main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Minkä leffan katsoit viimeksi.....?

Discussion in 'Archive: Finland' started by Darth-Ari, Apr 21, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Minä ajattelin käydä katsomassa Kongin joskus seuraavan vuoden puolella.



    Jurassic Park: Kadonnut Maailma. Ties kuinka monetta kertaa.
     
  2. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003

    Hmmm....pitääpä panna muistiin.


    Itse katsoin jälleen kerran Revenge of the Sith - rainan...

    Teräsmies tuli ja meni. Jätin kuitenkin katsomatta,kun tuli mainoskatkolla torkahdettua. Onhan tuo kyllä tullu jo monesti katsottua.
     
  3. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    shrek ja kill bill
     
  4. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Jurassic Park III.

    Trilogian heikoin lenkki, ja toivon että kuulemani mukaan tulossa oleva neljäs osa palaa takaisin parempaan kaavaan.
     
  5. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Minun mielestäni JP III oli sarjan paras osa. Kakkonen oli huono.

    Eilen tuli telkusta katottua vanha kunnon Tappajahai. On se vaan lysti edelleen.
     
  6. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Väitteeni perustui lukemani mukaan yleiseen mielipiteeseen, ja olen myös samoilla linjoilla.

    Eniten minua siinä häiritsi se että spinosaurus päihitti sarjan keulakuvan, tyrannosauruksen, joka ei minun dinosaurustietämykselläni (monia vuosia, kymmeniä kirjoja, paljon dokumentteja) ole edes mahdollista. Sitten elokuvan pituus, kahdesta tunnista siirryttiin puoleentoista. Ja oli pettymys nähdä että Grant ja Sattler eivät päätyneetkään yhteen.

    Ykkösessä ja kakkosessa en oikeastaan pettynyt mihinkään.



    Mutta tämä on tottakai vain oma mielipiteeni.
     
  7. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Olen kyllä huomannut että kolmososaa pidetään yleisesti huonoimpana. Mutta minä olenkin aina ollut erillainen nuori.

    No spinosaurukset ovat keskimäärin pidempiä ja kevyempiä kuin Rexit, mutta pitkälti samassa kokoluokassa liikutaan. Kyllä Spinosaurus olisi saanut matsin aikaan Rexin kanssa oikeastikin (ne eivät kyllä eläneet samaan aikaan). Lisäksi JP:n dinot ovat joka tapauksessa ihmisten tekemiä, joten ehkä tästä Spinosta tuli vahingossa kovempi kaveri kuin historialliset esi-isänsä.

    Noin leffan kannalta ihan lystiä, että oli uusi iso pahisdino. Kahdessa ekassa juostiin tarpeeksi Rexejä karkuun.

    Eniten minua ärsytti kaikissa kolmessa osassa ylisuuret raptorit, jotka muutenkin näytti enemmän deinonychuksilta. Jonkun uuden tutkimuksen mukaan raptorit oli oikeasti höyhenpeitteisiä.

    Kadonnut Maailma oli loistava kirjana, mutta elokuva ei tehnyt isoa vaikutusta. Kirjan kaikki parhaat osat oli jätetty käyttämättä (olisin esim. halunnut carnotaurukset leffaan) ja tyrannosauruksen rellestys San Diegossa oli täysin typerä idea.

    Eipä kirjoissakaan Grant ja Sattler ole yhdessä.
     
  8. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Olen lukenut paljon kirjallisuutta jossa Spinosaurus mainitaan suurena kalan- ja jopa raadonsyöjänä. Saalistavana petona en vielä kertaakaan. En tosin tiedä mikä on uusin tutkimus tässä asiassa, ehkä se käsitys on muuttunut...?

    Eniten siinä kamppailussa minua häiritsi se, että jos Tyrannosauruksen maata järkyttävillä leukalihaksilla ei saanut Spinosauruksen kaulaa poikki, niin miten ihmeessä sitten paljon hennommalta kalansyöjältä onnistuu saada vielä vahvempi kaula poikki?

    Mutta niinpä niin, ehkä se on vain DNA sekoilua, kuten ne Velociraptoritkin. Deinonychusta minäkin kannatin alusta alkaen nimeksi.

    Sitten vielä siitä Grantista ja Sattlerista... Ensimmäisen lopussahan he aivan kuin päätyivät yhteen (Ian Malcolmhan tiedusteli yhdessä elokuvan vaiheessa onko Sattler varattu, ja Grant vastasi että on), ja sitten kakkosessa heitä ei edes mainita. Kolmannessa he olivatkin vain kavereita. En nyt muista mitä kirjoissa oli, luin ne ala-asteen aikoihin...


    Minkä leffan katsoit viimeksi.....?

    Niin, viimeksi katsoin Sithin Koston.
     
  9. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Mehän voisimme kohta pistää pystyyn oman dinothreadin kun ne on niin kiehtovia otuksia.

    Itse asiassa Tyrannosauruksen leukalihakset eivät todennäköisesti olleet kovin kummoiset. Leukalihaksilla rexi piteli vaan kiinni ja ja käytti niskalihaksia repiäkseen saaliin kappaleiksi.

    Nykymaailmasta voisi esimerkiksi ajatella leijonia, joiden puruvoima ei ole myöskään kovin suuri (en menisi kuitenkaan testaamaan omatoimisesti). Sen sijaan hyeenoilla on aivan uskomaton puruvoima. Ne ovat raadonsyöjiä ja niiden täytyy saada luut murskattua.

    Joten on teoriassa mahdollista, että Spinosauruksella oli enemmän puruvoimaa kuin rexillä. Ja yksi asia mikä on hyvä muistaa on se että Spinosaurus on varsin huonosti tunnettu dino. Ainoa vähääkään isompi luuranko tuhoutui liittoutuneiden pommituksissa toisessa maailmansodassa.
     
  10. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    Boys Dont Cry
     
  11. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Näin on. Mutta toivoisin jonkun muun kuin itseni olevan se perustaja, koska minun threadini eivät yleensä jää tällä alueella kovin pitkäikäisiksi...

    Dinosauruksille pitäisi olla oma threadinsa, niistä kun on mukava väitellä, kun lähellekään kaikkea ei vielä tiedetä. Faktoista kun on vaikea kiistellä.


    Ehkäpä niin, mutta silti olen eri mieltä taistelun lopputuloksesta.

    Niin, nuo fossiilit olisi kyllä saanut sodan ajaksi kärrätä johonkin pommisuojaan. Jos spinosauruksen fossiileja ei enää löydetä, niitä tuhoja ei voi korvata.
     
  12. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    Leon tuli tänään katottua.
     
  13. Chewbacca-girl

    Chewbacca-girl Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 6, 2005
    Mä katoin kans Leonin
     
  14. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    le divorce

    mä oisin muuten kattonu leonin mut mul oli vähän muuta tekemistä.. hehe ;D ps2.!
     
  15. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    Die Hard.

    Joka Joulun ihqu - klassikko :p
     
  16. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    Die Hard 2

    Toinen joka Joulun ihqu klassikko :p
     
  17. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    Die Hard With a Vengeance
     
  18. Chewbacca-girl

    Chewbacca-girl Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 6, 2005
  19. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    The Wild Bunch
     
  20. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    Star Wars Episode III
     
  21. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Kaikki Star Wars Episodit 24 tunnin sisällä.
     
  22. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    Mr Deeds
     
  23. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    SAW

    Se ensimmäinen.
     
  24. Chewbacca-girl

    Chewbacca-girl Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 6, 2005
    Vihreä Maili
     
  25. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
Thread Status:
Not open for further replies.