main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Möte i Göteborg

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Wolverine, Apr 15, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Hej allihop [face_vinkaråtallahåll]! :D
    Tillbaka i cyberspace igen efter ett extremt lungt midsommarfirande.

    Jag kommer nog att missa "the Tour", eller rättare sagt, bli tvungen att ansluta senare tillsammans med övriga Jedi som camperar hos mig. Om vi är rappa bör vi kunna vara nere i stan strax innan 17.00. I tid för glassen kanske?

    Vill bara göra er uppmärksamma på att vi faktiskt kommer att äta mer än en gång inne på Liseberg (om vi inte skall gå utan käk från frukost till kvällen) så den där gräsplätten kan nog komma att användas ändå. Fast det är ju väldigt beroende av bra väder förstås. En restaurang med enskild plats för allihop hade varit kanon!
    (Håller förresten med om att åkband är tveksamt en sådan dag men man vet aldrig...)

    LaserDome you say... jobbigt men kul :) Fast det tar ju inte så förskräckligt lång tid i anspråk. Ser fortfarande framför mig ett live Jedi Council i parken där vi får en ärlig chans att umgås och gott om svängrum för våra ljussablar :D

    Forum Announcement Reply: Ja, jag kommer!
     
  2. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag var väl oxå en av de killarna som kom på Laserdom eller Lady Vader ??? ;)

    Ja vi får ju se hur vädret blir men om det är dåligt väder på söndagen kan vi klämma in det där. Men om det blir fint så blir det parken.

    Ni får ha det bra alla samman vi syns snart !!! :)
     
  3. MYSTIC_KNIGHT

    MYSTIC_KNIGHT Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Jag hoppas att det är här man anmäler sig till mötet i Göteborg. Count me in as you say... :D :D
     
  4. tsifnori

    tsifnori Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jun 2, 2002
    VaderDarth: Jag har inte läst igenom hela tråden, tror jag iaf, men jag och LV diskuterade iaf Laserdome i förrgår tror jag det var.

    Hur som helst, idag är det den 24'e och det är nu officiellt - jag kommer ensam. Så den där speciella person behöver ni inte räkna med.
     
  5. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Va skönt! Den där personen var ju alltid lite speciell om man säger...
    ;)
     
  6. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Hmm, inga nya bekräftningar från sw.nu då får de fixa det själva, förutom ni som har anmält er här förstås. :)
     
  7. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Tsifnori: Ok men jag har för mig att vi alla diskuterade det på qnet kanalen #starwars.nu men jag kankse har fel ???

    Men det svåra är när vi ska lira laserdom men det kommer säkert upp ett tillfälle eller ??? :)
     
  8. tsifnori

    tsifnori Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jun 2, 2002
    JediW: hehe, jo det stämmer.

    VaderDarth: Det är möjligt, jag orkar inte glo igenom mina loggar, men det stämmer säkert vad du säger.

    Tid för laserdome måste bli på söndagen om vi har dåligt väder. Det är enda möjligheten jag kan se. Liseberg tar en hel dag.
     
  9. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Ok. Då spikar vi deltagarantalet. Jag går igenom det imorgon och gör en officiell lista.
     
  10. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Förresten jag skulle nog vilja äta något när vi kommer fram till Gbg, kan det planeras in på fredag kväll?
     
  11. Neko

    Neko Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 30, 2001
    jag har problem med min com bort-uppkoppling.
    är det nåt jag behöver få reda på, säg till LV så hon kan meddela mig. typ tider, platser där folk ska mötas upp.
    me kan inte vara online mer än ca 30min/dygn med snigelmodemet...

    /Neko
    (som vill att com bort-uppkopplingen ska funka igen, men inte har tid att fixa ny kontakt... :( )
     
  12. Lady__Vader

    Lady__Vader Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    Vid 18 cirka så äter vi glass, men vi kan ju äta igen lite senare om vi blir hungriga
    eller liknande.

    Ja, jag kommer att baka 1-2 satser (dvs 12-24 st) sithmuffins (chokladmuffins med valnötter). Någon annan som också kommer baka muffins o bjuda gänget på muffins på fredag kväll vid glasskäkandet?
     
  13. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Njaee, inte baka, skulle möjligtvis kunna sträcka mig till att köpa lite tigermuffins (eller liknande].

    Är köpemuffins tillåtna?

    - Is the köpemuffins stronger?
    - No, quicker, more seductive, but not stronger!

