Officiell Sagan om Ringen-tråd.

Discussion in 'Sweden' started by Obi Anne, Aug 5, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    [face_laugh] klockrent, Erbos!

Vet inte hur RoTK EE boxen ser ut invändigt, menade mest att film plus extramaterial är det som räknas i längden, inte hur boxen är utformad. :)

Det här med Platinum som Leto nämnde och som Zaphod frågade om, handlar helt enkelt om att det står New Line Platinum Series på bilden som jag länkade till, inte att den skulle vara platinum-färgad. :D
  2. Lars_Muul Chosen One

star 6
    Jag förstår det, men New Line är ju inte lite korkade som döper en serie till Platinum och sen släpper en box som inte har minsta tillstymmelse till platinum på utsidan.

Disney likaså!
  3. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Fast ordet Platinum behöver ju inte innebära att den ska vara platinum-färgad, utan det kan ju stå för att den ska vara lite mer exklusiv. :)
    Tror du har hakat upp dig lite för mycket på just ordet Platinum ;)
  4. Lars_Muul Chosen One

star 6
    Var tror du begreppet kommer ifrån? Kolla in platinum-utgåvorna av Star Wars. Eller platinum-serien med PlayStation-spel. Fodralen är platinum-färgade och det är så det ska vara. Så det så!
  5. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Världen är inte perfekt vilket gör att en del saker inte blir så som man själv skulle vilja ha dom.
    Alla har vi olika åsikter om saker och ting och det är ju det som är så skönt med hela den här grejen, att vi alla kan tycka olika saker. :)

Men vem vet, New Line Cinema kanske inser att boxen borde vara platinum-färgad och ger ut en sådan utgåva framöver. :D
    Du får passa på att köpa den då. :)
  6. Lars_Muul Chosen One

star 6
  7. _SithSpawn_ Jedi Master

star 4
    Om de hade velat att boxen skulle haft lite mer anknytning till LOTR så kunde de ju kallat den Mithril-box eller något liknande. Hade varit coolare tycker jag :D
  8. Lars_Muul Chosen One

star 6
  9. Zaphod Beeblebrox Jedi Master

star 4
    Mithril-boxen skulle väl vara en box med alla extended plus extramaterial samt ett par extra skivor till...

14-15 DVD alltså!
  10. Erbos Jedi Master

star 3
    En trailer till RotK EE har nu släppts. Håller på att ladda ner den nu, den lär vara i stil med de som funnits med på dvd-utgåvorna tidigare år.
  11. Zaphod Beeblebrox Jedi Master

star 4
    Oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

vill se
    vill se
    vill se
    vill se
    vill se
    vill se
    vill se
    vill se

Filmen alltså, inte trailern.
    Trailern har jag just sett.
    Därav reaktionen ovan.
  12. Erbos Jedi Master

star 3
    För alla er som köper Reg 2 versionen så kan ni hålla utkik efter nummer 821 som dyker upp i filmen. Tydligen skall det bara hända en gång och på en bildruta, men det är fortfarande dåligt även om det säkerligen är medvetet. Här kan ni se: http://tinypic.com/vfgpi
  13. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Man fick se några scener i Filmkrönikan i kväll.
    Orvar var inte imponerad. Han sade att han tyckte att de extra scenerna gjorde "den svagaste delen i trilogin ännu svagare".
  14. Leto Jedi Master

star 4
    Gillade inte scenen med Gimli och Legolas som super, Gimli verkar bli en figur som man ska skratta åt.
  15. Imperial-Invasion Jedi Knight

star 1
    Jag tycker att extended-versionen av Rotk var helt okej. (såg den igår) :)
    En del scener var dock helt poänglösa och tillför inte filmen någonting, men överlag så blev en riktigt bra film nu ännu bättre i och med denna förlängda version.
    Jag kan säga att det är mäktigt att se alla förlängda versioner efter varandra.
    Och svaret på om PJ är en filmgud är nu besvarat med ett rungande JA!!!! :D
  16. Erbos Jedi Master

