main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Någon som upptäckt några "påskägg" än ?

Discussion in 'Archive: Sweden' started by graphwizz, May 19, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. graphwizz

    graphwizz Jedi Youngling

    Registered:
    May 5, 2002
    ... en liten tanke som slog mig...
     
  2. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Vet inte exakt vad som klassas som påskägg men:

    * Millenium Falcon skall finnas med på ett hörn...

    * Inne på nattklubben så är både Anthony "C3P0" Daniels och Ahmed "Jarjar" Best

    * När Anakin står vid Lars Farm och Padme kommer ut så börjar de prata med varandra men man filmer skuggorna på huset. Jag säger inte att det är men det ser ut som Darth Vades skugga på Anakin. Det beror på håret som sitter nacken och svänger ut så det är en naturlig förklaring (tror jag ialla fall). Men det påminner om D.V. och det är ju coolt...

    * På Clonetrooper skeppen sitter det en kille i en rund "skytte-kupa" (eller vad det heter) och skjuter... Detpåminner om Death Star eftersom det är gröna laserstrålar som skjuts mot varadnra och bildar en tjockare stråle...

    * När Yoda mediterar (i samma veva när Anakin slaktar Tusken Raiders) så hör man en röst som skriker "Anakin Anakin". Då jag är väldigt dålig på att höra saker kan jag ha mycket fel i denna fråga men jag tycker det låter som (i alla fall det första "anakin") när Liam Neeson i episode I skriker "Anakin drop" när Maul komme rflygandes. Kan det vara samma ljudklipp de använt igen?

    * I eftertexterna (man går inte från en SW-film förrän eftertexterna är klara) så står det Mark Hamilton.
    Lite kul eftersom Mark Hamill som spelade Luke är med i Hamilton filmen och om man tar bort "ton" så blir det ju Mark Hamil (fast med bara ett L)

     
  3. Kuang-Eleven

    Kuang-Eleven Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 7, 2002
    "I eftertexterna (man går inte från en SW-film förrän eftertexterna är klara) så står det Mark Hamilton.
    Lite kul eftersom Mark Hamill som spelade Luke är med i Hamilton filmen och om man tar bort "ton" så blir det ju Mark Hamil (fast med bara ett L) "

    Ok.. jag brukar vara långsökt.. men det där va värre än mig :)
     
  4. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    "När Yoda mediterar (i samma veva när Anakin slaktar Tusken Raiders) så hör man en röst som skriker "Anakin Anakin". Då jag är väldigt dålig på att höra saker kan jag ha mycket fel i denna fråga men jag tycker det låter som (i alla fall det första "anakin") när Liam Neeson i episode I skriker "Anakin drop" när Maul komme rflygandes. Kan det vara samma ljudklipp de använt igen?"

    Det är Liam Neeson, och det är inte ett återanvänt ljudklipp. Han var på plats och spelade in repliken, vilket fick många rykten om att han skulle återvända i andeform att spridas.
     
  5. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag trodde det var inklippt! Hmm, kanske ett skal till att hoppas pa ett litet Qui Gon spoke i ep.III

    Podracet visas ocksa pa skarmen till vanster i nattklubben.

    Det star 1138 i sanden brevid Padme nar hon har ramlat ur stridskeppet.
     
  6. Killkenny-Kenobi

    Killkenny-Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 9, 2002
    Den här busstaxin som Anakin, Kenobi och Padme åker i, inan Padme och Anakin ska ge sig iväg och Kenobi ska hitta prisjägaren. På den flygande bussen finns det klotter, jag tror det klottret har något med siffrorna att göra.....1138
     
  7. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Det star 1138 i sanden brevid Padme nar hon har ramlat ur stridskeppet. Håller med dig ObiAnne helt och hållet. Jag tycker mig också se att det ska skildra 1138 i sanden där.

    Sen har jag sett en Royal Guards i två scener och då var givetvis Palpatine med i dem scenerna ocskå.
     
  8. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Sen undrar jag om nagon kan tyda klottret pa det stora rymdskeppet som Anakin och Padme lamnar Coruscant med. Det ar sa stort att jag inte kan tanka mig att de inte tog chansen att skriva nagot dar.
     
