main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Noget om LOTR-dvd'erne

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Paranorina, Sep 7, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Vi havde en debat på TB om LOTR DVD'erne, som jeg tænkte jeg lige ville smide herind også for at se hvad I fik ud af det.

    Når man køber LOTR på dvd så fylder filmen 2 skiver. Agumentet for at den fylder 2 skiver er at man så for bedre kvallitet, men jeg tror ikke på man ikke også ku tvinge filmen ned på 1 skive og stadig opnå samme kvallitet. Desuden så må man også betegne det at sku rejse sig midt i filmen for at skifte sive som DÅRLIG kvallitet! På LOTR vhs'en ka de ha hele filmen på ET bånd, hvorfor kan de så ikke på dvd'en? Var salgsagumentet for at udskifte hele vores filmsamning til dvd ikke netop at der ku være mere på en dvd end på en vhs og DESUDEN have masser af plads til ekstramatriale og bedre kvallitet?
    Hvis de virkelig ikke ku få hele filmen ned på en dvd så sq de fandme ha opfundet et bedre dvd format!
     
  2. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det er desværre nødvendigt at dele extended edition op i to for at få den bedste kavlitet ikke bare i billede men også i lydkvalitet! Filmen varer knap 3 en halv time + så skal der være plads til 4 forskellige lydspor 5.1, DTS, Stereo og kommentarsporet. Det tager også en masse plads på dvd'en. Jeg er lidt ligeglad med om jeg skal op og skifte dvd for jeg skal sikkert på WC under filmen alligevel, så er det oplagt med en lille pause.

    Men når 'Bluetooth' teknologien kommer frem, så kan der være 4 gange så meget på en dvd skive som der kan nu og så behøver man ikke længere at dele film som LOTR op i to.

    Men som det er nu, så ser jeg hellere at de lægger filmen på to disks end at de skal ofre i kvaliteten på lyd eller billede.

    Ofte bliver kvaliteten ofret da der skal være plads til en masse extramateriale, og det kan ses. Min The Mummy 2 special edition R1 ligger på kun en enkelt disk, og det ses i billedet at de har været nød til komprimere det mere end normalt, for at få plads til alle de ligegyldige trailere og bag-om-kameraet features.
     
  3. P-Nille

    P-Nille Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 30, 2003
    genere heller ikke mig at man skal skifte... som krede siger man skal jo på wc...

    kan jo lige gentage det jeg lige har sagt på tb... er det blæret at ha den første version af TTT på vhs og vide at man får den udvidede dvd når den kommer ?
     
  4. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg tror stadig ikke på de ikke sagtens ku ha hele filmen på samme skive, og så ha en vesion af filmen med kommentar-spor for sig selv på en sebarat skive. Og såmeget bedre kvallitet tror jeg heller ikke på der er. Ikke medmindre man har en hjemmebiograf. Forskellen er hvertfald ikke stor nok til jeg gider rejse mig og holde pause når de siger jeg skal.

    Og det Bluetooth er jeg også modstander af. Det er kun et stunt for at få os til at skifte hele vores samling ud *igen* i ENDNU bedre kvallitet! Hvis man så opfandt et medie der ku ha 200 timers film på samme skive ville man så bruge det til at ha en hel seson Simpsons på en skive? Nej... Man ville jo stadig dele det op i flere skiver så man ka lave et box-set. Box-set = more money.
    Hvorfor ikke bare finde på det perfekte medie NU istedet for alt den udskiftning? Hvor svært kan det være?

    Ekstra matrialet er velkomment til at være på andre skiver, så har man det også adskildt.
     
  5. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Har du set de dér SuperBit udgivelser? Det er 2-disks versioner, hvor de har lagt al extramaterialet på disk 2 og forbeholdt disk 1 til selve filmen, så der er det bedst mulige billede og lyd (DTS) som de overhovedet kan proppe ned på disken.
     
  6. Darth Dane

    Darth Dane Jedi Master star 4

    Registered:
    May 10, 2000

    Jeg vil godt lægg emig op af par her.

    De kunne have lagt filmen med 2 lydspor på den ene skive, og så en anden version med kommentarer, da man ikke ser filmen med kommentar for at se filmen på den måde, det er jo for at høre kommentarerne. Fokus er jo flyttet fra helheds oplevelsen til kommentarerne, som iøvrigt spænder ben for lyden der ellers hører til filmen.


    MÃ¥ske er det et salgs-gimmick?






    Det irriterer også mig at det er to disks, i biografen ser man den jo uden pauser!!!








    DD - LotR EE = Da Bomb :cool:

     
  7. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    ja ja, jeg er som sagt ligeglad. Og jeg tror ikke på at de ville kunne klemme filmen ned på en enkelt disk, selvom de fjernede kommentarsporet. Jeg skal have min DTS 6.1 lyd, om det så skal være på 3 dvd'er :D
     
  8. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg må i denne forbindelse erklære mig enig med Krede og Nille. Det generer mig ikke synderligt, at der skal skiftes disk.

    Jeg skal ikke kunne udtale mig om, hvorvidt filmen kan være på én disk, hvis man fjerner nogle af lydsporerne. Men selv om kommentarerne er det primære, hvis de er valgt, så vil jeg da stadig gerne have et klart og tydeligt billede, så man kan se, hvad de taler om, hvis de refererer til noget specifikt, som vises på skærmen imens.

