main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Ny FFS-logga (WIP)

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Lexi, May 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag har funderat ett tag på att vi borde ha en logotyp för FFS och att vi alla (eller åtminstone de som vill), kan vara med och ta fram den.

    De som vill kan posta sina idéer och förslag här på hur logotypen ska se ut. Förslag på färger, typsnitt, symboler och så vidare. De som sedan känner sig inspirerade får gärna skissa på logotyper och sedan posta sina förslag här. Därefter får alla ge kommentarer till förändringar/förbättringar och så fortsätter vi tills vi har designat en logga som vi gillar.

    Och med detta tycker jag att brainstormningen kan börja :D
     
  2. Debran

    Debran Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 17, 2005
    Blått och gult känns ju ganska självklart att det borde integreras, likväl som "FFS" eller "Fan Force Sweden: The Unknown Regions".

    Personligen ser jag gärna att "Fan Force Sweden" är stilrent och latinsk medan "The Unknown Regions" gör sig bra i aurabesh.

    Skulle kunna vara roligt med en grafisk representation av sverige inkorpererat. Samt att den borde vara väldigt enkel ur grafiska och användarvänliga aspekter.



    Men frågan är om det är en logotyp eller något mer utförligt vi vill ha?
     
  3. Debran

    Debran Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 17, 2005
  4. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Loggan påminner mig lite för mycket om sunkiga idrottsföreningar. Särskilt när det står "FF" separat.
     
  5. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag gillar också idén att logotypen ska vara stilren.

    Håller nog med lite om att de liknar en logga för en idrottsförening och på nåt sätt gillar jag inte färgerna. Jag vill nog hellre att de används sparsmakat, för det sticker lite i ögonen annars.

    Jättebra att du gjorde två förslag. Jag hoppas på att få se flera. Jag ska själv försöka göra nåt, om jag får lite tid över.
     
  6. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Är det bara jag som tycker att vi inte behöver ha med The Unknown Regions på loggan? För mig känns det som om The Unknown Regions inte direkt är något vi använder när vi pratar om FFS.
     
  7. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag gjorde en snabb skiss på ett förslag. Tog lite inspiration från Debrans idéer :)

    Svart/vit:
    [image=http://img.photobucket.com/albums/v170/jennsan/ffs-logo-blackandwhite.png]

    Lite färg:
    [image=http://img.photobucket.com/albums/v170/jennsan/ffs-logo-color.png]
     
  8. Debran

    Debran Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 17, 2005
  9. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag gillar den andra mest (förmodligen för att den är mest i linje med min tanke :)).

    Har vi några fler förslag? Någon kanske tycker att vi ska ha logga med muffins istället?
     
  10. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Med tanke på att jag absolut inte kan bidra med annat än kritik, så hoppas jag att ni inte tycker att jag är gnällig.

    Jag tycker nog att alla loggor ser lite tråkiga ut, vore kul med någon som tar ut svängarna lite. Kommer ni ihåg vårt banner med en ATAT målad som dalahäst, eller kanske en dalahäst eller någon annan känd svensk figur som Darth Maul?
     
  11. Debran

    Debran Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 17, 2005
    För de som inte minns Dala-AT-AT och svenske Maul så finns de till beskådan här.

    Lite roligare loga skulle vara roligt. Problemet jag ser med Dalahäst är att det kan bli lite plottrigt. Men borde gå att hitta något roligt som går att göra enkelt.

    Darth Vader som Viking
    Pippi Långstrump med två ljussvärd som matchar hennes strumpor
    Dödsstjärnan som köttbulle

    Sedan finns ju midsommarstången som typiskt svenskt. Ingen anning hur den kan bli mer SWig dock.


     
  12. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Pippi bör nog undvikas, jag antar att hon är lika skyddad av diverse upphovsrätter som SW.
     
  13. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Darth Vader med strumpor och flätor då? Vore inte det tillräckligt olikt? ;)

    Jag är fortfarande en fan av muffins, Darth Maul i gult och blått, samt dala-AT-AT, men om vi ska förnya oss ... [face_worried]

    Midsommarstång: engelska:"may pole". Traditionen härstammar från de romerska soldaternas "marspåle". Inte så typiskt svenskt som man kan tro, tyvvär.
     
  14. Debran

    Debran Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 17, 2005
    En mer stiliserad Maul skulle kunna funka.
    Skulle vi vilja ha med text och hur skulle det snyggast läggas upp.
    Bara Mauls huvud i gult och blått säger ju varken sverige eller FFS direkt.

    Visst är "may pole" inte svenskt ursprungligen. men är ändå symbol för midsommar som är typiskt svenskt. (vilket inte betyder att det är exklusivt svenskt) ;)
     
Thread Status:
Not open for further replies.