  9. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    nån annan än jag som stör sig som fasiken på att dom var tvunga att data animera SPÅR I SANDEN! inte bara 1138, kolla när clone troopern kommer springande... pinsamt.
     
  10. Killkenny-Kenobi

    Killkenny-Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 9, 2002
    Jo, det blir ju så, ju mer man ser EPII så hittar man ju lite brister, men så är i alla filmer, nästan oundvikligt.
     
  11. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    ja tycker bara lucas gör onödigt mycket i datorn. äpplet till exempel... de ser fruktansvärt ut både när anakin skär i de o när amidala biter i de. när ja satt där o såg på de för första gången tänkte ja "ah får vi se nu om dom på nått snyggt sätt lyckats klippa de hela så att dom fick på ett riktigt äpple som hon kan bita i på gaffeln, t ex att de redan satt på gaffeln men att dom suddade bort eller så"... men inte då... måste ALLT va cgi?
     
  12. nUkK

    nUkK Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 6, 2002
    det måste ivf vara det fulaste i hela filmen..äpplet..hon biter lixom i luften, eller så är äpplet jävligt mjukt =P
     
  13. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Det är nog väldigt mjukt.. Se bara när Anakin skall skära i det.. som en varm kniv genom smält smör ju... :p
     
  14. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Äh... Det finns inget äpple! Det är bara ett Jedi-Mindtrick! ;)
     
  15. MemberOfTheNewRep

    MemberOfTheNewRep Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 6, 2002
    Den välbekanta bokstavskombinationen 1138 kan ses i sanden när Padmé faller ner från skeppet under jakten på Count Dooku.

    Men snälla Lynx, 1138 är väl siffror. ;)

     
  16. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Jamen asså... Mmm.. Ajaj. [face_blush]
    Så går det när man sitter uppe alldeles för sent...

    Självklart skulle det ha stått "bokstavskombinationen ettetttreåtta".
     
  17. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    hummm..
     
  18. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    >> Självklart skulle det ha stått "bokstavskombinationen ettetttreåtta".

    Menar du inte sifferkombinationen 1138 ?
    Har lite svårt att tro att GL skulle skriva ettetttreåtta på svenska dessutom...
    *förlåt men jag kunde inte låta bli* :)
     
  19. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag är lite förvånad över att dt saknas Han Solo refernser i EpI o II. Borde inte pappa Solo dyka upp någonstans?
    Visserligen fanns tydligen lite YT-1300 i bild men något mer såg inte jag.
    Någon som såg något han Solo:aktigt?
     
  20. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det ska finnas tre olike YT-1300 i AOTC, men jag har annu inte sett nagon, har annu inte upptackt den i TPM heller, fast jag vet var den ska finnas.

    SJalv tycker jag att det vore underbart att se en liten unge som forsoker snatta fran Obi Wan och pa nagot satt forsta att det ar Han. Daremot sa har ingen i familjen Solo nagot i sjalva handlingen att gora.
     
  21. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Hur gammal borde Han vara under AOTC? 5-10 år va? Jo, det skulle vara en kul grej om de gjorde en sån grej av det.
     
  22. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    "Menar du inte sifferkombinationen 1138 ?
    Har lite svårt att tro att GL skulle skriva ettetttreåtta på svenska dessutom...
    *förlåt men jag kunde inte låta bli*"

    YES! Haha, jag hoppades att någon skulle bita... :p
    Det var ett medvetet ordval för att jäklas med Rep, om det nu var någon som missade det.
     
  23. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    *S* Jaja.. skyll på det du... :)
    Visst är det underbart när alla djävlas med alla.. *S*
    Fast kom ihåg att inget slår sifferkombinationen "THE FORCE"! :)
     
  24. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    /biter Vargman i svansen

    Bara för att du är långsam i svängarna... :p
     
  25. MemberOfTheNewRep

    MemberOfTheNewRep Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 6, 2002
    Jag sitter fortfarande här och planerar min hämnd.... [face_mischief] [face_devil] hahaha....MUHAHAHA..... [face_devil]
     
Thread Status:
Not open for further replies.