main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Mässan i STHLM official Thread HERE!!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Darth_Redicolous, Jul 4, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    DARTHLARS: Jag förstår inte riktigt hur du menar.

    Men jag kan meddela att i Malmö så kostar ett foto 100:- och då för du även en signatur på ett eget föremål (men det kan variea, en gång på mässa fick man bara autografen på kortet för 100:- men en annan gång fick man även på ett eget föremål)
    Om man har med sig ett eget föremål, bild och dylikt så kostade det 50:- på föregående mässa men vem vet de kanske har ändrat detta.

    Vissa undrar hur en sådan här mässa är. Inträde har kostat allt ifrån 50-100 riksdaler men jag tror att det burkar ligga på 60:-. Ska försöka medela efter mina egna erfarenheter ifrån sci-fi mässan i Malmö. Arrangören Jesper Isberg brukar alltid ställa ut något ur sin filmrekvesita samling, han äger bl.a. en snowspeeder som man såg på mässan i Malmö. Det brukar även var ganska många som ställer ut grejor till försäljning på mässan och vi får hoppas på att dessa ställer upp även när mässan är i Sthlm (rentav kanske fler kommer) :)

    Om det är någon annan som besökt Malmö mässan så kan ni gärna fylla i det jag missat och ni andra som vill veta mer skriv bara vad ni undrar så ska jag försöka svara så gott jag kan iaf :D



     
  2. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    nej lars, du e inet själv med på fotot, men de e o andra sidan ingen tråki papperslapp, de e fin fina kvalitets foton!
     
  3. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Jag tror vi kan fråga om det är någon som inte besökt Malmö mässan istället... Förra året vet jag att Padawan, Emilsson, Aprentize, Vargman, Jag & QQ var där... jag missar säkert en massa folk...
     
  4. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Om jag inte läste fel så var inträdeskostnaden 80 :- i Stockholm... (per dag alltså)
     
  5. _Madeleine_

    _Madeleine_ Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jul 17, 2002
    Hmmm....Brukar det vara mycket folk på mässorna? Är mässan stor? För om jag minns rätt så är Sollentuna-mässan ganska stor...Ja, jag vet ingenting om sci-fi mässor..Jag har bara varit på husvagns och vildmarks-mässa.... :D
     
  6. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Det kan vara ganska mycket folk ja... I Malmö fick jag och Aprentize stå i kö i tre timmar för att få autograferna.. (Väldigt trevligt i 25 - 30 graders värme)... Stockholm har ju ganska många invånare så jag tror att det är många som kommer att komma även till denna mässan... (plus alla som är inresta :)
     
  7. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Jo, det kan vara trevligt att ha någon att prata med i autografkön... Stod nog också tre timmar när jag var i Malmö förra året. Då var jag ensam också, och killarna som stod bredvid mig var totalt ointresserade av Star Wars och ville bara träffa Pinhead. [face_plain]
     
  8. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Den kan inte täcka hela sollentunamässan, den är för stor för det.

    Stog det inte 'mässhall 4' eller något på hemsidan?
     
  9. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Jo, det är hall 4 som gäller.
     
  10. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Vi får väl stå i kön allihopa samtidigt.
     
  11. _Madeleine_

    _Madeleine_ Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jul 17, 2002
    Hmmm...Okej, då vet jag det också :)
     
  12. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Mm, fast det är en bit till oktober ännu.
     
  13. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Som sagt jag var på Malmö mässan förra året :D

    Jag tycker verkligen synd om dig JediLynx, hade jag vetat vem du var så skulle jag självklart snacka med dig. Men [face_mischief] var pinhead detta året eller du skrev förra iaf han var där för ett år sedan tillsammans med Mike Edmond och Dave Prowse.

    Ja du Madde det brukar vara väldigt mycket folk på Malmö mässan iaf som Vargman skrev så var där hett inne och när Vargman och Aprentize har sina trevliga jedi utstyrsel så blir det varmt ;)

    Som om ni vill ha autografer så föreslår jag att alla som vill det är där i tid och går direkt till autograf kön för då tar det mellan 30 min till 1h att få sina autografer om man då inte är där först så klart :D

     
  14. _Madeleine_

    _Madeleine_ Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jul 17, 2002
    Om man nu inte ska ha autografer, är det något att se förutom det?
     
  15. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Tja, jag kommer ju att vara där...*stort, inte alls egocentrerat leende*
     
  16. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    min jedidräkt kanske :)

    näe men de finns maasvis med kul...

    förresten vem e med på att köa utanför hela natten så vi slipper nån kö alls? ja skulle då inte ha något emot de, de e bara gött... anyone?
     
  17. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Nja, jag vet inte om vädret i oktober uppmuntrar till något längre köande.
     
  18. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Madde: Som sagt det finns massor att se förutom att få autograferna.

    Aprentize: Hmm är man sugen på, tyvärr så hänger jag nog inte med på en köning över natten.
     
  19. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Om jag kommer upp så skulle det ju inte vara dumt att sitta där ett tag... :) men vi får väl se när vi kommer upp är det nytt svenskt köldrekord och desstum ösregn är jag inte så intresserad av att köa en hel natt... :)
     
  20. J_a_w_a

    J_a_w_a Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 14, 2002
    HURRA!!!!

    Fan vilka gäster!! nu ska jag absolut upp! Struntar i vad mina föäldrar säger! Jag ska ha en Boba hjälm med Jeremy Bulloch:s autograf på! Sådeså! :p

    Wishnud here I come! :)
     
  21. Ms_Kenobi

    Ms_Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 22, 2002
    Är gästerna där båda dagarna?

    *Längtar, längtar*
     
  22. tsifnori

    tsifnori Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jun 2, 2002
    Ja, gästerna är där båda dagarna.

    Men åker man dit för inköp av olika slag är det Lördagen som gäller, jag har bara varit i Malmö på lördagen och så mkt jag ser som säljs då, antar jag att det är väldigt utplockat på söndagen.

    Jag kommer troligen att åka dit med folk från Göteborg. Tåg eller bil beroende på hur många vi blir..
     
  23. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Jo, fördelen med att vara där den andra dagen är att det är lite mindre folk där eftersom samlargalningarna har dragit. :p

    Men det blir nog lördag för mig... vill ha, vill ha, vill ha :D
     
  24. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Fast som sagt var andra dagen kan det vara utplockat (visserligen kjan man göra en del klipp då de ibland har sänkt priset andra dagen... ) :)
     
  25. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Aaa, jo det är sant. På söndageftermiddag kan man nog göra en del fynd... om det finns något kvar att köpa dvs. :)
     
Thread Status:
Not open for further replies.