main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Finland Milliways -Cantina-

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by ISD_Devastator, Feb 14, 2003.

  1. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    Hehe THX 1138 ja tämä taisi olla sitten pahemmanluokan spammi viesti! ;)
     
  2. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    *Roskaposti varoitus*
    Voiko sataakahdettakymmenettäkuudetta postausta jo juhlia?
    Nyt kuitenkin nostan bluemilk lasini korkeuksiin ja juhlin sadan postauksen ylitystä.
    Aika paljon,kun otetaan huomioon,että rekityröitymisestäni on vasta niin vähän aikaa.*Roskapostin loppu*
     
  3. Darth_Weirdo

    Darth_Weirdo Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 2, 2002
    Kuten monet ovat huomanneet olen vaihtanut iconini ja aion pitää sen nyt ainakin jonkin aikaa. Pitäähän nyt jonkun sitä pitää. ;)
     
  4. Tintti

    Tintti Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 4, 2002
    *Lisää roskapostia lappaa*

    Postaus numero 126 on ihan hyvä juhlan aihe. On niin mielikuvituksetonta juhlia aina pelkkiä tasapostausmääriä.
     
  5. Baltic_herring

    Baltic_herring Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 10, 2002
    *spammmmm!*

    Vain niin Tintti. Noinko synttäripäivää juhlitaan?!!

     
  6. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Kuka? Missä? Kenellä? Milloin?
    Ja miksi silloin kun teen 16-tuntisen cookietehtaalla? Aamulla muuten väsytti. Ja niin tekee vieläkin.
    ka-SpaM!
    Tänään tuli postin tuomana ilmoitus ensi perjantain (060603) aamuyhdeksältä alkavasta pääsykokeesta. Hiio.
    Ja sieltä suoraan töihin. [face_plain] Matemaattiset kaavat vain pursuilevat korvakäytävistäni tuotevirtaan. Muistakaa reklamoida, jos näin käy.
     
  7. Baltic_herring

    Baltic_herring Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 10, 2002
    Minä olen saanut monesti huononmakuisia keksejä.

    *spammmmmmmmm*
     
  8. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    No postittakaapas vaihteeksi jotain muuta kuin pelkkää spammia.
     
  9. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    Ei taida keltään löytyä yhtään järkevää sanottavaa,johtuupi kai auringonpaisteesta. ;)
     
  10. Tintti

    Tintti Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 4, 2002
    Vain niin Tintti. Noinko synttäripäivää juhlitaan?!!

    Spämmäämällä? Joo. Ja kyllä minä ulkoilmareippailuakin bestiksen kanssa harrastin, enkä vain töllännyt tätä rakasta tietokonettani.

    Kuka? Missä? Kenellä? Milloin?

    Minulla. Meni jo.
    Ei ehdi kirjoittaa järkevää lopetusta, minua hätistellään nyt pois koneen äärestä. Nauttikaa näteistä ilmoista :)
     
  11. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    Ai että on eräällä oikestikin ollut synttärit?!
    Minä kun luulin herringin kysymystä vain sarkasmiksi! ;)
    Onneksi olkoon!
    Sitäkö ollaan jo 19v?Tuntuuko erilaiselta? :)
     
  12. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    Tänään kun tuli taas katsottua Imperiumin vastaisku tuli mieleeni,että mitä tapahtuu jos tippuu pilvikaupungista?
    Tippuuko silloin avaruuteen,kun Bespinissähän ei ole varsinaista maankamaraa vain leijuvat Tibannan- kaasulaitokset ja sen ympärille rakennettu kolonisaatio ja kaiken lisäksi tämä kaikki on vain keskellä avaruutta.....avaruuden kohtaa jonne on muodostunut tai keinotekoisesti valmistettu ilmakehä.
    Jos olette itse miettineet samaa,niin onko teillä teorioita?
     
  13. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    No jospa vaikka murskaannut Besbinin painovoiman vuoksi?
     