    Jeg kan ikke lige huske om dette har været diskuteret før, men har I iøvrigt set den MTV-spoof med Jack Black og Sarah Michelle Gellar, som findes på disk 1. Den er for sjov. :D
     
  9. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja den er ret sjov. Jack Black med sin One Ring piercing :D
     
  10. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Specifikationerne for TTT EE dvd'en kan ses på den officielle LOTR hjemmeside nu. Der er ikke mindre end 4 kommentar-spor på de to disks med filmen. Dvs. 4 lydspor som jeg ikke gider at høre :p Men resten ser jo godt ud, over 40 minutter med extra scener!!.
     
  11. Jedi_Wannabee

    Jedi_Wannabee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 2, 2002
    Æhhmmm Krede..

    Du nævner noget om BlueTooth teknologi..

    Så tænker jeg bare..

    Hvor langt væk står din dvd i forhold til tv´et, siden du vil have BlueTooth, idét at BlueTooth er en trådløs forbindelse fra en enhed til en anden, eller flere enheder samtidig.

    Selvfølgelig forsker man i at komprimere data, og det kommer jo hele tiden nye teknikker, men de vil nok ikke kalde den BlueTooth, da det navn 100% er patenteret.
    Jeg ved at man har fundet ud af at presse så meget data sammen, at man kan lagre mange mange GB data på ET lag. Men det er lang tid siden jeg læste det, så der er sikkert kommet nye og bedre teknikker til.

    JW
     
  12. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ups, nåh ja det hedder selvfølgelig Blue-ray eller noget lignende, efter farven på laserdioden der sidder i DVD'en. De lasere der bruges nu er røde. De blå kan efter sigende læse meget mere præcist, derfor kan man pakke informationerne mere kompakt.
     
  13. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg er jo lidt bagefter (ingen sjove kommentarer her, Par :p), men jeg har lige lånt begge EE-udgivelserne, og har lige set FOTR.

    Det generer ikke mig at filmen er på to skiver, men en ting der irriterer mig ved DVD er, at når jeg stopper filmen for at holde en pause (kan ikke holde mig til jeg skal skifte skive ;)), så skal jeg "spole" frem til hvor jeg stoppede, det er en god ting ved VHS.

    Og med hensyn til handlingen i Extended Edition har jeg bare en kommentar: WOW! Hvis jeg bare havde set den tidligere, havde jeg ikke haft så mange nedladende kommentarer om FOTR (endnu en kamel jeg må sluge, eller er det en Lama...)

    NU vil jeg lige se lidt af ekstra matrialet inden håndboldkampen, og så håber jeg at jeg kan få tid til at se TTT i aften :)
     
  14. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det er da dejligt at du har set 'lyset' :)

    EE er helt sikkert langt federe end de almindelige bio-versioner.

    Nu ved jeg ikke hvad det er for en dvd-maskine du har, men på alle dem jeg har set, kan man altså bare trykke stop, og når man så kommer tilbage til tv'et, kan man så bare trykke play, og fortsætte fra der hvor man slap.

    Ellers så brug kapitel-indexet til at komme frem til den scene du sidst så.... det er 100 gange hurtigere end at spole.
     
  15. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Kan man ikke bare trykke pause ?[face_plain]
     
  16. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    jo det har du ret i, men det kan jo være at Floyd nyder at læse hele sin Star Wars marvel samling på toilettet, og så er det vist ikke helt sundt for maskinen at sætte den på pause i længere tid [face_laugh]
     
  17. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Min maskine går på stop når den har været på pause en tid. Men jeg kan altid trykke play igen, så længe jeg ikke har taget skiven ud.
     
  18. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Det har nu aldrig prøvet med min trofaste Sanyo maskine.
     
  19. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Det kunne også være jeg skulle læse manualen ;)
     
  20. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Manual Smanual

    Bare tryk på alle knapperne en efter en og se hvad der sker ;)
     
  21. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Rigtige mænd brugerikke manualer! Heller ikke om de så skal bruge en halv time EKSTRA på at finde ud af hvordan det virker!
     
  22. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Manualer er for folk der ikke aner hvad de laver.
     
  23. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Ro på, jeg sagde: Det kunne også være jeg skulle læse manualen Ikke at jeg ville ;)
     
  24. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Min maskine går på stop når den har været på pause en tid. Men jeg kan altid trykke play igen, så længe jeg ikke har taget skiven ud.

    Sådan virker min DVD-afspiller også...


    Det er sjovest at forsøge i nogle døgn uden manual :p
    Med mindre det er helt galt :eek:







    [face_mischief] [face_mischief] [face_mischief] [face_mischief] [face_mischief] Skabsmanuallæser [face_mischief] [face_mischief] [face_mischief] [face_mischief] [face_mischief]
     
  25. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Her i dag skulle jeg købe salt og peber, og jeg havde problemer med at finde krydderihylderne. Spørger jeg ham ekspedienten der sidder lige i nærheden af mig og sætter prismærker på? Nej. Jeg render rundt i hele butikken i flere minutter indtil jeg endelig finder det, fordi jeg er en MAND! Og mænd spørger IKKE!!
     
Thread Status:
Not open for further replies.