Dags för melodi-/schlager-festivalen igen. Jag tänkte att det kunde vara spännande att ha en helt fristående omröstning och på så vis få fram FFS officiella bidrag till Eurovision Song Contest. Det går till såhär att jag varje lördag som det är delfinal kommer lägga upp en poll där vi kan rösta på de 8 bidragen och på det sättet komma fram till vilka vi skulle vilja ha i final. Man får "principrösta" om man vill, dvs rösta på en personlig favorit även om man inte sett uttagningen eller hört låten. Det kan ju bli så att "våra" finalister inte är samma som de "riktiga" Välkommen med din röst. Denna poll stänger på fredag. Eftersom man bara får lägga en röst, så röstar man förstås på den man tycker skulle ha vunnit mest. /Zaphod Beeblebrox
Linda Bentzing och Andreas Johansson (eller Jonssonn, vet inte) till final. Electric Banana Band och någon mer till andra chans.
Inte-för-att-jag-gillar-melodifestivalen,-men...Andreas-Johnsson-var-nog-bäst. (Mellanslag-funkar-inte.-Det-är-därför-jag-kör-med-bindesträck-istället.)
Och de två finalisterna är: Electric Banana Band & Linda Bengtzing Lite svårt att klura ut vilka som går till andra chansen, så vi är väl generösa och säger: alla de tre andra