main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Musik

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Maladour-Fei, Dec 18, 2001.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jedi_Nea

    Jedi_Nea Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jul 28, 2001
    jag hade faktiskt ingen aning om detta så jag satt där och halvsov framför tvn tills håkan kom fram..Och då var det så man grät av ren lycka!
    skivfodralet till denna underbara skapelse är också det vackert...med chinatown, wasastan och prinsessan eva..
     
  2. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Saxat från kent.nu
    ===
    Kent spelar på Grammisgalan!
    I går beslutades det att Kent ska framföra sin nya singel på Grammisgalan den 14 februari. Ännu vet vi dock inte vilken av de nya låtarna som ÄR den nya singeln.
    Det kommer att bli playback eftersom det inte finns tid att repa in låten (Kent befinner sig fortfarande i studion och jobbar med nya plattan). Grammisgalan direktsänds i TV4 den 14 februari med start klockan 20.00. Vill man vara med på plats i Globen så kan man köpa biljetter via Ticnet.
    ===

    Jippi säger jag bara, blir till att bänka sig framför tv'n och njuta. :)
     
  3. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Det har ju snackats en del Weeping Willows i den här tråden. Jag tänkte att för intresserade, särskilt Sith Lord Linköping, så kanske det är kul att veta att de är ute på turné. Enligt dagensskiva.com så gäller följande datum och platser:

    Weeping Willows
    Tor 7/3 Lund, Mejeriet
    Fre 8/3 Helsingborg, The Tivoli
    Sön 10/3 Borås, Kashmir
    Ons 13/3 Göteborg, Trägårn
    Fre 15/3 Piteå, Piteå Havsbad
    Lör 16/3 Skövde, Valhall
    Sön 17/3 Örebro, Contan
    Ons 20/3 Sundsvall, Pipeline
    Tor 21/3 Sälen, HC
    Fre 22/3 Gävle, O´Learys
    Lör 23/3 Linköping, Universitetet
    Tis 26/3 Uppsala, Katalin
    Ons 27/3 Stockholm, Nalen
    Tor 28/3 Malmö, KB
    Fre 29/3 Älmhult, Balders Hage
    Lör 30/3 Säffle, Medborgarhuset
    Sön 31/3 Karlstad, Jäger
     
  4. Jedi_Nea

    Jedi_Nea Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jul 28, 2001
    imorgon mina vänner...imorgon...
     
  5. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    ...händer vad då? :)
     
  6. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Läs Sith Lords senaste post. Jag har mer nyheter om det som händer imorgon hämtat från bomben.nu:

    Kents nya skiva, som släpps den 15 april, kommer att heta "Vapen och ammunition". Så här skriver sångaren Jocke Berg i gästboken på bandets hemsida:
    "OK. Skivan kommer troligtvis att heta vapen och ammunition. Den första singeln kommer att bli "Dom Andra" och det är inte en lugn låt. Vi kommer också att mima till denna på Grammis pga tidsbrist."
    Detta bekräftas också i ett utskick från skivbolaget.
     
  7. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    [face_blush] Jag är lite trött... det var mycket text där ovanför. :p
     
  8. Jedi_Nea

    Jedi_Nea Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jul 28, 2001
    det här kommer att ta tid att smälta...
    15 april...
    *andas lugngt linnea*
    lite trist att de skulle mima, men bättre det än inget alls!
     
  9. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Lite tankar efter Grammisgalan:

    *Teddy Jensen i the plan var klart stiligast. Jag menar det är på sätt och vis skönt när någon tar på sig kostym, skjorta och slips och faktiskt ser bra ut i det. Förresten tycker jag the plan fick den grammis de förtjänade (årets pop/rockgrupp)

    *Weeping Willows version av Du ska inte tro det blir sommar var ju så söt.

    *Jag hade aldrig trott att Nina Persson (A camp) skulle få så många grammisar. Hur många blev det egentligen?

    *Vi som var på Kalasturnéns final i somras satte oss ner betydligt snabbare när Ebbot beodrade oss än vad publiken i Globen gjorde :D.

    Edit: imorgon ska jag bänka mig framför TV och kolla på Musikbyrån. De sänder delar av en konsert med Depeche Mode från Paris.

    Yippie!!! :)
     
  10. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Trevligt att WW ska ut på turne, vet dock inte om jag kan se dom när dom kommer till Linköping.
    Dom spelar ju på universitetet och då måste man säkert vara student och ha kårleg för att komma in och det har inte jag :(

    Titeln på Kents nya album låter helt underbar, hoppas dom väljer den.

