main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Original Trilogy på BIO!!!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Swedish_Sith, Apr 1, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Swedish_Sith

    Swedish_Sith Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Oct 29, 2002
    Okej! Here´s the deal:

    Jag fick en idé för en stund sedan när jag tittade igenom gamla trådar här på forumet. Varför inte satsa på att hyra en biograf och visa de gamla Star Wars-filmerna? Jag vet att Trekkers brukar göra detsamma, fast med mycket sämre filmer ( ;) ) så varför skulle inte vi kunna göra det?

    Finns det någon här som har ett humm om vad det skulle kunna tänkas kosta? Lynx, du måste ju ha varit inblandad i "Sista visningen" av AotC den 16:e november förra året. ( Jag såg dig allt ;) )

    Om man sedan går vidare till nästa problem... hur kan man få tag på rättigheter/tillstånd att visa de gamla filmerna?

    Jag tror att om vi väl skulle lyckas genomföra det här så skulle det bli en jätte-upplevelse. Dessutom borde vi inte ha några större svårigheter när det gäller att fylla biografen. OT-suget lever än...
     
  2. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    *knack knack* anybody home?? ;)

    Det är väl inte mer än en månad sen som detta var på tapeten, då sista spiken i kistan sattes eftersom lucasfilm inte vill att dom gamla filmerna visas. FOX gick med på att kaaanske låta oss visa ep1 och två, men inte mer. kolla med zaphod för mer info det var han som höll i det.
     
  3. Swedish_Sith

    Swedish_Sith Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Oct 29, 2002
    Okej, det var ju tråkigt att höra! När du pratar om de gamla filmerna, pratar du om originalen eller SE-versionerna? Jag hade nämligen inte hoppats på originalen. Det måste vara i princip omöjligt om man inte gifter in sig i Lucas familj. (Och så länge man inte sjunger i N*Sync så lär man ju inte få den dotterns uppmärksamhet) ;)
     
  4. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    lol!

    näe de va SE versionerna vi kollade med.

    Här finns tråden om det.
     
  5. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    *suck* det var tyvärr som jag befarade mao.
     
  6. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Sorgligt men sant
     
  7. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Om det räcker med bara en "privat" visning, kan man inte bara hyra, typ, en aula eller bättre föreläsningssal som har videoprojektor? Sedan hyr man Laserdisc-spelare och skivor av någon.
    Alla som vill se filmerna måste naturligtvis registrera sig och betala i förhand, för om man tar betalt vid ingången så är det inte "privat" längre.
     
  8. Swedish_Sith

    Swedish_Sith Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Oct 29, 2002
    Det är ju ett alternativ.

    Men borde det inte vara möjligt att efter 2005 ha ett Star Wars-marathon på en biograf och ha visning av hela PT? Om man tigger riktigt länge och lovar att köpa SF´s BonusBio-kort varje kvartal i två år så kanske de kan fixa något. ;)
     
  9. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    om det är någon vi skall tjöta på blir det iofs lucasfilm, det var för dom vi inte fick se SE....
     
  10. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Något som vi borde göra är att fixa ett privat SW-marathon precis innan premiären av Ep3, då man skulle kunna se TPM, AOTC på dvd och sedan går man och ser på Ep3 tillsammans och sedan efter den tar man ANH, ESB och ROTJ.
    Om du nu finns något mer hardcorefan utöver mig som tror att han/hon pallar med detta. :D

    Jag är gärna med på att försöka ordna antingen en officiell filmvisning även om detta verkar vara svårast, eller så drar vi en privat SW fest.
     
  11. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Har en kursare som köpte OT på dvd från en kile i England, hade tatt filmerna från Laserdisc versionen och brännt som dvd. Rätt snyggt gjort faktiskt, iaf omslagen :p

    Ska ha en SW maraton sen :D
     
  12. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Det var inte så länge sedan som jag drog ett SW-marathon.
    Det som dock var anmärkningsvärt var att TPM var oerhört jobbig att ta sig igenom, har aldrig upplevt den filmen så jobbig tidigare.
    MAn satt bara och väntade på att få se AOTC och OT.
     
  13. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    det som du beskriver SLL på ep3 premiären planeras lite överallt... vi skall görat här i gbg iaf!
     
  14. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Kan tänka mig det, får väl hänga på dom som har den bästa servicen. :)
     
Thread Status:
Not open for further replies.