  14. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    Tarkoitit varmaan ilmakehän?
    Se on mahdollista,että leviää ilmakehään,mutta hei nythän mennään SW universumin sääntöjen mukaan.
     
  15. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    En vaan painovoiman.
     
  16. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    En ole tähtitieteen ekspertti, mutta Bespin on kaasuplaneetta (vähän niinkuin Jupiter). Jos Pilvikaupungista putoaa niin todenäköisesti murskautuu hengiltä kasvavan paineen takia (ellei kaasupitoisuus muutu sitä ennen myrkylliseksi). Tai sitten yksinkertaisemmin palaa tuhkaksi ilmanvastuksen aiheuttaman kuumuuden takia.

     
  17. Tintti

    Tintti Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 4, 2002
    Sitäkö ollaan jo 19v?Tuntuuko erilaiselta?

    Kiitti onnitteluista. Ei tunnu oikeastaan maailma muuttuneen mitenkään. Aika paljon isommalta tapahtumalta tuntuu ylioppilaaksi pääsy, ainakin päätellen huimasti kasvaneista postikorttimääristä.

    Piti kirjoittaa teoriani että mitä Pilvikaupungista tippuessa tapahtuu, mutta päädyin siihen, että en osaa vastata. Luota Todiin tai Dukeen, minä en tiedä enkä uskalla arvata.
     
  18. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    Silloin sitä liiskaantuu painovoiman takia jos tippuu jostakin pilvikaupungin rakennuksesta ja siinä on vain ilma tippujan ja maan välissä,eli sitä on se painovoima.
    Eli tarkoitin,jos tippuu reunan yli,tai jos Lukelta olisi irronnut ote antennista,niin kyllä siinä ilmakehään olisi joutunut,koska eihän leijuvan pilvikaupungin alapuolella ole maata,vai onko minulta jäänyt sellainen tieto huomaamatta? ?[face_plain]


    EDIT:No onhan sitä painovoiman vaikutusta vielä pilvikaupungin alpuolellakin,mutta ennen pitkää se alapuolella oleva ilma muuttu Bespinin ilmakehäksi,koska Bespin kuten jo sanoin on rakennettu avaruuden tyhjyyteen syntyneeseen ilmakehään.Tietääkseni ei ole myöskään olemassa varsinaista Bespinin planeettaa.
     
  19. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Kuten totesin Bespin on kaasuplaneetta. Se tarkoittaa sitä, että se koostuu kokoon puristuneesta kaasusta. Mitä syvemmälle mennään, sitä kovempi paine on, koska kaasun määrä ympärillä loogisesti kasvaa. Ihan samanlailla, kun jos rupeat sukeltamaan Mariaanien hautaan.
     
  20. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Ja vaikka Besbin on kaasuplaneetta, niin sillä voi hyvinkin olla kiinteä ydin (eli virheellinen nimitys siis, aivan kuten Jupiteria sanotaan kaasuplaneetaksi, vaikka sillä kiinteä ydin onkin).
     
  21. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Onnea vaan kaikille uusille valkolakeille. Tänä vuonna kukaan ei kylläkään kutsunut minua juhliin syömään kakkua, mutta ehkä ensi vuonna sitten. Kunnon kakku on ehdottomasti YO-juhlien tärkein asia (eihän ketään uusi ylioppilas niinkään kiinnosta).
     
