main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Mässa i Sollentuna 29-30:e oktober

Discussion in 'Archive: Sweden' started by DARTHLARS, Aug 24, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Hmm, tja, jag har aldrig varit på en vegetarisk restaurang förut, men sure... det kan ju alltid vara kul att prova nåt nytt. :)
     
  2. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Håller med Nina, alltid kul att prova nåt nytt...
    128:- är i dyrare laget, men det får gå. CSN har varit duktiga och skickat pengar till fattiga studenter...

    Ses imorgon! PÃ¥ riktigt!
     
  3. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Den här helgen har jag träffat Obi Anne, Celebrion, Lexi, Captain Wolff, Vader_Darth (!), Enji, Cobblestone, Jade, kö-Bodil, kö-Supermario och Wishnud. Dessutom många från Cinema Replicas forum, Peter Mayhew, kenner-Vespass och en hel drös med folk jag inte vet vilka de är. Jag har gått runt båda dagarna och blivit fotad. En kille som spelar ondingar i LotR sade till mig att han tyckte att Star Wars är precis vad Tsifnori och Lady Vader brukar säga att de tycker att LotR är. ;)
    Sist av allt gav jag adressen hit till en kille på pendeltåget, får se om han hoppar in. Bilder kommer senare.

    Mina fötter värker...

    Edit: Här finns mina bilder.
     
  4. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    :eek:
    Attack of the Polisong-clones! (har han fortfarande kvar dom, btw?)

    äuhm... Det var det bästa jag kunde komma på att säga såhär när jag mest bara är sur över att jag inte var där själv. :mad:


    /Charlii

     
  5. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Hoppas att ni hade roligt allihop!
     
  6. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    Jag och Jade klarade av mässan på en halvtimma. Vi hann med autografer, strosande, allt. det tycker jag var duktigt! synd bara att vi missade alla människor, det var helt och hållet mitt fel [face_blush]
     
  7. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Tackar för bilderna DL, snygga helt klart. Hehe, förmodar att dina fötter värker.

    Hmm jag vill inte veta vad ni två gjorde istället Cob :p
    /* Ta nu detta rätt och inget annat. Sry om ni tar det personligt,
    isf säg till så fixar jag inlägget. */

    Men håller med dig att man kan göra mässan på 30 min det var ju inte precis mycket "nytt" om man säger så. I gemförelse till C3 så kan man bara skratta men visst detta är Swe och inte USA.
    Fattar inte att hon ST bruden ville ha 200:- för en autograf det är ju skrämmande.
    Iofs 150:- är i högsta laget tycker jag för autograf men visst högre än det kan de inte sätta.
    Man såg ju oxå hur "populär" hon var *hehe* !!!

    Hoppas ni hade det trevligt på middagen på kvällen.

    EDIT: Glömde ju säga att jag prata med några som sålde autografer på mässan.
    Hörde va de skulle ha för en Bai Ling autograf och han sa den var värd uppemot ?120 om man hade en bild på Bana Breemu signerad av henne.
    Självklart har man detta och är återigen glad att
    man tog den när man hade chansen eller vad säger du OA ?
    Den lär ju stiga i priset oxå då hon inte lär skriva fler autografer i SW sammanhang.
     
  8. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag hade roligt. Det bästa måste nästan ha varit att träffa John Rhys-Davies. Det var spännande att försöka tyda vad han skrivit efteråt. Sent igår kväll fick jag det till: "malt beer makes for a golden future!" Jag insåg såklart idag att det snarare står "with best wishes fo a golden future!" [face_blush]

    Synd att jag inte kunde vara med på middagen och träffa alla dem jag missade.
     
  9. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Tjusiga bilder DL!
    Tog bara en själv, eller snarare lät Lexi ta en på mig och 'dvärgen'...

    Trevlig mässa även om jag hade väntat mig lite mer... Helt okej att öva sig på dock...
    Orkade tyvärr inte hänga kvar till middagen, satt vaken hela natten för att inte missa tåget och höll på att däcka vid två nån gång... (Mina sovvanor är skräp...) Hoppas ni hade trevligt i alla fall!

    Satt och knåpade ihop mitt Mos Espa pod-racer set här tidigare idag innan jag insåg att jag inte har någon plats att få upp allt på. Behöver en ny bokhylla, alternativt vitrinskåp...
     
  10. oB-Anshee

    oB-Anshee Jedi Master star 1

    Registered:
    Aug 19, 2003
    Då vet man vad man ska göra när man får ont om pengar. Jag antar att man måste få bort dedikationen till en själv först för att den ska ha något värde dock.

    Bai Ling, jag och Wampa Baby
     
  11. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Robert Englund tog också 200 kr den här gången. John Rhys-Davies också?
    Jag stod lite och pratade lite i Star Trek-båset med folket som anordnade en frågestund med henne på kvällen och jag överhörde lite om Star Trek-tjejens divaliteter. De hade haft några svårigheter med att få henne att ställa upp ... och hon hade även varit rent otrevlig mot något fan offentligt.
     
  12. Baltic_herring

    Baltic_herring Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 10, 2002
    It was nice to meet you Obi Anne, Celebrion, Lexi and Darth Lars from FanForce Sweden. Specially I was impressed the costume of Obi-Anne! ;)
    Sollentuna 05 was once again fine convention. Hopely I can get there on next year too.

    Darth Lars: The thing I was supposed to bring you was indeed not patch, it was Star Wreck dvd. So if you haven't managed to dload it, PM me. [face_mischief]
     
  13. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    It was great meeting you too. :) Hopefully we'll see each other next year as well.
     
  14. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    It was nice meeting you too Baltic Herring. :)

    I downloaded the movie from www.starwreck.com. I recommend everyone who has ever watched Star Trek or Babylon 5 to do the same. ;)
     
  15. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Nice meeting you too, Baltic Herring! Even if it was a rather quick chat...
    Hope to see you again!
     
Thread Status:
Not open for further replies.