main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Om FF Sweden ska delas in i olika sektioner, hur ska indelningen ske?

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Zaphod Beeblebrox, Mar 18, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Om man nu ska dela inn FanForce sweden i olika del-organisationer, hur ska man då dela in det?

    Tre grunder kan jag komma på

    SYD (SOUTH) Malmö och annat söderliggande
    VÄST (WEST) Göteborg med omnejd
    ÖST (EAST) Stockholm med mera

    ...men sen då?

     
  2. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Ursäkta min dåliga uppfattning av södra Sveriges geografi, men var skulle Linköping hamna? Östra?

    Sen kräver jag en FFS NORTH också... Bubba är Skellefte-bo, jag är egentligen från Umeå och sen är jag ganska säker på att det finns fler här.
     
  3. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Ja, naturligtvis måste man ha fler än de tre jag skrev.

    Men om man delar in W, E och S som jag skrev så kanske man måste ha ett CENTRAL (örebro och jönköping och jag vet inte allt som ligger i mitten) coh NORTH är ju en luddig indelning.
    Skulle det vara allt från Uppsala och uppåt eller?
    North skulle nog få delas upp på minst tre delar för att kunna funka rent praktiskt.

    My point is att det är lite klurigt att dela in sverige på ett praktiskt sätt.
     
  4. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Skulle man kunna tänka sig en överordnad indelning i Götaland, Svealand och Norrland och under de en lös indelning i landskap? Jag tänker framförallt på Norrland som ju är väldigt stort. Där kanske man kunde nyttja landskapen.
     
  5. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Jag tror att vi ska hålla sektionerna ganska stora. Vi är trots allt inte så många...
     
  6. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Jo, fast jag tror att det finns en möjlighet att en hög ansluter sig i de tre stora städerna om det finns något att ansluta sig till.

    If U get my point
     
  7. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Skulle en bra uppdelning vara Svealand, Gotaland och Sodra Sverige?

    Norrland far ursakta, men for tillfallet ar ni lite for fa, samt bor valdigt langt ifran varandra.
     
  8. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Det vore lättare att låta alla medlemmar ta ett test och sedan dela in oss i "LOOPY", "SILLY", "INSANE" och "QUITE OUT THERE"...
     
  9. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Det blir svårt att dela in det på ett bra sätt geografiskt... Vi som bor i närheten av en metropol (Gbg, Sthlm, Malmö) är väl nöjda då vi vet att vi skulle få gandska nära till "vår avdelning" men de som bor i södra smålands skogar kan ha svårt att komma in till "sin avdelnings huvudstad" vid happenings och sånt... När jag var med och startade upp Sith Temple (som många nog känner till) så ville jag först ha en för varje landskap men även det var svårt.

    Vad man skulle kunna göra är exempelvis avdelningar med säten i följande städer:
    1: Göteborg (Väst)
    2: Malmö (Syd)
    3: Stockholm (Öst)
    4: Östersund (relativt mitt i Sverige har jag för mig)
    5: Kiruna (eller vilken stad som ligger bra till i norr *duckar för alla laserskott som kommer avfyras mot mig för att jag inte känner til lnågot om Norra Sverige* ).och sedan får folk själva välja vilken man vill tillhöra.
    Man kan ju bo i Halland och tillhöra exempelvis Göteborgsregionen (VÄST) men ha närmare till Malmö och därför välja att tillhöra den södra avdelningen.
     
  10. Quiet Queen

    Quiet Queen Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 9, 1999
    Det känns inte som vi är tillräckligt många för att vi skall behöva dela upp oss i underavdelingar än.

    Att vi dessutom har lärt känna varandra över hela landet, och trivs så bra ihop, talar också emot en uppdelning.
     
  11. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Men vad är huvud argumenten till att vi ska dela upp oss då?

    Jag tycker att det låter befängt.
     
  12. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    huvudargumentet e väl att om ja vill närvara vid ett FF möte ska jag inte behöva åka femti mil för o göra de. om man delar upp i underavdelningar så blir de mycket för IRL aktivitet...
     
  13. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Det inte lika bra med olika trådar?

    Om vi skulle dela upp oss så blir det inte en så stor sammanhållning oss emellan jag menar tänk hur många roliga skämt som jag kommer missa om emilsson försvinner till ett annat FF :eek:
     
  14. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag och du Wishnud skulle hamna i samma FF kapitel :).

