main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

"NEW" A Clean Sy-forum (brilliant) Sy only.....

Discussion in 'Archive: Sweden' started by swedish_yoda, Jun 5, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
  2. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Jag tror vi talar om den klänningen Leia har på molnstaden...
     
  3. _Madeleine_

    _Madeleine_ Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jul 17, 2002
    Men visst finns det en rosa Endor-klänning? Jag tycker att jag sett den hemma hos min kusin, alltså en leksaks-Leia med rosa klänning...
     
  4. _Madeleine_

    _Madeleine_ Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jul 17, 2002
    nio blommor klara *puh*
     
  5. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag har en kartong med de gamla leksaksfigurerna på baksidan. Den enda rosa Leia-figur som finns kallas "45. Princess Leia Organa ® (Bespin(TM) Gown)".
    Jag har några bilder på den från "Magic of the Myth" om någon vill ha. (finns på webben, men jag har tappat bort länken)
    Den har lite broderier på framsidan, men långt ifrån lika mycket som någon av Padmès klänningar.
     
  6. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Jo, just det, den klänningen kan nog anses vara lite rosa. Den verkar inte så komplicerad att sy...
     
  7. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Åja, färger är som baken... delade (?)
     
  8. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Klänningen är inte så komplicerad i sig själv skulle jag tro, men broderierna är inte att leka med.
     
  9. _Madeleine_

    _Madeleine_ Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jul 17, 2002
    Nej, då måste jag ha drömt att hon har den rosa klänningen på Endor...Får kolla på ROTJ idag då :)
     
  10. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Nu har jag läst igenom lite av tråden i kostymforumet som handlar om picknick-klänningen. De snackar väldigt mycket om "boning" för korsetten, har du inlägg i den för att stadga upp den?

    Annars skulle jag kunna tänka mig att den klänningen V22942 skulle kunna funka ganska bra som grundmodell. Min kroppsform gör att jag skulle föredra en lite kortare korsett. Den blå varianten har ju en kjol bestående av tre lager, sen skulle man kanske göra den lite vidare.
     
  11. _Madeleine_

    _Madeleine_ Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jul 17, 2002
    Nej inlägg för att stadga upp den har jag inte...Det var ett ganska stadigt tyg, och sen har jag inbillat mig att den bli stadigare när man broderat allt...hmmm, får se hu den blir...Just nu tycker jag att den bara bli mer och mer olik orginalet ju mer jag broderar...
     
  12. _Madeleine_

    _Madeleine_ Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Jul 17, 2002
    Jo, V22942 skulle nog funka bra som bas...Men sen ska man ju ha någon slags blus under korsetten också...Jag tänkte på J22953 som "underblus" får göras om lite, men den skulle nog bli bra...
     
  13. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Den fungerar nog väldigt bra, bara att göra urringningen lite vidare och inte göra manschetterna så stora.

    Kollade in korsetten som du hade gjort, jag kan inte göra den eftersom den bara fanns i storlek 34 och 36.

    Jag måste göra den här klänningen!!!! Måste bara få en symaskin först.


     
  14. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    oj... här vare klänningar för hela slanten... får väl lägga in ett vettigt inlägg då ;)

    Håller på med en sith kåpa för tillfället. Jag är ganska nöjd med den, till o me angående val av material, vilket är svart foder för 25kr/metern. Inte speciellt hållbart men ser hyfsat ut och framförallt de va billigt... Kommer användas vid filminspelning snarast, Padawan twilight får ju som bekant (eller inte bekant) konkurens i sverige snart ;)
     
  15. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Lycka till! ;) Säg till om ni behöver någon hjälp! :)

    Min Sithkåpa är (var) en varm historia i ylle för att få ett snyggt fall... Själva kostymen borde man kunna fixa i linne för att få en snygg textur och känlsa i tyget och så blir det inte fullt så varmt som ylle. Ylle i mantlar är oslagbart, det finns nästan inget tyg (förutom siden och sammet) som har samma vackra fall!!!
     
  16. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Eller om man bara har någon timma på sig och tight budget kan man köpa en lång morgonrock på överskottsbolaget och sy om. ;)

    Blev inte så dumt faktiskt. Speciellt med tanke på att jag sydde helt för hand. :)

    EDIT: och så kan man lära sig att stavva...
     
  17. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    morgon rock, jo ja tackar ja :)

    förresten e de nån som vet om man kan köpa simplicity mönster i sverige nånstans, och hur mycke dom kostar i sånt fall... ja hittade inga så ja fick beställa mitt från staterna när jag gjorde min jedi kåpa. fick återanvända de mönstret också nu till foder kåpan...
     
  18. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Äsch, min morgonrock rockade. Fråga de andra på FOTR-premiären. :D

    Men till TTT ska jag nog fixa en som är lite varmare... vi hade ju tur med vädret så att det var varmt, men det lär inte hända igen.
     
  19. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Simplicities mönster saluförs så vitt jag vet inte i sverige men medeltida mönster borde funka utmärkt. Det är i alla fall sånna jag utgått ifrån när jag gjort mina kostymer. Kolla in www.medeltidsveckan.com för länkar till sånna sidor!
     
  20. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Har du provat att kolla vad Style har i sin maskeradkatalog. Om du klickar på produktinformation så kommer den upp.
     
  21. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Lynx, vad behövs för att göra en Merry-klädsel? Nu har jag bestämt mig för att verkligen gå utklädd på TTT-premiären.
     
  22. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Vita hästhuvuden på grön botten var det Rohan hade va? .... Det skulle jag kunna vara... Rohir alltså!
     
  23. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Skulle kunna tänka mig att gå med men inte osm Rohir (dete är för vanligt) utan går som en egen krigare från ett fjärran rike... ;)
     
  24. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag kan gå som Padme, bara för att reta er! :p
     
  25. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    ja har redan bestämt mig för att gå utklädd till TTT premiären... de blir jedidräkten som åker på. :p
     
Thread Status:
Not open for further replies.