    ;)
     
  14. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag tänkte baka en sats muffins (handmaidenmuffins) inför söndagen i parken.
     
  15. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    de e väl smidigast att baka till slottskogen i sånt fall, på fredagen har vi ju redan glass. har aldrig provat att blanda de två, och jag är inte speciellt villig att göra de heller ;)

    Vad gäller käk på fredagen e de la bäst om vi klämmer in de innan glassen, så får vi ju nästan en liten tre-rätters. Eller två iaf... hmmm

    Här föreslår jag dock inte mer än ett McD besök, eller kanske en grill eller på sin höjd en pizzeria...

    De finns ju på redbergsplatsen "Redbergsgrillen". Godkända 150grammare har dom där, och nära till glassen e de ju med...
     
  16. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Jedi-W: [face_laugh]

    Allt ni säger låter vettigt bara det inte blir för dyrt.
     
  17. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    En fördel till med Redbergsgrillen är ju att det ligger en Kebab (Herculesgrillen tror jag), ett kondis och en Kina precis brevid plus Paddington och Halta Lottas (fast dom öppnar nog senare). Sedan är det en väldigt lagom promenad upp till L&B.

    Dessutom är ju Redbergsplatsen kanon att utgå från och åka till eftersom det går så fruktansvärt mycket bussar och spårvagnar där.

    Jag bodde i backen ovanför St. Pauli i 4 år så det känns som hemkvarteren. :)
     
  18. Lady__Vader

    Lady__Vader Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    Det låter ju fint att käka där på Redbergsplatsen, och jovisst jag vet det finns "massor av" restauranger av varierande typ där, så det lär ju passa oss alla, och så tar vi L&B som efterrätt.

    Ok då bakar jag inte muffins till fredag, utan till söndag istället, då får nog jag lite hjälp med bakandet också. :)

    Ok, några som är pigga på min förslag att träffa på Järntorget vid fontänen kl 16 o sen går på 'The Tour?' samtidigt som Neko och ev några andra fångar upp folk och agerar välkomstkomitté, så åker vi till Redbergsplatsen vid 18-tiden ungefär, och då är det käkdags!
     
  19. Erk

    Erk Jedi Master star 4

    Registered:
    Aug 12, 2001
    Var kan man hitta någon form av ... program?
     
  20. Gaskin

    Gaskin Jedi Youngling

    Registered:
    Jun 21, 2002
    Järntorget kl 16 går icke för mig pga jobb och sånt... men jag hänger gärna med och käkar glass. Nån som kan föreslå lämplig tid och plats för alla eftersläntrare att samlas på?
     
  21. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Baserat på vad som är föreslaget hittentills borde programmet se ut så här ungefär:

    Fredag
    16.00 Samling vid fontänen på Järntorget
    16.05 The Tour
    18.00 Matdags vid Redbergsgrillen
    18.30 Glassorgie på Lejonet & Björnen

    Lördag
    11.45 Samling utanför Lisebergs entré (öppnar 12.00)
    12.00 Åka, åka, åka...
    18.00 Matdags på Liseberg
    19.00 Åka, åka, åka...
    21.15 Star Wars Episode II, Klonerna anfaller (och vi med dem!)
    eller
    23.15 Star Wars Episode II, Klonerna anfaller (om den fortfarande går så sent någonstans)

    Söndag
    12.00 Laserdome fighting
    13.15 Blue Sky Jedi Council i Slottsskogen
    ...och en efter en åker alla tillbaka till sitt... :(

    Tycker mig ana en gråzon efter L&B på fredagen, där kan man ju inte hänga hela kvällen. Vart tar vi vägen efter glassen?
     
  22. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Ett par av oss, OA, jag och Lynx måste till Liseberg för att möta Wolverine kl 21 på fredag kväll. :)
     
  23. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    freda kväll låter som ett utmärkt tillfälle att köpa sig ett sexpack folköl o sätta sig i vasaparken (fjortis hangoutet nr1) och bärsa elller va säger ni? nån som e på ;)
     
  24. MemberOfTheNewRep

    MemberOfTheNewRep Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 6, 2002
    Ok, det var inte tänkt att jag skulle ha postat här men nu blev det så och då måste jag följdaktligen säga nåt. Schemat ser väl bra ut, så laserdome blev spikat? Åka i Liseberg i 8h, eller nåt liknande, kräver nog sitt åkband iallafall.
     
  25. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Aprentize: Haha, fjortisar, över min döda kropp!! ;)
     
Thread Status:
Not open for further replies.