Officiell Sagan om Ringen-tråd.

Discussion in 'Sweden' started by Obi Anne, Aug 5, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Med tanke på att video och DVD släpps imorgon så skapar jag den här tråden för att ni ska kunna diskutera allt seriöst här inne. Från och med nu har vi alltså två Sagan om Ringen trådar, den här för seriösa och ordentliga diskussioner/samtal, och den andra för helt utflippat Sagan om Ringen prat.
  2. wishnud Force Ghost

star 4
    Jag tror nog allt det mesta är slutsålt häromkring, men jag får väl masa mig till någon affär för att se.
  3. MemberOfTheNewRep Jedi Master

star 4
    Tyvärr hade ju DVD:n ett pris som hette Ulla-Britt så det blir nog att vänta ett tag tills det gått ner under 200 i alla fall. Specialutgåvan som kommer i november blir det inte tal om.
  4. Maladour-Fei Jedi Grand Master

star 5
    Är du medmera medlem kan du få DVDn för 199:- på Coop Forum annars ligger den på 249:- där. Det är inte farligt alls tycker jag med tanke på vad man får för pengarna... Som starwars fan är man ju ändå van vid att köpa många versioner av samma film så att köpa både den här och special versionen i november är ju en självklarhet.

OA... startade du en tråd om något som är så här pass Fantasy? ?[face_plain]
  5. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Man vill samla allt ont i en tråd.
  6. Maladour-Fei Jedi Grand Master

star 5
    LOL Ja, så kan man ju sammanfatta det! ;)
  7. Killkenny-Kenobi Jedi Knight

star 3
    Super meningslöst med två utgåvor, jag väntar till den med 4 skivor kommer. Som jag läste i en recension. Den här extra skivan var ju mes bara för att göra reklam för den kommande med 4 skivor.
  8. wishnud Force Ghost

star 4
    bläsh. Kan man köpa den på VHS då?
  9. JediLynx Jedi Grand Master

star 5
    Det är ju faktiskt en idé... köpa på VHS nu för att stilla hungern och spara pengarna till Collectors-versionen november. :)

[image=http://www.lordoftherings.net/homevideo/pre_sell/images/giftset_large.jpg] [face_love]
  10. wishnud Force Ghost

star 4
    Ahh, argonath. eller vad han kallar det.

Lynx, du missar en roligt lotr-sak i stockholm!
    Åhléns har i ett stort skyltfönster satt ut sagan om ringen dräckter.
    (modellerna har tyvärr människo öron) men iaf :p
  11. Maladour-Fei Jedi Grand Master

star 5
    Det var väldans vilket liv det var om att den kommer i två versioner... Alla som har både SE och orginalen av Star Wars räcker upp en binär hand!

:p

Tänkte väl det.... Jag ser inga problem mer än utrymmesmässiga att ha två versioner av LOTR. I slutändan kommer man ju ändå ha tre versioner av varje film. En orginal, en extended och den slutgiltiga boxen som säkert kommer dyka upp.
  12. JediLynx Jedi Grand Master

star 5
    Jag väntar även på det kompletta soundtracket till FOTR. Någon som har hört något om det?
  13. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Lynx
    Det jag har hört är att det är försenat.
    et inte riktigt när det kommer men det blir ju till att köpa den.

Ska ner till stan om någon timme och hämta ut min förhandsbokade FOTR DVD, sedan kanske jag köper den på VHS också.
    Men jag längtar verkligen tills collector's edition kommer.
    Och jag håller med Maladour om att det säkert lär sluta med att man har ganska många ex av varje film plus en stor box.
    Det är dyrt att fastna för en så bra filmserie.

Men så är det ju med Star Wars också, både OT och SE boxar och det kommer säkert någon ultimat box med alla filmerna i vad det lider och då har man ju ingen direkt användning av alla andra ex som man har.

Någon som föresten har sett den läckra postern för TTT ??.
    Den är verkligen snygg !!!
  14. wishnud Force Ghost

star 4
    MM, varje gångjag går på bio planerar jag att ta en. Bara att stället är överpattrulerat av SF-personal, men tillfället kommer.
  15. Maladour-Fei Jedi Grand Master

star 5
    Det gör det! Jag har äntligen lyckats lägga vantarna på en härlig dubbelsidig FOTR affisch nu. Tack för den SF (jag fick den, behövde inte sno den, det lönar sig att ha goda vänner som jobbar på rätt ställe)
  16. JediLynx Jedi Grand Master

star 5
    Grrr...