star 3
    Jag tycker att det är rätt självklart att bioversionerna är de som man har jobbat mest på och att det är den versionen som är den enda som egentligen räknas. Jag tycker att det är svårt att ge något omdöme om EE eftersom de är endast till för de som är fans av filmerna eller böckerna, inte för en person som bara är ute efter en bra film. Som fan av böckerna kan jag tycka det är synd att vissa karaktärer är bortplockade eller att vissa minnesvärda scener från böckerna saknas, men jag förstår varför man har valt att plocka bort dem och många gånger kan det vara för att scenerna inte riktigt blev som PJ ville eller att filmen takt blev för långsam eller att scenen helt enkelt inte gav något till filmen som en helhet och jag håller faktiskt med honom i hans val en hel del. EE är inte som SW SE, Blade Runner Dir. cut, Aliens Special Edition eller liknande på något sätt. När jag ser EE så vet jag att jag kan välja att uppskatta vissa scener som jag vet att jag gillade från boken eller bortse från andra scener som oftast bara är helt lösrykta från manusskrivarnas fantasi och har inget att göra med LotR storyn över huvudtaget. För mig är EE helt enkelt endast ett bättre alternativ än att få se "deleted scenes" helt för sig själv. Så när Orvar säger att den svagaste filmen blir ännu svagare eller när Jens Peterson säger att filmen blir till en rikare berättelse så tycker jag inte det är någon idé att bry sig om det eftersom den filmen som räknas är bioversionen oavsett om man tycker den andra är bättre eller sämre.
  17. Leto Jedi Master

star 4
    Måste köpa den nu i veckan, sen ska vi köra ett EE maraton med några kompisar.
  18. Leto Jedi Master

star 4
    Blev bara ROTK idag, blev lite sent igår så ingen orkade förrän kvällen. Tyckte de nya scenerna var rätt bra förutom floden av dödskallar och scenen med Saurons förhandlare, varför gjorde de honom till en stor talande mun när alla andra onda sett så verkliga ut?
  19. Erbos Jedi Master

star 3
    hehe jag tyckte floden av dödsskallar mest liknade en stor hög med popcorn som välde fram.
  20. Leto Jedi Master

star 4
    Nu när du säger det så låter det inte helt fel ja.

Sen var PJs cameo lite väl stor, cameos ska bara vara i bild en eller två sekunder lite i bakgrunden.
  21. Vargman77 Jedi Master

star 4
    Jag har faktiskt inte ens hittat PJ i ROTK...
    Var finns han där???
  22. Leto Jedi Master

star 4
    I den vanliga versionen är han på piratbåten som man får se när nån pratar om dem, kommer inte ihåg vem. Han går i mitten av skeppet med en yxa eller nåt liknande. I ee så är det han som blir skjuten av Legolas på piratskeppet.
  23. Vargman77 Jedi Master

star 4
  24. Lars_Muul Chosen One

star 6
    Det är bara riktiga fans som kan vara sådär gnälliga. Filmen är en tolkning av boken och råkar vara en riktigt bra film, end of story.
    Visst har den ett par bisarra scener, men det förstärker bara filmens djup, tycker jag.

Jag håller förresten inte alls med om att bio-versionen skulle vara den riktiga. Den "förlängda" versionen är den riktiga, bio-versionen är en nedkortad version för att det inte skulle bli för långt biobesök. När du har hela filmen hemma, så kan du ju se en skiva i taget om du inte orkar med hela på en gång. Eller åtminstone ta en rejäl paus mellan skivorna. Det blir på sätt och vis som att läsa en bok.
    Vissa saker blir också mycket tydligare i den riktiga versionen. Exempel: brödraskapets motivation vid den Svarta Porten. Nu vet vi att de tror Frodo är död och därför blir Aragorns "For Frodo" så mycket starkare.

Och ja, Peter Jackson är en filmgud :)
  25. Erbos Jedi Master

star 3
    1. Peter Jackson håller inte med dig om vilken som är den "riktiga" versionen så du har inte så mycket att komma med egentligen. Men du har ju rätt att tycka att du gillar EE mera, men inte att den är den "riktiga" versionen. Det är precis samma när det gäller bioversionen eller dvd-versionen av SW.

2. Aragorn tror inte Frodo är död eftersom han säger "I don't belive it" efter att han hugger av Mouth of Saurons huvud.

och...

3. Jag älskar RotK, både bio-vers. och EE, jag älskar hela LotR. Ingen film är perfekt och man måste kunna ha en åsikt om en film eller individuella scener.
Thread Status:
Not open for further replies.