main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Mässa i Sollentuna 29-30:e oktober

Discussion in 'Archive: Sweden' started by DARTHLARS, Aug 24, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Sista helgen i oktober är det återigen dags för en mässa/konvent i Sollentuna utanför Stockholm.

    Gästerna är avslöjade!

    Peter Mayhew (Chewbacca)
    John Rhys-Davies (Gimli i Sagan om Ringen)
    Robert Englund (Freddy Kruger, etc.)
    Marina Sirtis (Deanna Troy i Star Trek)
    Lawrence Makaoare (Witch King i Sagan om Ringen)

    De fyra förstnämnda är kända som jättebra gäster, och de tre förstnämnda har varit med förut, dock inte i Sollentuna.
    Som vanligt så finns mer info på www.propworld.nu

    Jag bor i Sthlm, så jag kommer garanterat att gå.
     
  2. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Witch King låter ju kool de andra har jag ju redan (utom ni vet vem från ni vet vad (Vargman som är emot Star T**k)... Det blir en pengafråga. Fast som vanligt är det ju mer än gästerna... Man vill köpa något, träffa alla FFS:are o.s.v. men vi får se på hur ekonomin tillåter det.
     
  3. Neko

    Neko Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 30, 2001
    Har en resa inplanerad till Tyskland den helgen, så det blir ingen mässa för min del . . . :(
     
  4. Jade_trs

    Jade_trs Jedi Master star 2

    Registered:
    Jul 7, 2002
    Det borde passa ganska bra med hur tentaperioden ligger. Passar det och inte krockar med nått så kommer jag bara ekonomin tillåter.
     
  5. JediSara

    JediSara Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Aug 1, 2004
    Jag skulle verkligen vilja åka på den där mässan, men jag får nog inte åka till Sollentuna.
     
  6. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag vill väldigt gärna åka. Det var två år sedan jag var på mässan senast. Tyvärr ser jag att jag har en hemtenta som ska in på måndagen, så jag får se hur bra jag ligger till med den och om jag kan ta en dag ledigt. Men förhoppningsvis kan jag.
     
  7. Jedi_Emilie

    Jedi_Emilie Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Aug 19, 2004
    Har inte råd att åka till Sollentuna, jag får nöja mig med mässorna i Göteborg och Malmö. Hoppas ni som kommer får det trevligt!

    Jag har en fråga som rör Luke Skywalker och mässor. Jag tycker att det alltid finns väldigt litet sortiment av större Lukefigurer. Har tänkt att det kanske är så att de är populära och att de går rätt fort och eftersom jag inte brukar vara på plats när de öppnar (resan från Halmstad) så missar jag dem... Någon som vet? :confused:

    //Jedi_Emilie
     
  8. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    hmm 29:e mmm tveksamt.
     
  9. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag har inte Peter Mayhews autogram så jag kommer med största sannolikhet. Förutsatt att jag får bo hos min syster och att jag inte behöver göra omtenta i Allmän grammtik som verkar vara inplanerad till den dagen. Men det blir nog inga problem.
     
  10. Effe

    Effe Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 8, 2002
    Jag vett inte hur det blir än, beror på hur spelschemat i innebandyn e den helgen. Så det e 50% att jag kommer.
     
  11. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Tja, en anledning till att jag inte tog Mayhews autograf vid C3 var att jag hade en stark misstanke om att han skulle dyka upp i Sollentuna till slut. Jag ska vara där iallafall.
     
  12. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag kommer vara där, och precis som Johanna avstod jag från att ta Mayhews autograf på C3, så det här är rätt trevligt. :)
     
  13. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Jag ska garanterat dit. Ska försöka få Robert Englund att signera en av sina tidigare filmer som nu finns utgiven på DVD. ;) Sedan hade jag tänkt att ta John Rhys-Davies autograf också på någon snyggt foto där han gestaltar Gimli.
     
  14. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Hmm - Stockholm ligger lidt for langt væk til at komme for at møde nogle jeg allerede har mødt (well, af dem af dem jeg har interesse i at møde, that is...)

    Så, desværre, ikke denne gang - men skulle der komme noget i Malmø igen, kan det da ske at jeg dukker op....
     
  15. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Det var tråkigt att höra Camilla, men jag förstår dig.
    Antagligen så blir det en mässa i Malmö åter igen nästa år.
    Förmodar att den är runt påsktider som alltid.

     
  16. Kohrath

    Kohrath Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 1, 2004
    Ohh! Troi, najs :)
    Nåja, får se om jag kommer upp, är eventuellt upptagen med annat den helgen :(
     
  17. Anneleia

    Anneleia Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Feb 9, 2004
    Jag vill VÄLDIGT gärna åka på mässan. Jag hoppas att jag kan det, med eller utan mage.
     
  18. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Är det fortfarande runt 150:- som gäller per autograf eller är det någon av gästerna som brukar ta mer betalt?
     
  19. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag hörde ett rykte om att John Rhys-Davies tog lite mer i Malmö sist.
     
  20. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Sa ryktet någonting om hur mycket han ville ha för en autograf? ;)
     
  21. Jedi_Emilie

    Jedi_Emilie Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Aug 19, 2004
    Det stämmer att John Rhys-Davies tog lite mer i Malmö i våras. Jag har för mig att det var 200 kr. Han hade egna people med sig också. Killen framför oss var väldigt uppspelt, darrade och allt möjligt sånt, kul att se såna riktiga fans. Det tyckte John Rhys-Davies people också. :p


    //Jedi_Emilie
     
  22. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Hur många är intresserade av en traditionsenlig forummiddag på kvällen?
    Kom gärna med förslag på matställe också, om ni har något.
     
  23. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Jag kommer nog också, det blir min första mässa i sådana fall. Hänger med Johanna och Nina i Uppsala, så kommer de kommer jag...
    Hmm, jag kan inte Sollentuna överhuvudtaget, men mat brukar gå att få tag på lite var stans...
     
  24. Jade_trs

    Jade_trs Jedi Master star 2

    Registered:
    Jul 7, 2002
    Middagen brukar bli inne i stan.
    Jag vill självklart dinera med fanfore sweden även jag. Kommer dock inte till mässan förän ganska sent på dagen, så jag äter gärna middag ganska sent också.
     
  25. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag är dessvärre upptagen i Uppsala på kvällen, så jag kan inte vara med på någon aktivitet på kvällen. :( Jag tänkte dock vara där när det öppnar och hålla ut fram till någon gång vid 15-tiden.
     
Thread Status:
Not open for further replies.