main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Officiell diskussionstråd inför nästa FFNC möte

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by JediLynx, Oct 18, 2001.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Quiet Queen

    Quiet Queen Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 9, 1999
    Ja, wishnud, jag vet att du har betalat! ;)
    How could I forget..!

    Detta gäller Lynx, Obi Anne, Wolverine och Queengoddess.

    Jag ringde telefonbanken igår kväll vid 18:00 snåret, då hade inte betalningar kommit in sedan den 23:e. Längre bak kollade jag inte.
    När betalade din far, tro, Obi Anne? Om han nu betalade, alltså.

    Antagligen registreras Lynx betalning idag, om den gjordes igår.
     
  2. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Han skulle ha betalat i helgen. Ska genast mejla honom och se till att han gor det.
     
  3. Quiet Queen

    Quiet Queen Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 9, 1999
    Toppenbra! :)
     
  4. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Forresten sa ligger meddelandet om vart mote upp pa FF main nu.
     
  5. Wolverine

    Wolverine Jedi Master star 5

    Registered:
    Dec 17, 1999
    Pappa ska ha gjort det. men han kan ha kommit hem sent.
     
  6. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Jag har betalat... :(
    Hoppas det kom fram.

    OA, du kanske ska posta sammanfattningen av mötet på sw.nu. Det finns ju en del från Stockholm där. Även om de inte kan följa med på bio och så sen, så skulle det vara kul att träffa dem.
     
  7. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag träffade OAs far och det var vissa problem. Så OA om du inte gjort det, få tag på honom igen. (jag vet jag kanske låter tjatig nu, men när jag pratade med honom så lät det problematiskt).
     
  8. Quiet Queen

    Quiet Queen Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 9, 1999
    Vad är detta, nytt krångel!? Banken gillar mig inte! :(
     
  9. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag bör tillägga att jag mötte OAs far för ett par dagar sedan.

    Banker gillar väl ingen.
     
  10. Quiet Queen

    Quiet Queen Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 9, 1999
    Inte ens mig.......??? [face_love] *Ser söt ut*
     
  11. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    QQ, jag pmar en forklaring.
     
  12. Wolverine

    Wolverine Jedi Master star 5

    Registered:
    Dec 17, 1999
    Mina pengar ska göra ett nytt försök idag efter det att skolan slutat.
     
  13. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    QQ, nu har jag mina koder, men tror du att du kan skicka alla uppgifter igen, inklusive clearingnummer och sant. Ditt mejl verkar ha blivit raderat av misstag.
     
  14. Quiet Queen

    Quiet Queen Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 9, 1999
    Jag tyckte att det var mycket underligt att ni fortfarande hade krångel med att kunna betala, och efter det Wolvie ringde mig i går och sa att kontonumret i mailet hade innehållit för få siffror började jag verkligen ana ugglor i mossen...

    Så jag kontrollerade mailet jag sände er, och det var inte så konstigt att det har krånglat!
    Det visade sig att jag skrivit mailet, inklusive de tre första siffrorna i mitt kontonummer, som jag kan i huvudet... Sedan skulle jag ha plockat upp kontobeviset ur plånboken, och fyllt i resten - men i stället skickade jag mailet....! :_|

    Den enda förklaringen jag kan erbjuda är att skriver små stycken mellan det att jag jobbar, och att det föll mig ur minnet att jag inte fyllt i alla uppgifter.

    Jag är alldeles oerhört ledsen! Nu har jag skickat en komplett version av mina uppgifter till er allihopa.

    Då går jag och sätter mig i Sergelfontänen, då... :(
     
  15. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag har inte fatt nagot mejl, QQ, far jag det sa ska jag kunna gora overforingen ihelgen, sen far du val vanta tills banken borjar jobba igen tills du far dem.

     
  16. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Nu ar pengarna skickade, hoppas de kommer fram.

    Forresten har ar nagra punkter som vi bor diskutera pa motet. Kom garna med fler forslag, vi maste vara lite allvarliga ocksa.

    Resa till London juli 2002
    FF mote i Goteborg juni 2002
    Ska vi valja en CR?
     
  17. Wolverine

    Wolverine Jedi Master star 5

    Registered:
    Dec 17, 1999
    Jag trodde att det lilla numret du skickade skulle vara clearingnumret eftersom du hade skickat ditt kontonumret via sms till mig.
    Men det lilla numret var ju inte clearingnummer, dessutom stämde inte det numret du sms:ade det fattades en magisk siffra ;)

    Men nu är allt frid och fröjd och världen sprakar i färgerna lila och brunt! :D
     
  18. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Onodigt vetande

    Innan 1700-talet sa hade svenskan inget ord for lila, istallet kallade man lila saker for bruna. Darfor finns det till exempel en lila blomma som heter brunkulla.
     
  19. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    "Ska vi valja en CR?"

    Svaret på den frågan ser jag som starkt relaterad till den roll som du har, Obi Anne. Så därför undrar jag, vad innebär egentligen rollen som RSA?
     
  20. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Det har jag också undrat lite över. Är det så att RSA:n är ansvarig för ett helt FanForce område ex.vis Nordic Countries och moddar deras forum och att CR representerar de olika kapitlen inom detta område (Sverige, Finland mm). Både CR och SRA har kontakter med globala FF, men det är RSA som är ytterst ansvarig och håller ordning på de olika kapitlena som ligger under henne/honom.

    QQ, jag var till Föreningssparbanken och fick hjälp med att betala in utan clearing-nummer. De sa att det skulle gå bra (de är mycket snällare än på posten...), men jag ska kolla om det dragits från mitt konto eller vad som har hänt.
     
  21. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    RSA ar ansvarig for sitt omrade. CR ar ansvarig for sitt lokala kapitel. CR haller kontakt med RSA som ar lanken till Global support.

    An sa lange ar det ju inte direkt nagra problem att skota bada jobben, och det ar vad som sker i t.ex British dar CA ar bade RSA och i realiteten CR for Londonomradet.

    Skillnaden skulle vara om det blir nagra fler kapitel, sa att RSA maste hoppa mellan dem och inte kanner att man har tid att lagga ner tid pa att vara bade och. Det ar darfor jag tycker att det bor diskuteras.
     
  22. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Men vad som är än viktigare är hur RSA förhåller sig till TFN staff. Är det så att du, Obi Anne, ska göra detta forum gästvänligt för vår skull och representera de nordiska länderna gentemot TFNs ägare så är du egentligen en CR fast på en större nivå liksom. Så länge som du upplever att du klarar av att sköta de uppgifter som kommer med att vara både CR och RSA ser jag ingen anledning att ha en till.

    Men visst, det ska nog diskuteras. För vi vet inte hur stor rusningen hit blir ju närmare vi kommer ep2.
     
  23. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag tycker inte att det ar nagot problem att skota bada sysslorna, som emilsson sa, RSA ar egentligen bara CR pa hogra niva.
     
  24. Wolverine

    Wolverine Jedi Master star 5

    Registered:
    Dec 17, 1999
    Behöver vi då någon annan än dig Anne? :)
     
  25. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det far val ni avgora, men jag tycker iallafall det bor diskuteras eftersom ett officiellt kapitel formellt sett ska ha en CR.
     
Thread Status:
Not open for further replies.