main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Obe-Ann en moderator som gillar regler....

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Puh, May 14, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Puh

    Puh Jedi Youngling

    Registered:
    May 8, 2002
    ...eller bara en riktigt dryg en ?

    Vet att jag kommer troligen bli bannad för detta men jag hoppas att någon håller med mig. Men saker som att "man skall leta upp gamla trådar och skriva i" och "skärp er och rensa upp lite nu" så kan man ju börja undra. Maktbegär/maktmissbruk, join'a Polisen så kan du gå och hälla ut Minis öl i vasaparken eller nått. Inte var så hård mot oss vill vi diskuterna något som inte ligger på första sidan så drar man igång en ny tråd helt enkelt... eller?

    // Med risk för sista posten
    may the force be with you ... Puh
     
  2. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag håller med om att det blir jobbigt att komma in i en tråd som är flera sidor lång... men samtidigt måste man ju ha regler annars skulle forumet spåra ur (ännu mer än det redan gör). Maktmissbruk vill jag dock inte kalla det utan plikttrogenhet för att försöka hålla forumet inom en bra standard.
    I vissa fall är hon (enligt mig) lite väl hård men jag vet att jag själv antagligen hade stängt ner trådar som OA låter vara kvar så det är ju bedömningsfrågor och där accepterar jag vad OA bestämmer.

    För att inte ha så många trådar tycker jag dock att istället för att hindra uppkomsten av nya trådar att man borde låsa eller ta bort trådar som ingen har skrivit i under XX antal dagar (eller som ligger sist i forumet)
    på så sätt kan man hålla nere antalet aktiva trådar men fortfarande tillåta nya trådar att ploppa fram.

    Det är mina åsikter i detta ämne...
     
  3. Kuang-Eleven

    Kuang-Eleven Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 7, 2002
    Lite fakta..

    Vi är uppe i 153 topics nu (trådar) vilket enligt min mening (o säkert alla andras) är _riktigt_ lite.. Jag tycker nog att ni skall hålla nere "för många trådar" diskussionerna till vi når en så där 10.000.. men då e det bara att massdeleta bakifrån.. enkelt..

    Jag kan nog bara hålla med om att det låses lite för många trådar alternativt att man blir tvingad till en gammal tråd som ingen visste existerade 5-6 sidor bak i forumet..

    Maktmisbruk? Hmm.. itchy "lås tråd i forum" finger låter bättre ;)

    Om vi skulle ta o göra "lås tråd" knappen mindre så hon inte hittar den? :p
     
  4. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Men saker som att "man skall leta upp gamla trådar och skriva i" och "skärp er och rensa upp lite nu" så kan man ju börja undra.

    De där åsikterna har inte Obi Anne gett uttryck för. Den första har bl a jag framfört. Det andra är en tråd startat av en vanlig medlem. På vilket sätt betyder det att Obi Anne missbrukar sin makt?

    Jag tycker Obi Anne varit väldigt flexibel och villig att lyssna på medlemmars åsikter innan hon bestämt sig. Just viljan att lyssna på åsikter innan en beslut tas vittnar om en moderator som inte missbrukar sin makt.
     
  5. Kuang-Eleven

    Kuang-Eleven Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 7, 2002
    Ok.. hon har inte sagt det.. men agerandet med att stänga trådar frenetiskt får en att tro att hon till fullo står bakom dom tankarna... Du måste hålla med om att det nästan brunnit i "lås tråd knappen" den senaste tiden.. o faktum är att det är bara OA som har möjlighet att stänga trådar..

    Puh har en poäng, om möjligt att han uttrycker det på ett annorlunda sätt.. (han verkar bli smittad av mitt humör på senare dar ;) ) Häng inte upp er på semantiken utan försök se att det finns en tanke bakom..
     
  6. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    De trådar jag sett Obi Anne låsa har jag tyckt varit befogade att låsa. De trådar som låsts på sista tiden har varit dublettrådar förutom en tråd som spårade ur. Men även det tyckte jag var en helt korrekt låsning.
     
  7. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Tycker ni inte att diskussionen om hur jag skoter det har forumet kan hallas i en diskussion? Det ar just pa grund av sadana har tradar som jag far lov att halla igang las-knappen. Och jag tanker inte banna Puh, jag har ingenting emot kritik, bara den ar konstruktiv. Men som sagt jag tycker att vi faktiskt kan fortsatt diskussionen har




    Titta jag laste inte!
     
Thread Status:
Not open for further replies.