main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

OS - följer du det?

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Zaphod Beeblebrox, Feb 14, 2006.

?

OS - följer du det?

Poll closed Mar 25, 2012.
  1. O Ja!

    37.5%
  2. Ja

    12.5%
  3. Lite

    16.7%
  4. Inte :( (ofrivilligt)

    0 vote(s)
    0.0%
  5. INTE! (av eget val)

    33.3%
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    OFFICIELLT är det vart fjärde år... Det är ju bara det att det numera finns två OS som alternerar vartannat år...

    [mutter] Bloody hypocrites... [/mutter]
     
  2. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Det är väl bra att det finns både sommar och vinter OS ?

    Förstår inte att alla klaggar på när de visar lite sport på tv.

    Man kan inte få för mycket av det goda helt klart inte.

    Är ju även fotbolls-VM samma år som vinter OS går av staplen.
    SÃ¥ blir en trevlig sommar med massor av fotbolls tittande =)

    Sluta nu whina över all OS på tv, utan sätt er ner och följ de svenska framgångarna. Lär ju bli någon medalj på onsdag då det är dax för sprint.
     
  3. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Va!? Skulle jag klaga? Inte då... [face_whistling]
    Tycker bara det är lite fult att säga att det är OS vart fjärde år när det egentligen är vartannat... Må vara vinter och sommar, men same sith different names, som man säger...
     
  4. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Vi har ju slagit medaljrekordet från 1948 i detta OS... tjoho! :D
     
  5. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Och där kom det fjärde svenska guldet. Det var en riktigt rolig curling match där damerna till slut vann.
     
  6. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Mmm, en av de bästa finaler jag sett...

    men jag måste nog lära mig gå igenom alla uppdaterade trådar innan jag postar om sånt här... [face_blush] *pekar på Godmorgon II*
     
  7. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Mutter för föreläsningar som är precis när Anja ska åka storslalom... nåja, jag kan lyssna på andra åket på min lilla radio.
     
  8. Pontus_Windu

    Pontus_Windu Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 21, 2005
    Då var vi i OS final i Ishockey för herrar med då!! Enda nation med final lag på bägge sidor!
     
  9. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Den stora frågan är väl om vi kommer ta samma valör i båda också? Om Finland håller på som idag lär det nog bli så...
     
  10. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Hmmm, jag och OA har visst rep med bandet under finalmatchen. Jag tror vi får smita ifrån det lite tidigare... ;)
     
  11. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    GULD! :D :D
     
  12. Jade_trs

    Jade_trs Jedi Master star 2

    Registered:
    Jul 7, 2002
    Då har jag tittat på OS på tv då.
    Blev avslutingen, tycker alltid det är iunvigning och avslutning som är roligast. Det andra känns inte så intresant. Men det är ju alltid kul när det går bra för sverige.
     
  13. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Sådär ja då är man hemma ifrån Sergel... nej töntarna hade ju flyttat det till Medborgarplatsen. nåväl där stod man i alla fall.
    Det var helt ok roligast var när publiken hånade dabas eller vad töntarna hette.
    kaspersen gjorde väl inget strålande jobb. Om jag inte mins fel var det Loffe Karlsson som höll i det för 12 år sen och han var stenbra. nu blev hennes rabblande av spelare för snabbt så publiken hann inte fira de olika hjältarna odentligt.
    nåväl jag har hitils inte missat någon hjältefirarförestälning så jag lär vara på plats i sommar när fotbollslandslaget gör ågot stort de med. som sagt det brukar gå bra i fotbolls-VM när vi tar OS-guld Hockey
     
  14. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Hade varit kul att vara där, nu fick jag se det på tv. Inte riktigt samma sak. ;)
     
  15. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Nu är OS slut :_|

    Men är väl flera personer som tycker det är bra då det inte är förändringar i tv-tablåerna längre.

    Om man ska sammanfatta OS lite snabbt så säger jag bara UNDERBART !!!
    Trodde aldrig att det skulle gå så bra för Sverige som det gjorde.
    Visst hade jag på känn att vi skulle ta medaljer men räkna "bara" med 7 stycken.
    Nu tar vi 7 GULD, 2 SILVER, 5 BRONS, vad ska man säga finns inga ord är helt sjukt bra !!!

    Hockeyn sluta ju bra till slut oxå, silver på damsidan och guld på herrsidan alltså är Sverige det bästa landet i världen på hockey.
    Men kan lätt erkänna att den sista minuten var inte rolig att följa hemma framför tvn.
    Målet som Lidas gör är ju en underbara pärla.
    Förstår att det var liv på Medborgarplatsen och att ni fira hjältarna bra där Berg.

    Vad ska man nu göra då ?

    Kanske ta tag i sina studier igen och försöka klara mattekursen man håller på med ;)

    Är iaf bara 98 dagar kvar tills fotbolls VM och man har ju biljetter till en Sverige match
    så det ska bli kanon att åka ner till Tyskland och följa spetaklet.

    Nä återigen OS var en höjdpunkt över det vanliga och man kommer glädjas länge av de svenska framgångarna =)
    Bara 4 år kvar tills OS i Vancouver !!!
    Glöm inte heller bort sommar OS i Bejing om 2 år =)
     
  16. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Vilken match är det du har biljetter till? Har inte gett upp hoppet om att åka ner dit.
     
  17. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Är Sveriges första match alltså den mot Trinidad-Tabago.
    Visst kanske inte nån höjdar match men va fÄÄÄn det är VM och känslan lär vara enorm.
    Ska försöka fixa biljetter via FIFA:s hemsida när de släpper nya biljetter den 1 Maj.

    Ska bo på något ställe där flera fotbollssupportar kommer bo så lär vara najz att kolla på storbilds TV den första matchen och stämningen lär vara god.

    Visst hade man velat ha biljett till Sverige - England i Köln den 20 juni, men man kan ju alltid önska.
    Biljetterna lär nästan vara slutsålda och boende i Köln under den perioden är redan uppbokat.

    Iaf ska det bli en upplevelse att åka ner till Tyskland och uppleva VM på plats.
    Vem vet kanske man får tag i någon ytterligare biljett och kan se någon mer match =)

    Hoppas att det blir så även för din del OA.
    Du var inte nere i Torino under OS eller ?
    Vad jag kan tolka var du inte det men vem vet.
     
  18. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Nej, jag var inte ner till Turin. Generellt så är jag lat och snål när det gäller vilka arrangemang jag åker med (aka liftar med mina föräldrar till). Är fortfarande lite sur på vissa personer för att jag inte kan åka till Holmenkollen nästa helg som var planerat dock, kan också nämna att samma person som förhindrar min resa till Holmenkollen har biljetter till England-Sverige.
     
  19. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Okej så det är på det viset. Men sjlvklart ska man lifta med sina föräldrar helt klart.

    Hmm surt att det int blir Holmenkollen för din del.
    Du borde ta i straff att du får personens biljetter till England - Sverige matchen.
     
Thread Status:
Not open for further replies.