    Framträdandet på grammisgalan var helt ok även om det är lite tråkigt att dom bara mimade.
    Men det gav ju helt klart mersmak.

    WW version av "Du ska inte tro det bli sommar var helskön.

    Nina (A CAMP) fick totalt 4 grammisar vilket jag är förvånad över och tycker var lite i överkant.
    Så bra är inte hennes musik ;)

    emilsson

    Tack för infon om att WW ska på turne, jag skulle säkert ha missat det eller sett det försent om du inte sagt det till mig. :)
     
  11. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Det behöver inte vara så. Jag har gått på konserter vid Stockholms universitet och kommit in utan problem. Dessutom verkar det korkat att inte öppna för ickestudenter rent ekonomiskt sett. Men studenter får säkert köpa biljetterna billigare.

    Jag håller med om Nina Persson. :)
     
  12. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Ok, då måste jag helt klart kolla om det är möjligt att se på konserten trots att jag inte är student.

    Gäller bara att hitta någon som kan svara på den frågan.
     
  13. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Det går säkert bra att följa med som gäst till en student annars... så brukar det vara på fester.
     
  14. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Du ser, allt löser sig :). Kolla upp vem som står som återförsäljare av biljetter och ta kontakt med dem.
     
  15. Jedi_Nea

    Jedi_Nea Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jul 28, 2001
    Jag tyckte verkligen inte om titeln till Kents nya album.Och deras nya låt...Vet inte riktigt vad jag skall säga.De har blivigt sämre."Kent" "Verkligen" och "Isola" var rena drömmen men med "Hangesta Hill" så har de verkligen sänkt sig, nu när de vet att de är kända så måste de inte kämpa lika mycket eftersom folk ändå kommer att köpa deras skiva.
    Men jaja..Kent i mitt hjärta...

    Och jag tyckte att de borde ha visat mer av Hives, som bara skymtade förbi ett snabbt ögonblick!

     
  16. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Det kan lätt bli så. Band förändras, ibland till det bättre, ibland till det sämre. Men det som låter inte så bra vid första lyssningen kan med tiden bli helt fantastiskt. :)
     
  17. Jedi_Nea

    Jedi_Nea Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jul 28, 2001
    jo det brukar bli så... och även om jag var fundersam i torsdags så ser jag ändå fram emot skivan
     
  18. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Det där känner jag igen....vänta på en ny skiva med ens favoritband. Heh, det är speciellt :).
     
  19. Jedi_Nea

    Jedi_Nea Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jul 28, 2001
    Längtar mer till augusti faktiskt :)
     
  20. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Ja, just det ja. Det ska bli kul. Hur var det nu? Har du sett Kent live förrut?
     
  21. Jedi_Nea

    Jedi_Nea Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jul 28, 2001
    nej det har jag inte, hade du det?
     
  22. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Nej, eftersom jag inte är ett Kent-fan har jag aldrig brytt mig om det. Men jag kan göra ett undantag nu då Kalas är ett sådant roligt arrangemang.

    Men vad jag vet är att första gången man ser sitt stora favoritband är en helt fantastisk upplevelse. :)

    Fö verkar det som om jag kommer se Weeping Willows i Stockholm. Hoppas det blir så...
     
  23. MemberOfTheNewRep

    MemberOfTheNewRep Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 6, 2002
    Okej, uppenbarligen måste jag upplysa er alla om den fina musik som kan hittas i bl.a. bandet Kansas (testa Carry on my wayward son) eller Toto (med klassikern Rosanna). Eller varför inte några gamla hederliga gubbar vid namn Dire Straits. Burt Bacharachs och Elvis Costellos skiva är ej heller att förakta. Queens pretentiösa rockmusik är ju också underbar. Man får naturligtvis inte heller glömma dinosaurien Bob Dylan eller Bruce "Back to basics" Springsteen. Kalla mig old fashion men sånt är livet.
     
  24. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Bruce Springsteen rockar hårt! :)

    *börjar nynna på Born to Run*
     
  25. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Problemet är att ingen i min umgängeskrets pluggar på universitetet, så det lär bli svårigheter att se konserten.
    Tråkigt måste jag säga men jag börjar bli van vid att många av mina favoritband spelar på ställen där jag inte kan se dom.

    Jag håller på att kolla om jag kanske kan se dom trots att jag inte plugger där, ska ringa lite i eftermiddag och se hur det blir med det hela. *hoppas*

    Jag får väl trösta mig med att jag ska på kalas i sommar och se Kent live för andra gången och att det säkert kommer bli en upplevelse utöver det vanliga.
     
Thread Status:
Not open for further replies.