main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

OFFICIELL MATRIX: RELOADED-TRÃ…D (Spoilers Allowed!)

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Aprentize, Apr 13, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kuang-Eleven

    Kuang-Eleven Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 7, 2002
    Gott jawan! skönt o höra d va värt o va uppe för ;)
     
  2. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Ikväll gäller det för min del, kul att min kompis redan har den på sin server i SVCD.

    Men ja tänker inte ladda ner den än, pga av min pappas risiga dator bara har 3 gig.
     
  3. Effe

    Effe Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 8, 2002
    Själv blev jag överraskad väldigt negativt överraskad.

    Dels så kändes hela filmen som en enda lång reklam film för de fräcka special effekterna de kunde göra. Alla form av handling var sekundär och varvades med lite fighting scener här och där som egentligen inte hade någon form av betydelse för filmen (om man bortser från den den första scenen) Totalt sett var ungefär 66-75% av filmen sk action scener medans resterande va en mycket bra handfling men som hela tiden blev nerpressad för att få in lite mer action. Sedan det sista jag reagera på va all form av cybberpunk-metal musiken va som bortblåst istället läggs det på lite techno som bakgrunds musik

    jaja nu ska jag inte vara så negativ. Positivt var ju handlingen och några ganska oförutsähgbara vändningar dessutom hålelr ju effekterna högsta klass och filmen i sig är helt klart värd att se på men inget mästerverk.

    Betyg 3+
     
  4. Effe

    Effe Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 8, 2002
    Kan dessutom påpeka att efter eftertexterna ska det tydligen vara en trailer för Matrix Revulotion, jag såg dne inte så är inte säker men ryktet går ialla fall.
     
  5. _JJ_

    _JJ_ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 1, 2002
    Har precis sett den och det var det bästa jag sett på ett bra tag. Hinner inte skriva så mycket om den nu. Det ända som var dåligt med den (som jag kan komma på nu) var att filmen .... Ojdå... Detta var visst en spoilerfri tråd ^_^.

    Betyg: Stark 4
     
  6. Jawan

    Jawan Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 24, 2003
    *är osäker på att Effe kände igen mig*

    Hehe...kände du igen mig som hälsade på dig i min jeansjacka? ;)

    Håller med Effe lite smått här faktiskt...det var mycket action o.s.v. Om en filmexpert skulle recencera den så skulle han nog tyckt att den var för koncentrerad på all action m.m. Men jag tyckte det var coolt och se allt :cool:
     
  7. Effe

    Effe Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 8, 2002
    Hmm så det va du jag fundera ganska länge på vem det va iom att någonstans kände jag igen ansiktet men kunde inte precis sätt ett namn framför det.

    Det jag inte gilal va att det kändes som en reklam film för hur bra effekter de kunde göra. Flera av fightings cenerna var ju helt onördiga. Och vill jag se en fighting film så hyr jag en trevlig hong kong rule. Men som jag sa filmen är helt klart värd att se.
     
  8. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    Då har man sett den och tja, till o börja med kan jag med glädje meddela att alla tidningar som påstår att detta är filmen utan slut har fel. Ja kallar tycker inte alls att filmen slutade speciellt cliff-hangerigt, och jag ser inte direkt fram emot Revolutions heller.

    Matrix Reloaded är en riktigt sjysst film, och följer en hel del coola teman, men som redan nämnt är det alldelles för mycket action. Visst var dom coola fightsekvenserna COOLA, men när man sitter o gäspar åt den ändlösa biljaktsekvensen första gången man ser filmen så är något fel. Dom kunde gått klippt ner fighterna lite för att få in mer story.

    Några ord om storyn: Jäkligt coolt att dom lyckats få in MER fantasy OCH MER science-fiction i handlingen. Med fantasy menar jag främst keymakern, med dom magiska nycklarna som leder lite hit o dit i Underlandet om man säger så. Ett klassiskt fantasytema i nytappning. Och med science fiction menar jag givetvis alla effekter, och hela grejen med sourcecoden till matrix och program som ska raderas hit och dit.
    En sak jag inte riktigt hajade är hur Smith lyckades hacka sig in i en människa och komma vidare till den verkliga världen, men jag fattade ATT han gjorde det och det är väl det som är poängen. Men en maskin som hackat en mänsklig hjärna.... kanske lite o ta i. Sen tycker jag det var lite rörigt huruvida man befann sig inne i eller utanför The Matrix. Och klippningen var förbannat mysko ibland, ibland kunde man se Neo på typ tre olika ställen vid tre olika tillfällen ihopklippta. Nåväl. Jag köper det.

