Sean Astin är sjuk och kommer inte till mässan.. :( :(
    Istället kommer Sala Baker, som flera gånger förr.
    (som vanligt står infon på propworld.nu)

    Inte kul att få reda på det så här sent, men, men.. Är man sjuk så är man. :(

    Edit: De som har betalt mig för att jag ska skaffa Sean Astins autograf åt dem får kontakta mig med sitt kontonummer, om vi inte träffas nästa söndag.
     
  4. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Awww, så tråkigt... :(
     
  5. Sid_The_Bartender

    Sid_The_Bartender Jedi Youngling

    Registered:
    May 27, 2003
    Det ser ut som om jag kommer att kunna följa med på middagen imorgon. Jag slutar tillräckligt tidigt för att hinna hem och byta om innan kl 19, och jag har ännu inte varit med om att jag fått börja före 7.30 på en söndag så det ska nog funka. Bara för att jag skriver så kommer jag väl att få en tjänst som börjar kl 5 på söndag bara för det...

    Edit: Oops, där ser man vådan av att inte logga ut sockor...
     
  6. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag åker till Göteborg tidigt i morgon, så förhoppningsvis är jag framme vid mässan ungefär klockan tolv. (Ifall jag inte går vilse på vägen.) Vi ses där!
     
  7. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag är AVUNDSJUK på er som är där!!! :_|

    Nåja, snart kommer Kee och emilsson och sen ska vi se på melodifestival, och bedöma hur usla bidragen är och inte tänka på er det minsta... ;)
     
  8. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Så ja nu var denna mässdagen avslutad för min del. Tack för alla som medverkade ;)
    Fick en autograf av alla gäster, det enda tråkiga va att jag inte fick någon "head-butt" av Sala Baker eftersom han va rädd att skada mig och bli stämd.

    Nästa mässa i malmö så kommer följande deltaga:
    David Carradine - Bill (Kill Bill)
    Peter Mayhew - vet nog alla
    Temuera Morrison - samma här
    John Rhys-Davies - Gimli/Sallah

    Den kommer att äga rum på Malmö Mässan mellan 7-8 maj (förmodligen helgen innan Ep 3 släppet)
     
  9. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    Naturligtvis börjar jag kl 6 imorgon. Som sagt, första gången jag börjar före halv åtta en lördag eller söndag... :mad:
     
  10. Neko

    Neko Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 30, 2001
    *trillar mkt försiktigt i säng med överfull mage*
     
  11. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    En dag på mässan avklarad. Stormtrooperdräkten invigd (och nästan kasserad efter halva dagen).
    Skall försöka bygga ihop den igen till nästa mässa.... *hoppas kan man ju i alla fall*

    Ikväll blir deyt att bygga läderharnesk för imorgon får mässan besök av tre mörkeralver... :)
     
  12. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag tyckte du såg bra ut ändå Vargman, man fick ju bara låtsas att du var lite "battle damaged". ;)

    Helt klart bästa mässan hitentills, gott om utrymme att gå på men som vanligt trängsel vid monterborden. Tummen upp för alla dom som hade långa montrar eller montrar man kunde gå in i, dom svalde betydligt mer folk. Bra med scen för uppträdandet också, den här gången såg man allt!

    Var väldigt sugen på en hockey-tröja med Jedi Knights på men kunde inte riktigt kasta upp 1500:- för den. Var även sugen på Hyperspace t-shirten men det kändes blodigt med 640:-.

    Echobase hade en klockren "May the Force be with you" knapp som kändes som mitt bästa köp.
     
  13. Effe

    Effe Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 8, 2002
  14. Jedi_Emilie

    Jedi_Emilie Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Aug 19, 2004
    Mycket lyckad mässdag, även om jag inte köpte så mycket. Det blev två autografer för min del (Kenny Baker och Jeremy Bulloch), en rebellknapp, en gunner station med Luke, SW holiday special och några kort.
    Ser fram emot nästa mässa.
     
  15. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Som vanligt... Många forumister som varit där, men som man inte hälsade på en. :(

    Jag var rebellen i vit/brun uniform och bruna ridstövlar förresten.
     
  16. Kohrath

    Kohrath Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 1, 2004
    Mässan var trevlig och bra, och det var trevligt att träffa lite FFS folk...
     
  17. Jedi_Emilie

    Jedi_Emilie Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Aug 19, 2004
    Tycker också att det var synd att man var på samma ställe som flera FFS:are utan att säga hej, jag visste ju inte vilka det var. Hoppas att kunna delta vid nån middag, kanske nästa mässa. :)
     
  18. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Snygg uniform DL!
    Tyvärr kan jag inte minnas att jag såg dig på mässan, när var du där?
     
  19. Dark-Olsson

    Dark-Olsson Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 23, 2004
    Det var nog den bästa mässan framtills nu! Men jag och några kompis letade efter en serieaffär i ett par timmar i onödan så det gick väldigt mycket tid i spillo. Annars fick jag stressa soam en galning för att hinna både fundera och tillslut välja mina köp, för mina kompisar vill lämna mässan tidigt...

    Blev inte som planerat. Men iaf det som gör mässan till den bästa, måste vara att få träffa jermy och få en STOR Boba Fett affisch autograferad! Oj vad nöjd man är! Men att träffa jermy... var något väldigt speciellt och trevlig var han! ;)

    Sen förövrig köpte jag en TPM t-shirt och massa badges av vespass :) *nöjd*
     
  20. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag var där större delen av lördagen förutom en stund runt kl två på eftermiddagen då jag sprang omkring på stán med Kohrath och Neko och hennes syskon i jakt på muffins och goda mackor.
    Jag letade efter dig också Jedi-W ... Köpte du en FX-saber? Jag lämnade min i Sthlm.
     
  21. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Rackarns, då lyckades vi missa varandra DL, fast det är klart, ögonen är ju hyggligt upptagna på ett sådant ställe.
    Ingen saber ännu. Har konstaterat att jag får lägga mina pengar på att fixa upp Endor dräkten först. Såg förresten att det är en skriande brist på rebeller bland dräkterna på mässan.
     
  22. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    http://web.telia.com/~u12900070/sci-fi/ det är våra få bilder från Sci-Fi mässan.

    Klart rebellerna är underrepresenterade.. Vi Imperiesoldater skrämmer bort dem ju ;)
     
  23. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Hmm. Om jag lovar att alla rebeller på nästa mässa får en puss på kinden, kommer det fler då? Eller tror ni att det också skrämmer bort dem?
     
  24. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    En fråga: Skrev Jeremy Bullock "you'r cool" på allas autografer eller var det bara min Jedi-dräkt som imponerade?

     
  25. Erbos

    Erbos Jedi Grand Master star 3

    Registered:
    May 13, 2002
    Stay Cool = mig
     
Thread Status:
Not open for further replies.