    Jag har ett förslag. Officiellt så tycker jag att vi ska förbli FF Sweden. Inga officiella underavdelningar alltså. MEN naturligtvis ska t.ex. Göteborgsgänget kunna anordna evenemang under namnet FF Sweden. Jag förstår de som känner att de inte alltid vill åka till Stockholm pga kostnaderna. För rättvisans skull borde vi anordna möten på flera ställen i landet och inte bara i Stockholmsområdet. :)
     
  15. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Det är klart! men jag förstår inte svårigheten med att starta en tråd och sedan bestämma där när, var, hur osv om mötet. Och angående att göra det under namnet FF sweden finns det väl inget som hindrar dem ifrån. Jag skulle gärna vilja åka till gtb och besöka alla FFare där men som sagt pga kostnader och *blänger på So-boken* studier.
     
  16. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag håller helt och hållet med dig wishnud. Detta forums funktion ligger ju i att kunna informera om aktiviteter i olika delar av landet, i god tid förstås :).
     
  17. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Jag håller med en massa folk i denna threaden.

    Naturligtvis tycker jag inte att vi ska dela upp os så att man inte kan träffas hur som helst och ha trevligt.

    Man behöver ju inte sela upp det om man inte vill.
    Man kan ju helt enkelt säga "Nu är det ett jippo på G i GöteBorG, kom dit ni som kan" och så...

    Arrrgh. Det funkar så bra i mitt huvud, men jag lyckas inte förklara det i text.

    Suck.
     
  18. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag tror jag fattar och jag tror du vill säga samma sak som jag :).
     
  19. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag är för en uppdelning därför att det kan påverka folk att "bilda egna happenings" och inte bara vänta på att det skall hända... I en stor grej tar "ingen" ansvar utan man väntar att någon annan kan nog fixa något. (inte i alla fall men i många fall är det så).

    Däremot tycker jag att någon som är med i ex. FF Sverige Syd skall ha tillträda till alla andras happenings med om de vill (och kan) komma... Uppdelningen är bara för att det skall bli fler ideer och fler genomförda idéer. Man kan ske har en idé men som ensam person vågar man kanske inte posta den här ifall man inte tror att man kan fixa det själv.. Då blir det inget istället. Har man däremot en liten grupp där folk hjälps åt (som jag vet görs här inne en hel del) så blir det lättare att planera.

    Jag skulle tillhöra Västra underavdelningen(Gbg) om det blev någon uppdelning.
     
  20. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Hittills tycker jag inte vi haft det problemet med att ingen kommit med idéer. Den senaste tidens inaktivitet ser jag mer som ett resultat av att det inte funnits något vettigt att gå på.

    Men din poäng är viktig. Skulle därför en lösning vara att vi hade olika grupper i olika städer som försökte anordna evenemang på varje ort?
     
  21. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    ja förstår inte varför alla e så rädda för att splittras? de e ju inte direkt som att vi gör en fet spricka i FF sverige, den finns ju kvar. De kanske t.o.m kan heta "FF Sweden, Gothenburg" osv. Så gör dom la me olika stater i usa. de e ju inget som försvinner med uppdelningen, de e bara saker som tillkommer...
     
  22. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Fördelen om man har någon sorts "uppdelning", så att men vet vem som "hör vart" så kan man ju skicka PM till t.ex. Göteborgsfolket och säga:

    Jag har en shysst lokal med videoprojektor och surround-ljud där vi kan kolla på OT i helgen.
    (Obs. detta är bara ett exempel)

    Det handlar alltså mer om ett tillägg i FanForce Sweden medlemslistan där det står vilken "avdelning" man tillhör.


    Tack, emilsson, för att du är så förstående ;)
     
  23. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag tror inte det handlar om rädsla. Jag tror snarare det är en fråga om att vi som varit med och startat upp FanForce Sweden känner att vi har en struktur som faktiskt fungerar. Jag ser ingen anledning till att göra en uppdelning just nu därför att vi är fortfarande ganska få. Låt en uppdelning komma naturligt med tiden. :)
     
  24. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Jag är inte rädd för splittring, men jag kan inte se poängen i att dela upp forumet.
     
  25. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    "Det handlar alltså mer om ett tillägg i FanForce Sweden medlemslistan där det står vilken "avdelning" man tillhör."


    precis
     
Thread Status:
Not open for further replies.