    Mer kommer senare, måste iväg på lektion!!
     
  9. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Kan hålla med det som sagts innan om action scenerna, visst dem är bra och snygga men ändå lite väl långa.

    Annars var jag förvånad över att den faktiskt var rätt bra trots allt, om man bortser från början som var lite seg, speciellt dans scenen. Den var lite överdriven.

    Är den nån som vet om det var en trailer till trean efter sluttexterna?
     
  10. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Ursäkta, Aprentize, men vilken film såg du? Den jag såg hade en FET cliffhanger i slutet och den har fått mig att längta massor efter nästa del. Mer än jag längtade efter denna.
    Som sagt innehåller denna film mycket bra action och jag tror att den har så MYCKET action därför att det egentligen inte händer så mycket i den. Det som händer är dock extremt viktigt, så jag har inga problem med detta. Om bröderna Wachowski fortsätter följa det klassiska mönstret kommer Revolutions påminna mer om den första delen och därmed innehålla aningens mindre action. Vänta er inget annat än ett sablans bra slut på kriget mot maskinerna!

    EDIT: Om ingen förstod det, så tycker jag att Reloaded är riktigt bra. Massor av flashande med superkrafter och en riktigt bra story. Precis vad man ville ha!
    Fast vissa scener är lite för långa.

    Förresten: Vissa saker som händer i The Matrix är mystiska och inte omedelbart logiska och så ska det vara! Det är kännetecknande för mytologiska berättelser.
     
  11. Jawan

    Jawan Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 24, 2003
    [b[Effe:[/b] Jag tyckte allt att du såg lite förvirrad ut :D ;)
     
  12. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag tyckte filmen var en bra film, jag är ju inget Matrix-fan. Jag gick inte heller in och förväntade mig en ny Matrix, det häftiga i Matrix skulle ju inte komma tillbaka.

    Tycker scenerna i Zion var lite väl långa och sega. Favoriten var Merovingian, så fort han började bryta på franska så nästan tjöt jag av skratt.
     
  13. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    Svar på fråga som dyker upp i den här tråden ibland: Ja, det var en Revolutions trailer efter eftertexterna. Den sa inte speciellt mycket.
     
  14. Ms_Kenobi

    Ms_Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 22, 2002
    porr-matrix

    (Ursäkta men det var ju det! :D )
     
  15. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    ja det var en onödigt porrig och en gravt onödigt lååång sekvens den där dansscenen.
     
  16. Ms_Kenobi

    Ms_Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 22, 2002
    hehe jo, man börjarde ju undra lite...
    Slutet var rätt roligt också, ingen fattade nånting! Alla salongen satt som stora frågetecken. Det är bra att nästa film kommer redan i november :)
    Ettan var absolut bättre
     
  17. _SithSpawn_

    _SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 14, 2000
    Jaså, jag tyckte slutet var rätt lätt att förstå...vad är det du menar som var så knepigt?
     
  18. Ms_Kenobi

    Ms_Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 22, 2002
    Man hade ju bara sett killen 1 gång tidigare (man visste typ att han var ond). Och så kommer det dramatisk musik och dom zoomar in honom. Fortsättning följer...
    Det var rätt irriterande, tycker du inte?
     
  19. Ms_Kenobi

    Ms_Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 22, 2002
    Va han farlig eller? Jag menar Neo är ju övernaturligt duktig så det är väl ingen fara?
     
  20. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    uhm har man inte fattat mer av slutet än så så är det illa. Killen som ligger där är ju Agent Smith i egen hög person, fast ute i den verkliga världen! Så man vet ju direkt varför det inte var ett slag, utan en slakt som jag tror det är morpheus säger. Och han är den enda överlevaren. Så man vet ju att han gjort något jävelskap, speciellt med tanke på att neo nu har the one krafter i verkligheten.
     
  21. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    ooo, nu fattar jag!
     
  22. Ms_Kenobi

    Ms_Kenobi Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 22, 2002
    Aha! Ok, jag var tydligen rätt trött när jag såg filmen.
     
  23. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Undrar hur dem ska förklara Neos krafter i "riktiga" världen i trean.
     
  24. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Den riktiga världen är kanske också bara ett dataprogram, skulle inte bli förvånad om det blir något sådant.
     
  25. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Fast det är den tydligen inte enligt dem på Matrix tråden i YJCC.

    Fast ingen vet säkert innan trean kommer.
     
Thread Status:
Not open for further replies.