main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Noter

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by simme, Jun 19, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. simme

    simme Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 7, 2001
    Jag har en kompis som skall gifta sig och undrar om man kan hitta noterna for The Main Theme på nätet någonstans.
    Tack på förhand

    Kal
     
  2. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Vet ikke om du finner de på nettet, men du kan laste den ned som midifil og spille den i et program som heter Noteworthy Composer. De lager noter til sangen. Mener du finner programmet ved å søke på download.com
     
  3. Swedish_Jedi

    Swedish_Jedi Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 15, 2002
    ska ni ha den låten på ett bröllop??? inte precis passande...
     
  4. The_Dark_Overlord

    The_Dark_Overlord Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 16, 2002
    inte passande? finns knappast någon mer passande låt till ett bröllopp.
     
  5. Swedish_Sith

    Swedish_Sith Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Oct 29, 2002
    Fin idé måste jag säga, däremot har jag 2 invändningar:

    Först och främst så skulle jag nog välja "Across The Stars" istället... det kanske bara är jag, men jag tycker den passar bättre.

    Sedan har vi det viktiga... den får inte framföras utan tillstånd. I ju för sig tror jag inte att de skulle få reda på det, men det räcker ju med att STIM får nys om det så får man problems...

    Jag har sjungit i Globen en massa gånger (typ 30 ggr) och en av gångerna skulle vi (hela kören och orkestern) framföra Star Wars Main Theme, och för att få framföra det stycket så skulle det kosta drygt 100.000 SEK. DYRT SOM FAAN!!! Så vi körde Wagner istället ;)

    Du MÅSTE ju inte lyssna på det jag säger, men jag ville bara varna dig i alla fall...

    Lycka till med bröllopet.
     
Thread Status:
Not open for further replies.