//försöker förflytta postern över till mig med hjälp av kraften

*suck*

Jaja, det är väl bara att vänta tålmodigt på soundtracket då... Och visst kommer det att bli dyrt det här. Två soundtracks och två dvd-utgåvor, köande, flera visningar, kostym, böcker... Och detta tre gånger om! :p
  17. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Tänkte jag skulle "låna" en TTT poster av Filmstaden nästa gång jag går på bio, jag lyckades ju göra det med AOTC postern.
    Annars får jag väl lära mig att vänta tills den går att köpa, men då är det ju ingen dubbelsidig poster med spegelvänt tryck.

Håller med dig LYNX, men vilket underbart nöje man får för sina hårt förvärvade slantar. :D
    Ska forska lite i hur det ligger till med Soundtracket, läste lite om det på en sida.
    Postar här om jag hittar mer. :)

Har du skaffat dig en Video eller DVD ??

På tal om Sagan Om Ringen, är det någon mer utöver jag som sett National Geographic dokumäntären (finns att köpa) ??
    Jag har den på DVD och den var väldigt bra faktiskt.
  18. JediLynx Jedi Grand Master

star 5
    Nix, har ingen video än.
    Nix, har ingen dvd-spelare än.
    Nix, har inte sett dokumentären.

Jag är ganska tragisk, eller hur? :p

Men jag ska köpa en video plus ny hårddisk så fort jag kommer tillbaka till Lkpg igen. DVD-spelare... tja, det får nog vänta ett tag.

Får man fråga om du har någon särskild taktik för att plocka med dig posters hem? ;)
  19. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Nääääääääääääääääääääää inte är DU tragisk.
    Det som ÄR tragiskt är att ingen "högre makt" förser dig med mer pengar så att du kan köpa precis det du vill ha.
    Jag ska be till dom "högre makterna" och dansa en liten dans här hemma senare idag så får vi se om det finns mer pengar på ditt konto i morgon ;) ;)

Trevligt att du iaf. kan köpa dig en video när du kommmer hem.
    Då kan du när som helst avnjuta allt SW som du spelat in och kanska skaffa SOR på video.
    DVD'n kommer nog framöver också kan jag tänka mig, när man väl ser vad som erbjuds på DVD så är det svårt att hålla sig länge.

Har ingen särskilld teknik, man går bara och ser på en film som börjar vid typ 21, sedan när den är slut så brukar klockan ofta vara 23-23:30 och då är det inga som jobbar där utöver biografvaktmästarna, och det är mycket sällan som dom är utanför salongerna.
    Så man väntar bara tills allt folk som varit på samma föreställning som mig har gått och sedan är det bara att "låna" en poster.

Det går att få bort en poster utan att öppna ställningrn som dom sitter i, men det är enklare att låsa upp dom.
    Och jag har haft tur att få tag på en nyckel som något klant hade lämnat i ett av låsen.
    Så jag behöver bara låsa upp en av dom och sedan ta ur postern.

Jag kan försöka ta en åt dig också om det går bra, men jag lovar inget.
  20. Maladour-Fei Jedi Grand Master

star 5
    National geographics dokumentären kommer vara med på boxen i november.... [face_plain] :) :p
  21. Grand_Moff_Qorl Jedi Knight

star 1
    jag tänkte vänta till alla filmerna har kommit ut. Då kommer det säkert en triologi box :)
  22. Vader_Darth Jedi Master

star 3
    Jag väntar med Sagon om Ringen DVDn tills november iaf :)
  23. Maladour-Fei Jedi Grand Master

star 5
    Jag kan inte vänta så länge... Och förrästen så har jag ju redan den första DVD så nu är det ändå för sent...
  24. emilsson Force Ghost

star 6
    Jag gör nog samma sak som Vader_Darth. Jag vill inte lägga ut med pengar på olika versioner.
  25. wishnud Force Ghost

star 4
    Precis emilsson, iaf inte på sagan om ringen filmer ;)
Thread Status:
Not open for further replies.