main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Musikken til AOTC

Discussion in 'Archive: Norway' started by HenrikSolberg, Apr 4, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Har hatt soundtracket siden lørdag, og nå har jeg hørt godt gjennom det noen ganger.
    :eek: :D [face_love]
    Across the Stars var nydelig [face_love]
    Han har brukt EL-GITAR i nr 3, Chase through Coruscant :eek:
    Imperial March :D

    Som dere sikkert forstår var jeg nokså hyper på lørdag.
     
  2. Adali-Kiri

    Adali-Kiri Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 31, 2000
    Jadajadajada! Den sitter, den her! :D

    Definitivt sterkere enn TPM. Ganske mørkt og dystert syns jeg, og det betyr vel at filmen også er mer i den leia enn TPM var. The Love Theme er helt suverent! [face_love] Nydelig melodi, som introduserer en klar keltisk schwung til Star Wars. Fantastisk trist når den spilles på harpe. Absolutt Williams i toppform, etter min mening. Klumper i halsen i massevis, enda jeg ikke har sett filmen. Og måten den veves inn i Anakin's Theme og The Imperial March mot slutten av discen er skremmende...

    Mye kul ny musikk, og fett gjenhør med gamle og kjære some The Force Theme, Yoda's Theme, Anakin's Theme, Duel of the Fates og The Imperial March, etc. Står nok klin fast i spilleren fram til 16.mai, den her. :)
     
  3. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Musikk for episod to er veldig bra! Også, kanskje du ha obsevere at bilder er ikke med prisnotere. F.eks når Jango si "Always nice to meet a jedi", Jango ha ikke angrep Obiwan og bilden er ikke riktig.

    --Joey
     
  4. Christoffer

    Christoffer Jedi Youngling

    Registered:
    Apr 29, 2002
    Jeg har også hørt igjennom albumet noeng ganger nå, og spor 12 og 13 er mine klare favoritter. Imperial March sekvensen på spor 13 var vanvittig rå, utsøkt arbeid igjen av John Williams dette!!
     
  5. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Jeg la også merke til det, Joey. Kanskje det skal være sånn? :confused:
    Ah, Imperial March er jo alltid like herlig. Jeg satte på TPM- skiva og hørte på Anakins theme for så å sammenlikne med spor 11 og 13 på AOTC- cdn. :D
     
  6. Adali-Kiri

    Adali-Kiri Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 31, 2000
    Aaahh...nå er det på dagen 2 uker til filmen! :D
    Jeg kan nesten ikke holde meg! Soundtracket regjerer! Danker nesten nye a-ha ut av spiller'n min! :)
     
  7. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    Fikk musikken i dag :) jippi!

    Med fare for å gjenta hva andre har sagt før:
    Har hørt gjennnom en gang og jeg må si det er bra, veldig veldig bra. Innslag av tidligere temaer og nye. Selv så var det mest spennende å høre hvordan Williams avsluttet "Finale", og det fulgte opp samme sporet på TMP soundtracket med Vader's/Anakin's Theme enda mørkere enn forrige gang, pluss noen få *ping ping* om jeg ikke husker helt feil.

    Men nå skal jeg pløye gjennom en gang til.
    Har lasta ned bonustracket "On The Conveyor Belt" også.
     
  8. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Har du og den nye a-ha cd'n? Kjøpte den samme dagen som AotC kom i posten så jeg har ikke fått hørt på den enda. :) Det er ingenting som å høre Imperial March eller Across the stars dundre ut av anlegget, så soundtracket blir vel i spilleren en stund.
     
  9. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    Nope, er ikke akkuratt a-ha fan, men jeg sier ikke at de suger, de har holdt koken (holder do koken? nai jai har bare henda i lomma) i endel år og enkelte av sangene er ikke så dårlig, men jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe noe CD med dem.
    Smashing Pumpkins er det store for meg, pluss endel annet, men det kan vi ta i en annen tråd.
     
  10. Adali-Kiri

    Adali-Kiri Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 31, 2000
    Karoline; Yes, a-ha er svært. Jeg syntes ikke det inntil nylig, men jeg har lært. Alle platene har perler på rad! :)
    Var i Valhall i fjor, og det var digert. 'The Sun Always Shines on TV' dundrende utover en fullstappa fotballarena??? Mamma mia! 'The Living Daylights'? 'Manhattan Skyline'? 'Cry Wolf'? 'Hunting High and Low'? 'Stay On These Roads'? 'Take On Me'? A1 kan ta vuggesangen, a-ha regjerer til veis ende! Alle som ikke har kjøpt billetter til Ullevaal-konserten: gjør det nå, så sees vi der! :)
     
  11. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    Er det noen som veit hvor jeg kan laste ned noter til star wars musikk? Jeg veit det går ann å få kjøpt bøker med det så det burde være en eller annen sopp som har skanna det inn og lagt det ut på nettet.
     
  12. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Du kan alltids konvertere en midi fil i et program som for eksempel "NoteWorthyComposer"...

    Men hvis du finner noen scans så gi oss beskjed da...

    Min personlige favoritt på soundtracket er definitift "Zam the Assassin and the Chase Through Coruscant", etterfulgt av "Yoda and the Younglings", "Confrontation with Count Dooku and Finale", "The Bounty Hunter Pursuit" og "The Meadow Picnic"

    Det er ingen tvil... Det beste soundtracket etter A New Hope... Eneste som mangler i det soundtracket er Imperial March, eller Darth Vaders theme som andre kaller det...

    Men det temaet blir nok spilt inn i en siste oppdatering av A New Hope, men det er bare et rykte...
     
  13. Christoffer

    Christoffer Jedi Youngling

    Registered:
    Apr 29, 2002
    Imperial March er jo i høyeste grad med i spor 13 da, Confrontation with Count Dooku and Finale. Fra ca 3:00 ut i sporet, etter min smak er dette den råeste delen av hele soundtracket. Det er en fantastisk versjon av Imperial March, der John Williams regelrett hamrer i vei med en nydelig tolkning av den gode gamle star wars melodien!!

    Gleder meg noe enormt til filmen nå, rapporter fra folk i USA som har sett den er meget oppløftende!
     
  14. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Beklager, du må ha misforstått hva jeg mente...

    Jeg mente at Imperial March manglet i Episode 4: A New Hope... Og at John Williams kanskje kommer til å lage en spesial versjon av spesialversjonen på en måte, for å flette inn Imperial March i A New Hope...

    Jeg er meget klar over versjonen av Imperial March i spor 13 på det nye Soundtracket...

    Jeg har ventet på Imperial March i fultt orkester i årevis, men var redd det ikke funket, men det gjorde det i aller høyeste grad...
     
  15. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    Spor nummer 4, Yoda And The Younglings er også veldig bra, nesten så jeg kommer i julestemning på deler av sporet. Det sier litt om hvor bra John Williams er til å lage musikk når folk kommer i julestemning med 20 varmegrader og sol ute ved å høre på musikken hans.
     
  16. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    ...and that is the genious of John Williams :)
    (for alle de som har lest innlegget til GL i heftet til soundtracket)
     
Thread Status:
Not open for further replies.