  22. Baltic_herring

    Baltic_herring Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 10, 2002
    Muistaakseni jossain Marvelin EU-lehdessä Bespinin pinnalla käytiin jossain jaksossa. Ihan normaali planeetta sieltä löytyi Ugnautti asukkaineen. Todella mielikuvitukseton idea. En nyt jaksa tarkastaa, mutta virallisempi sw.com varmastikin väittää Bespinin olevan kaasuplaneetta siinä missä vaikka Jupiterkin.
    Jos nyt horjahtaisin Pilvikaupungin kaiteen yli tai jos isäukon kanssa tapahtuneen valomiekkailun seurauksena mätkähdän ohi Pilvarin pohjan antenniryhmän ja sukellan kiihtyvällä nopeudella kohti planeetan ydintä, niin henki lähtisi varmasti
    a) hapenpuutteessa
    b) mahd paleltumalla
    c) mahd palamalla
    d) painovoiman puristuksen vuoksi
    e) myrskyjen tuulivoiman vuoksi
    Eli ei kannata kokeilla, vaikka mieli tekisi. Samainen Marvel yhtiö on eräässä albumissa havainnollistanut Taggen perheen avulla kuinka tuhoisa Yavin kaasujättiläinen on. Vähän sama juttu Bespinin kanssa.
    Nyt kun tuota Bespiniin putoamista ajattelee, niin silmissä vilisee Clarken avaruusodysseian hienot ideat. Tai Seganin Carl taisi ekana alunperin hahmotella perusteet kaasuplaneetalla mahdollisesti asuvista elämänmerkeistä.
     
  23. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    Tietoisuuteni on laajentunut!(Ei huumeiden avulla)
    Bespinin planeetta on todellakin olemassa,eli painovoiman julmaan rutistukseen sitä joutuukin.....oli hauska oppia jotakin uutta tietoa SW:stä. :)
     
  24. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Himmel, kun on hetken poissa, niin ei pääse pätemään.
    Bespin-kaasuplaneetan kaasukehään voisi vaikkapa tukehtua, jos ei ilmanvastuksen takia syty palamaan ennen sitä. Ja on mahdollista, että kaasuplaneetoilla on kiinteä ydin, vaikkei sitä muistaakseni ole vielä voitu todistaa. Mutta mahdollista silti. Kaasuplaneetaksi näitä sanotaan, kun niissä ei ole samanlaista kiinteää pintaa kuin esm Marsilla, Maalla tahi sitten Merkuriuksella.

    Ja ne Taggesta kertovat tarinat olivat aika kehnoja, Star Destroyereihinkin oli piirretty varmaan 9 moottoria :eek: ja kaikenlaisia vapauksia oli otettu kunnon EU:n tapaan. Vaan jos joku on nuo wanhat stoorit (80-lukua?) lukenut, niin "Surman Ruletti"-tekeleessä oli senaattori Simon Greyshade, joka mainitaan myös "Episodi II: Rakenteiden Salaisuudet" -kirjassa. Eli AotC:ssä Anakinin vohkima keltainen kiituri olisi Simon Greyshaden oma laite.

    Onnea vaan Tintille synttäreistä näinkin pahasti jälkikäteen ja sekä Tintille että Weirdolle lakin saannista. Onnea vaan.
    Lakki on jees.
    "Te siellä, te tuoreet ylioppilaat! Muistakaa, kun otatte, ottakaa mieluummin vähän liikaa kuin liian vähän. Lupaatteko minulle näin?
    Hyvä. Jatkakaa.
    "
    -Hassu vastaantulija omana lakkiaispäivänäni

    Ja sitten lopuksi tällainen tieto joka ei kiinnosta ketään: olen poissa ainakin ensi viikonloppuun netin ihmemaailmasta (kun nyt sunnuntaina saan kaiken tarkistettua), koska iltavuoroviikon kunniaksi harrastan viimeisiä paniikkikertauksia perjantaiseen pääsykokeeseen. Ja täällä roikkuminen syö aika roisisti aikaa. Kuten lienette huomanneet.
     
  25. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Kun nyt oli puhetta SW:n planeetoista niin jatketaan samaa aihetta.

    Minua on aina kiinnostanut Hothin eläimistö ja ennen kaikkea se mistä ne saavat ruokaa. Wanpat nyt vielä ymmärtää, ne kun popsivat toisia eläimiä ja kaikkea muutakin, mikä tielle sattuu osumaan (selittäisikö joku minulle myös miten wampa saa ripustettua saalinsa katosta roikkumaan???). Mutta mitä muut eläimet syövät? Hothilla ei näytä olevan mitään kasvillisuutta. Kummastelenpahan vaan...