main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Mässan i STHLM official Thread HERE!!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Darth_Redicolous, Jul 4, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ms_Kenobi

    Ms_Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 22, 2002
    Hur går det för oss Stockholmare som inte hittar till mässan?
    Finns det någon man kan möta i Sollentuna C (där min buss stannar)?

    I nödfall så kan jag ju alltid ta mig till spottkoppen och emilsson.
     
  2. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag skulle anta att vi som samlas på centralen sedan åker ut till Sollentuna C, och jag antar att bussar och tunnelbana stannar vid ungefär samma ställe.
     
  3. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    OBS: Sollentuna, inte Solna.
    OBS: Pendeltåg, inte tunnelbana. Pendeltågsspåren ligger tillsammans med de andra tågspåren på Stockholms Central. Stationen i Sollentuna ligger ca 100 meter från mässan, om de inte har flyttat den sen jag var där sist.
     
  4. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    jag e gärna kvar på mässan till 18,30. min erfarenhet av tidigare mässor är att man kan gå runt 20 varv o fortfarande hitta intressanta saker på de 21e.
     
  5. tsifnori

    tsifnori Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jun 2, 2002
    Jag är förstås öppen för förändringar som jag skrev men jag är tveksam om det verkligen finns något så länge.. Malmömässorna har jag betat av fort.. Men visst, jag vill bara ha vintage, nytt skit betalar jag inte överpriser (mässpriser) för.

    Men visst, nackdelen med för lång tid på mässan är att det blir antingen kortare på pizzerian (där gemenskapen kommer vara lixom) eller senare tillbaks till Sthlm (vissa vill kanske göra nåt innan de kryper till kos, eller vissa kanske ska åka hem redan då)..
     
  6. J_a_w_a

    J_a_w_a Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag tycker att ditt förslag lät mkt bra tsifnori. Om inget bätte dyker upp så tycker jag att vi anpassar oss efter det :)

    Pizza låter också gott...nog godare än korv med mos... :p

    Om ni undrar vem jag kommer som...så blir det en stor Jawa och jag ska vara utklädd som jag skrev...heh

    Nu ska jag åka till skåne och kommer hem på söndag... :)
     
  7. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Pizza är inte gott...fast de brukar ju ha annat än pizza också. Fast när det är FF träff brukar det förstås vara slut, bara för att reta Kee... :( *Kee minns LOTR träffen*
     
  8. Ms_Kenobi

    Ms_Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 22, 2002
    Är det någon som kommer att ställa sig i autografkön direkt? Jag tror nog att jag kommer att göra det för att slippa stå så länge.

     
  9. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Ms_Kenobi: Som jag har meddelat i mina tidigare inlägg. Har jag sagt att om du vill ha autograferna och inte behöva köa mer än 1 timme så ska du gå direkt till autograf kön.

    Men vem vet alla vi här ifrån ska ju gå direkt till kön. Vissa har väl massor de vill signera så förvänta dig kö redan i början ;)

    Sen kommer väl de "vanliga" besökarna och ställer sig i kön och då får man ju vänta längre och längre.

    Mitt råd är att gå direkt till autograf kön och ta dem först.

    Men en annan behöver ju ej oroa sig för det ;) /me tittar back på väggen där Boba och R2 autograferna hänger så trevligt :D ;)
     
  10. Ms_Kenobi

    Ms_Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 22, 2002
    Med andra ord så lär jag inte känna mig så ensam om jag ställer mig direkt. 8-}

    Kommer kön till autograferna "öppna" direkt när man kommer in, eller kommer Baker & CO senare på dagen?
     
  11. J_a_w_a

    J_a_w_a Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag ska första dan gå runt o kolla och köpa saker...för då "finns allt kvar" liksom...heh

    Sedan 2:a dan ska jag köa till autograferna...för då e det dels mindre folk och dessutom lite lugnare...och då har jag också köpt det mesta jag vill ha :p
     
  12. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Ms_Kenobi: Senaste mässan så kom gästerna direkt och satte sig att börja skriva direkt. Men jag har ingen anning om det är samma nu. Tänk på att även gästerna vill äta lite mat så de har väl någon lunch vid 12 tiden ej säker men de måste ju äta eller ;)

    Jawa: Som sagt låter fint att du ska köpa dina grejor på första dagen. Men jag bara säger att andra dagen kan det oxå vara mycket folk till autograferna. Ställ dig direkt i kön mitt råd.
     
  13. Ms_Kenobi

    Ms_Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 22, 2002
    Ska dom ha mat också?! Räker det inte med muffinsarna som jag kommer att ge dom? 8-}
     
  14. J_a_w_a

    J_a_w_a Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Tjoho! Nu sticker jag till mässan!!! :p
     
  15. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Nu är det snart dags för mässan! Hoppas att man träffar en massa folk där. Jag kommer inte att vara utklädd, men vissa kanske känner igen mig från Göteborgs-träffen.
    Vi syns imorgon :)
     
  16. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    om... en kvart ska den där jawa vara hemma hos mig.

    Nu kopplar jag ner, vi syns i mässan!
     
  17. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Dags att sova... måste vara pigg imorgon! :)

    Ses på mässan alla!
     
  18. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag paniksydde klart min jedikåpa. Blev klar 23.30.
    Kommer iklädd den, kanske inte till Stockholms C.. beror på hur länge jag försover mig imorgon ...
     
  19. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Tillbaka från mässan och har överlevt - i alla fall mer eller mindre.

    Allmän rapport...mycket Star Wars kul prylar, Jeremy Bulloch var mycket riktigt trrevlig, fighten med Trekkers var fantastiks även om jag inte är riktigt säker på vem som vann, jag är småkär i Aprentize efter att han sprungit omrking i sin Jedidräkt och burit på kassar, Rogue Fan är ond som publicerar citat...
     
  20. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Men det var ju OA som kom närmast att kela med Aprentize :p
     
  21. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Jag vet, livet är orättvist. Men de var ju så söta...och jag har det på film. Med lite bildmontage och så vidare... [face_devil]
     
  22. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
  23. J_a_w_a

    J_a_w_a Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Darth_lars: Paniksydde? ojdå...jag tycker att den blev mkt fin :) Såg "riktig" ut liksom...cool som fan... :)

    Men det var jäkla kul på mässam...kul o träffa alla :) Man borde nästan ha ett möte lr nåt så man bara liksom "träffar" alla istället :) Fast en annan missade ju allt i GBG p g a en jäkla resa till Prag... :( heh

    Glömde säga att ni som har ZTV...titta på onsdag på Wimans...där e en Trekkie fight med från mässan!!! Där Jag, Tobbe, Vargman, Darth_lars, Wishnud m.fl. är med och styckar Trekkies :D
     
  24. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    eller något i den generella riktningen!
     
  25. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Mässan var klart godkänd... Kul att träffa så många från FF med... Förhoppningsvis får vi hit lite fler folk nu eftersom jag lade ut ett antal FF Sweden "visitkort" vid olika bås, entren och utgången...

    Som sagt var Jeremy Bulloch var trevlig och Trekkies åkte på stryk... Något mer spom behöver nämnas från mässan??? *hmmm* Jag gjorde slut på alldeles för mycket pengar men det är för sent att tänka på det nu.. :)
     
Thread Status:
Not open for further replies.