main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Musik

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Maladour-Fei, Dec 18, 2001.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Lite blandat, några Bob Hund, very best of the Who, Neil Young, Queens of the Stone Age, Hederos Hellberg, Eminem show, Cornershop, Manu Chau.

    Ska kolla vilka jag gillar och bränna dem.
     
  2. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    hehehe det var verkligen en blandad samling med musik.
     
  3. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Jepp, lite billigare än att köpa dem :D
     
  4. Swedish_Sith

    Swedish_Sith Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Oct 29, 2002
    SLL... visst har jag det. De har bara släppt två hittills, men de är riktigt bra. (det finns en o-officiell som inte går att få tag på, men det är nästan bara demo-låtar som de skickade iväg innan de fick kontrakt)
     
  5. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Själv har jag deras senaste album Iowa och två singlar med låtarna Wait & Bleed och Spit It Out.

    Beastie Boys har gjort sin egen anti-krigs låt med titeln In A World Gone Mad, den kan laddas ner från deras officiella hemsida som återfinns här

    "We felt it was important to comment on where the US appears to be heading now. A war in Iraq will not resolve our problems. It can only result in the deaths of many innocent civilians and US troops. If we are truly striving for safety, we need to build friendships, not try to bully the rest of the world."
    - Adam Yauch

    "Being together, writing and recording, we felt it would be irresponsible not to address what?s going on in the world while the events are still current. It didn?t make sense to us to wait until the entire record was finished to release this song."
    - Mike D

    "This song is not an anti-American or pro-Saddam Hussein statement. This is a statement against an unjustified war."
    - Adam Horovitz

     
  6. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    Lyssnar nu på Korn, mycket bra musik...
     
  7. Swedish_Sith

    Swedish_Sith Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Oct 29, 2002
    SLL, jag rekomenderar VERKLIGEN att du köper deras första skiva. Den är fruktansvärt bra, och enligt mig är den lite mer "komplett" än den andra. (som fortfarande är jäkligt bra den med) Om du vill höra ett smakprov så tycker jag att du ska ladda hem "Liberate" och "Eyeless". Den sistnämnda tycker jag nästan är deras bästa låt någonsin.

    Appropå musik... sitter här på jobbet med en bränd skiva, dricker lite cola och har det allmänt gött... det är ju trots allt fredag. Det som spelas flitigast på skivan idag är:

    TATU, Slipknot, Westlife, Britney Spears, Fear Factory, The Corrs, N*Sync, Linkin Park, Limp Bizkit och Sum 41!

    Livet leker...
     
  8. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Swedish_Sith
    Funderar på att köpa deras tidigare skiva, sedan har jag för mig att dom släppt en skiva tidigare men att den nästan är omöjlig att få tag på.
    Funderar även lite på dvd:n som du tipsade om, är det en live dvd eller är det en massa musikvideos och interjuver ??
     
  9. Jedi_Mystic

    Jedi_Mystic Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 29, 2002
    Britney Spears?
    *muttrar* Jag gillar inte henne!
    *skjuter fram hakan* Hon kan väl lika gärna klä av sig, det är inte mycket att ta av..:p
     
  10. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Tur att man inte gick på Melody Club, dem spelade en halvtimme och så inget extranummer. 150 spänn för det lilla? Tycker det är rätt dålig stil.
     
  11. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Ja verkligen. Jag förordar 40 min + extranummer för ett sånt pris (minst). Det blir ju extra snålt när jag tänker på att jag sett bob hund spela i 40 min för 40kr.
     
  12. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Idag släpptes information om vilka artister som kommer delta i årets Kalasturné.

    Mer info här

    Biljetter släpps på fredag och kommer kosta 295 kr.
     
  13. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Var på konsert i tisdags, Sparks of Seven, Her Majesy och Whyte Seeds, dem staver det så ;)

    Whyte seeds var nog bäst men dem spelade kortast, men det vägdes upp av tempot.
     
  14. Swedish_Sith

    Swedish_Sith Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Oct 29, 2002
    SLL... sorry, jag såg inte din post tidigare. Jo, angående det du sa om en tidigare skiva:

    Det stämmer, de HAR släppt en skiva innan de två som finns i butikerna, men den innehöll mest demo-låtar som de använde för att skaffa skivkontrakt. Den trycktes upp i 3000 exemplar och såldes typ bara i Iowa, där de bodde. Dessutom har de "byggt om" de flesta av demolåtarna och mixtrat in dem i fräshare tappning på deras två "officiella" skivor.

    Du får gärna säga till om du skulle hitta den skivan i nån affär! ;)

    Angående DVD:n, det är en LIVE-DVD med lite annat smått och gott. Det är en dubbel-DVD där den första innehåller konserten och den andra lite bonusmaterial som intervjuer, videos och allt möjligt. Konserten är GRYMT bra och ljudupptagningen är superb, likaså bilden. Det är en riktig "must-have" om du frågar mig...
     
  15. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    295 för Kalas? Lite saftigt men det är ju rätt många band.

    Kostade det så mycket förr också?
     
  16. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    2001 kostade det 180 kr, men då var det bara fyra band också. slår man ut kostnaden per band blir det 50 spänn och det har varit konstant.
     
  17. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Darn :p

    Såg Kalas när det var Soundtrack, Winnerbäck, Bob Hund. Vete f*n om jag ser det i år.
     
  18. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag såg också Kalas det året. Ska gå i år med (hoppas jag). Har blivit en sommartradition.
     
  19. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Får kolla om någon mer ska dit, men jag tror inte det blir något.
     
  20. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Nu är mina biljetter fixade. Ska gå i Säter.
     
  21. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Jag lär väl inte ha råd att se Kalas i år men jag kan lova att det är värt 295:- bara att få se Lasse Winnerbäck live, hade inte möjlighet att se konserten här i Lkpg för ett par dagar sedan men dom som var där sa att det var en underbar upplevelse.

    Swedish_Sith
    Det är lugnt :) bättre sent än aldrig.
    Är jäkligt sugen på DVD:n kan jag lova och nu när jag vet vad man får för pengarna så kommer jag nog köpa den när jag får lite pengar över.
    Tror du att dom kommer släppa någon Live CD framöver ??

     
  22. Swedish_Sith

    Swedish_Sith Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Oct 29, 2002
    Tveksamt... de nöjer sig nog med DVD´n. Däremot har jag lite insiderinfo...

    Hey everybody, what's up? Been awhile since we've updated this thing.
    Here's the deal. We have not nor are we breaking up. We're going to be
    getting together in the next few weeks to start writing the third album
    and plan on hitting the studio this spring. Expect a release sometime
    late this summer.
    We've got a new web page almost done, so keep checking back, as we'll
    have it up in the next few weeks. The new page will have more info on
    what's going on with the band.
    Stay sic, and we'll be seeing ya soon on the road again.

    -Slipknot-


    Tja vad säger man... skivan blir säkert lika bra som de två första.
     
  23. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Det tror jag med, kul att ett nytt album är på G och även en ordentlig hemsida. :D
     
  24. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Var på Åhlens cdrea i veckan, bland allt skit hittade jag en cd som verkade bra. The Smiths the Queen is dead, en av dem bättre cdskivorna jag köpt på länge.
     
  25. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Det är en bra skiva. Tycker den har några underbara sånger som I know it's over och There's a light that never goes out.
     
Thread Status:
Not open for further replies.