main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Nån som köade till Episode 1 utanför Rigoletto (Stockholm)?

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by lakrisgubben, Dec 25, 2000.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lakrisgubben

    lakrisgubben Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 4, 2000
    Var det någon som var där? själv satt jag och några polare längst fram i kön... förutom de från starwars.nu som anordnade kön... vi köade lite över 36 timmar... fan va skoj det va...

    /ALEX
     
  2. Lt. Laserdust

    Lt. Laserdust Jedi Grand Master

    Registered:
    Feb 12, 2000
    Yepp! Var där, typ... 12 timmar med avbytande vänner! Det var schyyst och en positiv uppladdning för den stundande festen!

    /Lt. Laserdust
     
  3. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Nje, men jag satt en 11 timmar utanför Biopalatset i Göteborg!
     
  4. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Jag köade utanför Filmstaden hemma i Karlstad i så där 12 timmar.
    Jag, min bror och några till satt givetvis längst fram i kön. Vi hamnade på bild i Värmlands Folkblad. Det ni!

    Tänk att man såg DMH 00:01 på premiärdagen.... En oförglömlig upplevelse!
     
  5. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Jag försov mig och satt bara ca 8 timmar utanför Biopalatset i GBG.
    Jag skulle egentligen gått dit 23 timmar innan men det blev liksom inte av :(
     
  6. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    JApp, det var en självklarhet att man skulle köa för att se filmen.
    Det var jävligt kul att köa ihop med alla fans och redaktionen från starwars.nu
    Vi ses väl till premiären av Episode 2 ;-)

    Marcus
     
  7. Quiet Queen

    Quiet Queen Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 9, 1999
    Alltså, vad är det här? Varför tycker folk att det är KUL att köa för biljetter???

    I min vilda ungdom (ähum) har jag köat för konsertbiljetter utanför Isstadion och Globen ett otal gånger, och jag AVSKYDDE varenda sekund...
    Man har inget att göra egentligen, man fryser, är lortig, har ingenstans att gå på toa, särskillt om nätterna. Nätterna är kalla, alla andra tycker att det är HELKUL, och har improviserat party till Beatles-musik på någons antika bandspelare, och så börjar det regna...
    Och hela tiden har man ångest för att missa platserna man vill ha, för hur bra köplats man än har, så riskerar man ändå att missa dem, eftersom flera kassor öppnar samtidigt...

    Att köa till TPM var en sinekur i jämförelse, eftesom man inte köande så länge. Men jag lyckades ändå sitta på kallt marmorgolv kvällen innan släppet, i en tunn kjol jag dumt nog trodde det var tillräckligt varmt för...
    Nästa dag hade jag värk i hela kroppen, och fick äta tabletter i ett dygn!

    Och snart bär det till igen, inför Episode II... Blä, blä, blä!!!!
     
Thread Status:
Not open for further replies.